وزیران امور خارجه ترکیه و مصر امروز در تماسی تلفنی در باره روابط دوجانبه رایزنی کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای خارجه آمریکا و مصر درباره روابط دوجانبه و شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما آماده توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف هستیم و در همین راستا آمادگی داریم که کمیسیون مشترک عالی دو کشور را برگزار کنیم.
وزیر امور خارجه گفت: روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه ما با کشورهای عضو بریکس در سطح بسیار خوبی است و تجارت فی مابین به بیش از سی میلیارد دلار رسیده است.
رئیس‌کل بانک مرکزی از توسعه روابط پولی با روسیه سخن گفته و تاکی کرد: هر دو بر سر توسعه‌ی روابط پولی مشترک اتفاق نظر جدی داشتیم و بر همین اساس نقشه‌ی راه عملیاتی را تنظیم کردیم.
روسای جمهور روسیه و قزاقستان در دیدار خود بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.
رئیس جمهور با بیان اینکه اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است گفت: سفر به دمشق نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود با او درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود با او درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه سوریه در اظهاراتی درباره پیوستن این کشور به اتحادیه عرب گفت اول باید روابط دو جانبه با کشورها را بهبود ببخشیم.
چنانچه درمذاکرات احیای برجام، دیگر «توافق تعهد محور» برای ما موضوعیت ندارد، در توافقات دوجانبه و چندجانبه‌ای که بر مبنای عادی سازی روابط ایران و عربستان سعودی نیز شکل می‌گیرد، باید تضمین‌های معتبری از سوی ریاض در این خصوص ارائه شود. در غیر این صورت، تعلقات فرامنطقه‌ای ریاض و خصوصا تلاش پشت پرده آن جهت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در آینده می‌تواند بر بعد عملیاتی و اجرایی توافقات سایه بیفکند.
توافق روز جمعه ایران و عربستان در خصوص از سرگیری روابط دوجانبه و تأثیرات مهم آن محور اصلی صفحه نخست روزنامه‌های مطرح جهان عرب را تشکیل می‌دهد.
در بیانیه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «اتحادیه اروپا تلاش‌های دیپلماتیک منجر به این گام مهم را تقدیر می‌کند» آمده است: از آنجایی که هم عربستان سعودی و هم ایران برای امنیت منطقه محوری هستند، از سرگیری روابط دوجانبه آن‌ها می‌تواند به ثبات کل منطقه کمک کند.
پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور فرانسه در دیدارش با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در کشور قزاقستان گفت: ایران و قزاقستان تقویت روابط دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور را با جدیت دنبال می‌کنند.
کرملین از گفتگوی تلفنی امروز میان رییس جمهور روسیه با همتای ایرانی خود پیرامون تقویت همکاری های فیمابین و موضوع سوریه خبر داد.
وزیر امور خارجه کشورمان بر روابط خوب و ممتاز با همه همسایگان در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم تأکید کرد.
ولیعهد سعودی در سفر خود به سئول با نخست وزیر کره جنوبی راه های تقویت روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
منابع عراقی از دیدارهای نخست وزیر این کشور با سفیران کویت، مصر و ترکیه و محورهای این دیدارها خبر دادند.
سامح شکری وزیر خارجه مصر عدم تغییر رویه ترکیه را عامل اصلی توقف مذاکرات قاهره و آنکارا در زمینه بهبود روابط دانست.
سامح شکری وزیر خارجه مصر عدم تغییر رویه ترکیه را عامل اصلی توقف مذاکرات قاهره و آنکارا در زمینه بهبود روابط دانست.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز پیش از عزیمت به ازبکستان، اظهار داشت: هدف ما تقویت سیاست همسایگی است و ما توانستیم در گام اول اعتماد سیاسی متقابل را تقویت کنیم.
سرکنسول ایران در کراچی گفت: افتتاح پارک «سلمان فارسی» همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان بیانگر روابط حسنه و دو جانبه دو کشور و عزم دو طرف برای تقویت روابط است.
وزیران خارجه قطر و کره جنوبی، روابط دوجانبه از جمله تامین امنیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بررسی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ