حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز پیش از عزیمت به ازبکستان، اظهار داشت: هدف ما تقویت سیاست همسایگی است و ما توانستیم در گام اول اعتماد سیاسی متقابل را تقویت کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور گفت: ظرفیت‌های متنوع و خوبی در دو کشور وجود دارد که فعال کردن آنها به گسترش همکاری‌ها و تقویت روابط دوجانبه و به‌تبع آن توسعه تعاملات بین‌المللی دو طرف می‌انجامد.
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر آمادگی وزارت خارجه کشورش برای کمک به پیشبرد روابط دوجانبه و تحقق نیات خوب رهبران دو کشور تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما آماده توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف هستیم و در همین راستا آمادگی داریم که کمیسیون مشترک عالی دو کشور را برگزار کنیم.
وزیران امور خارجه ترکیه و مصر امروز در تماسی تلفنی در باره روابط دوجانبه رایزنی کردند.
وزیر امور خارجه گفت: روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه ما با کشورهای عضو بریکس در سطح بسیار خوبی است و تجارت فی مابین به بیش از سی میلیارد دلار رسیده است.
رئیس‌کل بانک مرکزی از توسعه روابط پولی با روسیه سخن گفته و تاکی کرد: هر دو بر سر توسعه‌ی روابط پولی مشترک اتفاق نظر جدی داشتیم و بر همین اساس نقشه‌ی راه عملیاتی را تنظیم کردیم.
روسای جمهور روسیه و قزاقستان در دیدار خود بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.
کنعانی گفت: ما در مسیر اجرای توافق صورت گرفته، حرکت می‌کنیم و خوشبین هستیم که مسیر توافق انجام شده با اراده سیاسی طرفین به خوبی به پیش برود و ما نسبت به آینده روابط دو جانبه دو کشور «ایران و عربستان» خوشبین هستیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است گفت: سفر به دمشق نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود با او درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود با او درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: در حوزه منطقه‌ای گام‌های خوبی برداشته شده و در حال پیگیری است. روابط با عربستان در جهت طبیعی حرکت می‌کند و بزودی با همتای سعودی خود دیدار و فعالیت سفارتخانه‌ها از سر گرفته خواهد شد.
معاون سیاسی وزارت خارجه با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و کویت، خواستار افزایش رایزنی‌ها و مشورت‌های سیاسی و تسریع در اجرای تفاهمات دو جانبه گردید.
ناصر کنعانی درباره سفر صفری به باکو گفت: این سفر برای شرکت در نشست سران گروه تماس جنبش عدم تعهد با موضوع جهان پس از کرونا انجام شده است. این سفر فرصت خوبی است که دیدار و گفتگو‌های دوجانبه با مقامات عالی جمهوری آذربایجان در خصوص روابط دو کشور و وضعیت جاری مناسبات فیمابین انجام شود. علاوه بر مشارکت در نشست مزبور صفری سه دیدار مهم داشته است.
وزیر امور خارجه کشورمان روابط میان ایران و ارمنستان را تاریخی خواند و با اشاره به دیدار بسیار خوب و مهم مقامات عالی‌رتبه دو کشور در تهران و توافقات انجام شده، افزود خوشبختانه ما در مسیر اجرای نقشه راه دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه حرکت می کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور فرانسه در دیدارش با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در کشور قزاقستان گفت: ایران و قزاقستان تقویت روابط دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور را با جدیت دنبال می‌کنند.
کرملین از گفتگوی تلفنی امروز میان رییس جمهور روسیه با همتای ایرانی خود پیرامون تقویت همکاری های فیمابین و موضوع سوریه خبر داد.
نیازمندی قطر به واردات کالا و روابط سیاسی مناسب بین ایران و این کشور فرصت خوبی برای افزایش مبادلات تجاری و صادرات کالاهای ایرانی است که تحقق آن درگرو تامین زیرساخت‌های تجاری دو کشور است.
وزیر امور خارجه کشورمان بر روابط خوب و ممتاز با همه همسایگان در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم تأکید کرد.
ولیعهد سعودی در سفر خود به سئول با نخست وزیر کره جنوبی راه های تقویت روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
منابع عراقی از دیدارهای نخست وزیر این کشور با سفیران کویت، مصر و ترکیه و محورهای این دیدارها خبر دادند.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از روابط بسیار خوب ایجاد شده میان شرکت‌های تجاری ایران و مالزی اظهار داشت: موضوعات مختلفی در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه وجود دارد.
سرکنسول ایران در کراچی گفت: افتتاح پارک «سلمان فارسی» همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان بیانگر روابط حسنه و دو جانبه دو کشور و عزم دو طرف برای تقویت روابط است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ