ده ها نفر در زلزله ۴.۹ ریشتری که هائیتی را لرزاند، زخمی شدند. بر اثر این حادثه، سه نفر هم کشته شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این زلزله که بزرگی ۴.۶ ریشتری داشت، در عمق ۱۰ کیلومتری دریای خزر به وقوع پیوست و آستارا را در غرب گیلان لرزاند.
زلزله ۵.۸ ریشتری در غرب فرانسه منجر به مصدومیت یک نفر و وارد شدن خسارات جدی به خانه‌ها شد.
زلزله ای به بزرگی ۴.۷ در مقیاس ریشتر صبح امروز یکشنبه ۱۴ خرداد بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
منابع خبری از زلزله ۷.۷ ریشتری در کالدونیای نو در جنوب غرب اقیانوس آرام خبر دادند.
مهدی زارع؛ رئیس مرکز پیش‌بینی زلزله گفت: زلزله‌ای که جدیدا به بزرگی ۳/۳ دهم ریشتر در دماوند رخ داد، در غرب گسل مشا است که اردیبهشت ۹۹ هم زلزله‌ای در همان جا رخ داد. این لرزش نشان داد که این گسل همچنان زنده است!
فرهاد فروزی با بیان اینکه در استان‌های غرب کشور از جمله کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بالغ بر ۳۵ ایستگاه لرزه‌نگاری فوق پیشرفته و فوق حساس به صورت ۲۴ ساعته تمام رخداد‌های لرزه‌ای را ثبت و پایش می‌کنند، افزود: تا کنون هیچکدام از این ایستگاه‌ها فعالیت غیرطبیعی را در گسل‌های منطقه زاگرس نشان نداده است.
پیش بینی برای ۹-۱۰ اردیبهشت در پهنه وسیعی از غرب ایران مورد توجه هموطنان قرار گرفته است. بعضی از افراد علاقمند به علم زلزله شناسی که متخصص در زلزله شناسی نیستند، نیز تلاش کرده‌اند- و همچنان ادامه می‌دهند- که با روش‌هایی که الزاما ربطی به زلزله شناسی ندارد، پهنه‌هایی وسع را مشخص کنند تا هر زلزله‌ای بعدا در آن منطقه رخ داد به حساب پیش‌بینی – یا ادعا‌های پیش‌بینی – خودشان بگذارند! این کار البته برای شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از رسانه‌ها هیجان انگیز و جذاب است.
آژانس ژئوفیزیک اندونزی اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر روز سه شنبه غرب جزیره سوماترا اندونزی را لرزاند و باعث هشدار سونامی برای حدود دو ساعت شد.
مرکز زلزله نگاری ترکیه اعلام کرد که زلزله ای به قدرت ۴.۲ ریشتر دریای مرمره در شمال غرب این کشور را لرزاند.
پیشتر استاندارد دوگانه غربی‌ها در کمک به زلزله زدگان ترکیه ای و سوری و اینک ارسال لباس‌های مندرس و لوازم آرایشی از لندن خبرساز شده اند؛ بازی غرب با زلزله زدگان تا کجا ادامه خواهد یافت؟
زلزله تاجیکستان در منطقه‌ای توسعه نیافته و در منطقه‌ای با کمترین ارتباط با دنیای بیرون در جنوب شرق تاجیکستان رخ داد. کانون این زمین لرزه در حدود ۶۷ کیلومتری غرب مرغاب تاجیکستان بود. او ادامه می‌دهد: زمین‌لرزه در ژرفای حدود ۲۰ کیلومتری و
رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای کشوری با بیان اینکه در قسمت غربی و شمال غرب کشور نیز گسل‌های زاگرس را داریم، گفت: این گسل‌ها فعالیت‌های گسلی کاملا جُنبایی دارند که باعث ایجاد زمین‌لرزه‌های متعدد می‌شود. در واقع ایران، یک کشور لرزه‌خیز است و دلیل اصلی این مساله همان فعالیت‌های تکتونیکی ناشی از فعالیت گسل‌های مختلف در جای‌جای کشور است.
زمین لرزه ویرانگری که ۱۱ روز پیش ترکیه و سوریه را لرزاند ۷.۸ ریشتر قدرت داشت. شدت این زمین‌لرزه به اندازه بود که در کشور‌های دیگر غرب آسیا از جمله سوریه نیز احساس شد.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دوشنبه هفته گذشته، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد؛ که در پی این فاجعه‌ای غم‌انگیز مناطق زیادی در جنوب ترکیه از جمله آنتاکیا را ویران کرده است.
زمین لرزه‌ ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس ریشتر امروز غرب رومانی را به لرزه درآورد.
گروههای تروریستی در شمال غرب سوریه بر سر تصاحب کمک های ارسالی به زلزله زدگان، به شدت با یکدیگر درگیر شدند.
سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد غرب با اتخاذ رویکرد دوگانه در قبال دو کشور زلزله زده همسایه، ماهیت واقعی خود را نشان داد.
وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بحرانی این کشور پس از زلزله، خواستار رفع تحریم های غرب علیه کشور خود شد.
رشت- زلزله ای به قدرت ۳.۷ ریشتر شهرستان رضوانشهر در غرب استان گیلان را لرزاند.
رئیس هلال احمر سوریه خواستار رفع تحریم های سوریه به منظور خدمات رسانی به زلزله زدگان شد.
امارات پیامی با محتوای همدردی به مناسبت وقوع زلزله در شمال غرب ایران به دولت و ملت کشورمان ارسال کرد.
آرادان - زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر دقایقی قبل، آرادان در غرب استان سمنان را لرزاند.
بررسی‌های انجام شده حکایت از وجود ۱۲۰ گسل فعال در کشور دارد و رخداد‌های لرزه‌ای در ایران ناشی از فعالیت بعضی از گسل‌های فعال ایران هستند که در قسمت بالایی پوسته قرار دارند. به اعتقاد دکتر ندیم، محقق حوزه زلزله‌شناسی، مرز بین صفحه عربستان و صفحه اوراسیا از فلات ایران در زیر رشته کوه‌های زاگرس در غرب ایران و در امتداد دریای عمان در جنوب ایران می‌گذرد. علاوه بر این گسل بزرگ، بسیاری از گسل‌های فعال دیگر در فلات ایران وجود دارند که می‌توانند زمینلرزه ایجاد کنند.
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه گفته است که در زلزله دوزچه در غرب ترکیه تا این لحظه ۲۲ نفر مجروح شناسایی شده اند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ