رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اظهار کرد: تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌های خصوصی بر اساس مصوبه‌ هیات مدیره‌ی این بانک ها است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی ها نشان می دهد وضعیت چهار بانک خصوصی کشور خوب نبوده و هزینه های سود سپرده بیش از ۲ برابر درآمد از تسهیلات است.
یک نماینده مجلس گفت: اکثر بانک‌ها مخصوصاً بانک‌های خصوصی در زمینه اعطای تسهیلات ساخت مسکن کوتاهی می کنند.
افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه ،تعیین معیار جدید سهم تامین مالی خرد در ترازنامه بانک ها، کاهش نرخ ذخیره عمومی تسهیلات خرد در بانک ها و به روز رسانی سیستم اعتبارسنجی از اقدمات بانک مرکزی است.
میزان تسهیلات اعطایی بانک گردشگری به اشخاص در اسفند سال 1401 در مجموع به 492209 میلیارد ریال رسید که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل آن 141.1 درصد رشد داشت.
سید احسان خاندوزی گفت: یکی از دغدغه‌های دولت، عدالت منطقه‌ای در دسترسی به تسهیلات بانکی است.
سید احسان خاندوزی گفت: یکی از دغدغه‌های دولت، عدالت منطقه‌ای در دسترسی به تسهیلات بانکی است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد انحراف چشمگیر برخی بانک‌های خصوصی در نسبت تسهیلات به سپرده در استان‌ها توضیحاتی ارائه کرد.
بانک گردشگری با اجرای طرح پارسا بر مبنای میانگین سپرده های جاری تا 2 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 2 و 4 درصدی پرداخت می کند.
بانک ملت در سال گذشته، بیش از 11.500 میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان تسهیلات پرداخت کرد.
بانک ملت در سال گذشته، بیش از ۱۱.۵۰۰ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان تسهیلات پرداخت کرد.
برای پیشگیری از بی عدالتی در اعطای تسهیلات بانکی یا باید قوانینی توسط دولت تحت عنوان مصوبه دولت تصویب شود یا باید تجدید نظر‌های دیگری انجام شود که جلوی تسهیلات غیرمعمول به کارمندان بانک گرفته شود. همانطور که اشاره کردم برای بخش خصوص نمی‌توان به راحتی ورود کرد، مگر این که شورای هماهنگی بانک‌ها بتواند نظام پرداخت بانک‌های دولتی را تا حدی به بانک‌های خصوصی نیز ابلاغ کند. اما ساز و کار بانک خصوصی به این شکل است که در جلسه هیئت مدیره، مدیران بانک تشخیص می‌دهند که بر اساس بهبود سودآوری بانک یا ارتقای سطح شرایط بانک، لازم است به کارمندان یا بخشی از کارمندان، امتیازات ویژه بدهند.
بانک گردشگری در سال  1401 با 25 درصد رشد در نسبت اعطای تسهیلات به سپرده‌های اشخاص، رتبه نخست را در بین بانک های خصوصی کشور کسب کرد.
در هفته ای که گذشت وام مسکن برای نهضت ملی همچنان بلاتکلیف مانده است و از سوی دیگر برخی از مناطق تهران از مستاجران دلار دریافت می کنند.
سقف فردی تسهیلات و مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه شرکت‌های حقوقی در بانک های قرض الحسنه به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت.
بیشترین تسهیلات بانک گردشگری در سال های گذشته به شرکت های تولیدی و صنعتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور پرداخت شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ما اخیرا نامه ای را در خصوص عدم همکاری بانک ها به دستگاه قضایی نوشتیم تا با عدم همکاری بانک ها برخورد شود.
حسن چنارانی گفت: دولت سعی کرد تا بار تسهیلات تکلیفی را از نظام بانکداری قرض الحسنه برداشته شد تا بتوانند با سهولت بیشتری به مردم تسهیلات پرداخت کنند.
نجازاده سرپرست بانک ملی گفت: بانک ملی در راستای ادامه فعالیت‌های سیاست‌های دولت اقداماتی را درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را انجام داد.
بانک ملت اطلاعات و صورت های مالی یک ماهه منتهی به پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرد که بر اساس آن، این بانک خصوصی در 8 ماهه ابتدای سال از محل اعطای تسهیلات، بیش از 585.784 میلیارد ریال درآمد در حساب های خود منظور کرده است.
خزانه بانک‌ها سه قفله شد؛ عبارتی است که حال و روز بانک‌های دولتی و خصوصی در پرداخت وام به مردم را نشان می‌دهد. این در شرایطی است که در ماه‌های اخیر، نهاد ناظر بر بانک‌های کشور، همواره بر این نکته تاکید داشته است که «همه بانک‌ها مکلفند روند اعطای تسهیلات خرد به هموطنان را در چارچوب قوانین و مقررات انجام دهند»؛ اما آنچه مردم می گویند، خلاف این ادعاست!
خزانه بانک‌ها سه قفله شد؛ عبارتی است که حال و روز بانک‌های دولتی و خصوصی در پرداخت وام به مردم را نشان می‌دهد. این در شرایطی است که در ماه‌های اخیر، نهاد ناظر بر بانک‌های کشور، همواره بر این نکته تاکید داشته است که «همه بانک‌ها مکلفند روند اعطای تسهیلات خرد به هموطنان را در چارچوب قوانین و مقررات انجام دهند»؛ اما آنچه مردم می گویند، خلاف این ادعاست!
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وضعیت نظام بانکی را در اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در پایان شهریور ماه 1401 تشریح کرد که بر این اساس، بانک ملت بیشترین تسهیلات را به این شرکت ها اعطا کرده است.
معاون نظارت بانک مرکزی عنوان کرد: برخی تسهیلات پرداختی بانکها از شمول تسهیلات کلان بدلایلی مستثنی شدند اما در صورت نداشتن دلایل موجه، براساس مقررات با بانکهای متخلف برخورد می شود.
بانک گردشگری به عنوان یک بانک خصوصی از سال گذشته تاکنون در راستای تسهیلات تکلیفی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بالغ بر 6800 فقره تسهیلات به مبلغ حدود 4800 میلیارد ریال در بخش های ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری پرداخت کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ