سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: پرونده‌های قصاص نفس استان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی به نسبت سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در شعب تخصصی حل اختلاف پرونده دعاوی مردم در بستر صلح و سازش رسیدگی می‌شود.
دشت آزادگان - رئیس دادگستری دشت آزادگان از صلح و سازش در یک فقره پرونده و آشتی میان ۲ طایفه در این شهرستان پس از حدود ۶۰ سال خبر داد.
اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان از افزایش پنج برابری صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس این استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.
دستورالعمل «نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری» در راستای اجرای ماده ۳۲ قانون آیین دادرسی کیفری به منظور تعیین ساز و کار و چهارچوب همکاری ضابطان با مقامات قضایی و استفاده بهینه از توان و ظرفیت ضابطان دادگستری در تحقق عدالت قضایی، از سوی رئیس قوه قضاییه در ۱۷ ماده و ۴ تبصره ابلاغ شد.
دستورالعمل «نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری» در راستای اجرای ماده ۳۲ قانون آیین دادرسی کیفری به منظور تعیین ساز و کار و چهارچوب همکاری ضابطان با مقامات قضایی و استفاده بهینه از توان و ظرفیت ضابطان دادگستری در تحقق عدالت قضایی، از سوی رئیس قوه قضاییه در ۱۷ ماده و ۴ تبصره ابلاغ شد.
تایباد- رئیس دادگستری تایباد گفت: همیاران صلح شهرستان تایباد با ۶۲ درصد صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی، ضمن کاهش چشمگیر پرونده‌های ورودی به دادگستری، در صدر جدول خراسان رضوی قرار دارند.
سمنان- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان گفت: ۹۸ درصد پرونده‌هایی که در شورای حل اختلاف زندان‌های استان مطرح شده، به سازش و صلح انجامیده است.
سمنان- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان گفت: ۹۸ درصد پرونده‌هایی که در شورای حل اختلاف زندان‌های استان مطرح شده، به سازش و صلح انجامیده است.
نیشابور ـ رئیس دادگستری نیشابور گفت: با تلاش شوراهای حل اختلاف و همیاران حل اختلاف ۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی نیشابور در یکسال اخیر منتهی به صلح و سازش شده است.
زنجان- رئیس‌کل دادگستری زنجان با اشاره به عفو ۷۰۰ نفر از متهمان اغتشاشات سال گذشته در این استان گفت: ۵۸ درصد پرونده ها در زنجان منجر به صلح و سازش شده است.
ساوه- رئیس دادگستری ساوه گفت: ۷۰ درصد پرونده های قضایی صنایع منتهی به سازش بین کارگر و کارفرما شده است.
رییس کل دادگستری کردستان گفت: این افراد مبالغی در قالب رشوه در حدود ۲۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم یا با واسطه در پرونده‌های تخلفات ساخت و ساز دریافت کرده اند.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از رشد قریب به ۱۲ درصدی میزان سازش در پرونده‌های قابل مصالحه در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ خبر داد.
توافق عادی سازی ایران و عربستان یک نقطه عطف مهم در زمینه درگیری‌های بین‌المللی به سمت تضعیف هژمونی آمریکا و به رسمیت شناختن نقش احتمالی برای ابرقدرت‌های در حال ظهور به نمایندگی از چین است. چالش‌های زیادی پیش روی دو کشور برای پیشرفت در پرونده‌های پیچیده بین آن‌ها وجود دارد و همچنین مشکلاتی پیش روی آمریکا و اسرائیل در یافتن ابزار‌های فشار یا اغواء برای برهم زدن توافق وجود دارد.
اهواز- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در ۲ ماه اخیر و در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» ۲۵ پرونده قضائی در استان به صلح و سازش ختم شد.
اهواز- رئیس شورای حل اختلاف خوزستان گفت: در سال گذشته ۹۱ پرونده قتل در شورای حل اختلاف خوزستان به صلح و سازش ختم شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان وی با بیان اینکه ما در سیستم قضایی به دنبال پرونده سازی نیستیم گفت: تا به امروز هیچ پرونده‌ای در رابطه با کشف حجاب در محاکم ما به ثبت نرسیده است.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: در آخرین اقدام سازشی در پرونده‌های مهم استان ۴ فقره پرونده قصاص در حوزه‌های قضایی شیراز، ممسنی، کوار و کوه چنار با رضایت اولیاء دم به مصالحه رسید.
اهواز- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در ۹ ماهه گذشته سال جاری اعضای شوراهای حل اختلاف خوزستان توانستند ۷۴ فقره پرونده قصاص نفس را منتهی به صلح و سازش کنند.
به نظر می‌رسد، چون امروز طرفداران احیای برجام مانند باقری و امیرعبداللهیان به دلیل شرایطی که با آن مواجه هستیم، دست پایین را دارند، افرادی، چون جلیلی به راحتی لب به انتقاد گشوده و بار دیگر برجام و همه دستاورد‌های آن را زیر سوال برده اند. سناریوی دیگری هم مطرح است مبنی بر اینکه جلیلی می‌خواهد در برابر عادی سازی برخی پرونده‌های سیاست خارجی، چون برجام بایستد.
معاون اول قوه‏ قضاییه گفت:حدود ۳۵ درصد از پرونده‌های دادسرای ویژه روحانیت که قابلیت صلح و سازش دارد، ثبت کیفری نمی‌شود.
سمنان- معاون قضایی دادگستری استان سمنان گفت: ۴۲ درصد از پرونده‌های قضایی وارده در استان سهم شورای حل اختلاف بوده که ۳۸ درصد آن‌ها به سازش انجامیده است.
مدتی بود که در محافل غیر رسمی خبری و شبکه های اجتماعی سخن از بازداشت یکی از دستیاران نزدیک به وزیر راه و شهرسازی بود و ادعاهای مختلفی درباره فرد بازداشت شده و اتهام انتسابی به وی مطرح می شد. این ادعاها تا آنجا پیش رفت که گفته شد بستری شدن وزیر راه و شهرسازی در بیمارستان بی ارتباط با این موضوع نیست.
قضات دادگاه دو مرد جوان را به قصاص محکوم کردند و وقتی پرونده برای اجرا به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد با تلاش واحد صلح و سازش مستقر در دادسرای امور جنایی سرانجام خانواده مقتول به خاطر رضای خدا و به حرمت امام حسین (ع) از قصاص راننده سمند گذشتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ