سخنگوی اقتصادی دولت از رشد نقدینگی ۲.۱ درصدی در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم هفته‌های آینده شاهد آزادسازی منابع ایران در کشورهای مثل کره جنوبی و مانند آن باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی با اشاره به توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان بین دو کشور و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تضمین‌های لازم را برای اجرای مفاد تفاهم ایجاد شده، توسط آمریکایی‌ها دریافت کرده است و این روند در چارچوب خودش پیش می‌رود.
در این روز‌ها که خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره توسط دولتی‌ها حسابی سروصدا کرده بود نرخ دلار در بازار آزاد و به تبع آن قیمت سکه با افت‌هایی همراه شدند و این نوسان برای بازار سرمایه شدت بیشتری داشت و روز گذشته شاخص افت سنگینی را تجربه کرد. در ادامه افت روز گذشته در بازار بورس تهران شاخص کل نیمه اول را نیز با رخ منفی تمام کرد؛ اما با شروع نیمه دوم در بازار سرمایه بازار در مسیر سبزرنگی قرار گرفت و در نهایت شاخص افت حدود یک هزار و ۷۰۰ واحدی را تجربه کرد تا ترمز افت روز قبل کشیده شود.
یک اقتصاددان معتقد است: در اقتصاد ذینفعانه نمی‌توانیم رشد اقتصادی ممتد داشته باشیم. تنها در این حالت می‌توان رشد اقتصادی ممتد داشت که مذاکرات انجام شود، یک میلیون بشکه نفت اضافه فروش برود و پول‌های بلوکه شده آزاد شود.
سناتورهای جمهوریخواه توافق تبادل زندانیان دولت بایدن با ایران را به "مماشات" و دادن "باج" به حکومت تهران تشبیه کرده و از اینکه ایران از پول های آزاد شده چه نوع استفاده ای خواهد کرد، ابراز نگرانی کردند.
خبرگزاری فارس در خصوص منابع ارزی آزاد شده نوشت:  پس از واریز این پول‌های بلوکه‌شده به حساب‌های بانک‌های ایرانی، بانک مرکزی ایران به‌صورت کامل و مستقیم، امکان تصمیم‌گیری درباره این پول‌ها را به صورت ۱۰۰ درصدی دارد و از طریق این پول‌ها خرید کالای اساسی، دارو و اقلام دیگر توسط ایران انجام می‌شود.
۶ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به‌همراه مقدار قابل توجهی از وجوه ایران در بانک TBI عراق آزاد خواهد شد.
در اجرای این توافق، قرار است وجوه (پول‌های) توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد و به کشور قطر منتقل شود.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که کره‌ جنوبی کشوری غیر مستقل و تحت تاثیر ایالات متحده است،‌ اظهار داشت: کره‌ای‌ها که با زبان خوش نسبت به آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران اقدامی انجامی ندادند با شکایت دولت از آنان، ناگزیر می‌شوند نسبت به بازپرداخت پول‌های بلوکه شده اقدام کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در خصوص پول‌های بلوکه شده ایران در عراق به صورت مستقیم توافقاتی انجام شده است که بتوانیم نزدیک به ۸ میلیارد دلار پول بلوکه شده‌ای را که در عراق داریم، آزاد کنیم. روند آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی روان شده است.
امروز پالایشی های بازار سرمایه با ورود پول هوشمند همراه شدند.
در صورت صحت گزارش نیویورک‌تایمز، ایران توانسته است به‌صورت دوفاکتو غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم خود را از سوی طرف آمریکایی رسمیت ببخشد و بخش‌هایی از پول‌های بلوکه‌شده در عراق و کره‌جنوبی را آزاد کند و همچنین آمریکا دیگر تحریم جدیدی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران علیه جمهوری اسلامی اعمال نخواهد کرد.
مخبر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: پول‌های بلوکه شده در برخی کشورها آزاد شده و مقدمات آزادسازی از برخی کشورها نیز آغاز شده است.
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
سخنگوی وزارت صمت گفت: از فردا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان که متقاضیان جهت ثبت‌نام در حساب خود (به نام سازمان حمایت) مسدود کرده‌اند با حفظ نوبت تحویل خودرو آزاد می‌شود.
سخنگوی صمت گفت: با توجه به شکایت‌های واصله به سامانه ۱۲۴ در مورد عدم آزادسازی پول های بلوکه شده انصراف دهندگان خودروهای خارجی، وزیر صمت دستور رسیدگی داده تا بانک‌ها وجوه مردم را آزاد کنند.
سخنگوی صمت گفت: با توجه به شکایت‌های واصله به سامانه ۱۲۴ در مورد عدم آزادسازی پول های بلوکه شده انصراف دهندگان خودروهای خارجی، وزیر صمت دستور رسیدگی داده تا بانک‌ها وجوه مردم را آزاد کنند.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در بررسی وضعیت بازار سرمایه باید دید شاخص بورس در حالی معاملات امسال خود را از ارتفاع یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد آغاز کرده که در نهایت در اواخر خرداد امسال ارتفاع یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را هم دید اما این ماندگاری ادامه‌دار نبود. این روزها که صحبت می‌کنیم شاخص بورس روند منفی را در پیش گرفته است و با سقوط به ارتفاع یک میلیون و ۳۰۰ واحد، عملکرد خودش را از ابتدای سال تا به الان و طی شش ماه نخست امسال تقریبا به صفر درصد و شاید منفی به ثبت رساند.
خبرگزاری فاینانشیال گزارش داد که قرار است در سایه توافق برای آزادی زندانیان بین آمرکیایی در ایران پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی آزاد می‌شود.
به زودی در راستای مذاکرات فشرده سیاسی ایران قرار است ۷ میلیارد دلار دیگر از پول های بلوکه شده ایران آزاد شود.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: بخش اول پول اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ برای رفع نواقص خطوط مترو این هفته آزاد می‌شود.
این مقامات سابق رژیم صهیونیستی همچنین با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، درباره آزاد شدن پول‌های مسدود شده ایران در نتیجه توافق احیا شده ابراز نگرانی کردند و مدعی شدند که این وجوه برای صدور تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه و فراتر از آن استفاده خواهد شد.
کامرانی فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال که به زوریخ سفر کرده هم چنان در نشست با مدیران مختلف فیفا پیگیر مسئولیت هایی است که از سوی فدراسیون فوتبال به او تکلیف شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ