کریس کریستی فرماندار جمهوری‌خواه سابق ایالت نیوجرسی آمریکا عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) نامزدی کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده را با حمله به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور آغاز کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پمپئو گفت: ترامپ اسناد محرمانه‌ای داشت درحالیکه نباید آن‌ها را در اختیار داشته باشد و وقتی فرصت بازگرداندن آن‌ها را نیز در اختیار داشت، انتخاب کرد که این کار را انجام ندهد.
کار توبیاس، استاد حقوق دانشگاه ویرجینیا گفته که این اتهامات به لحاظ حقوقی « بسیار جدی» است. «میزان جزییات دقیق در باره این اتهامات به طرز غیرقابل باوری زیاد است و بسیاری از آنها بسیار جدی است. هر چند باید اول منتظر اعلام مجرمیت ماند».
دادستان سابق آمریکا با انتقاد از نگه داشتن اسناد محرمانه امنیت ملی این کشور از سوی ترامپ گفت که از میزان حساسیت و تعداد آنها شوکه شده است.
دادستان سابق آمریکا از نگهداری اسناد محرمانه این کشور از سوی رئیس‌جمهور سابق آن انتقاد کرد.
«ویلیام بار» از کیفرخواست ۳۷ فقره بازرس ویژه ترامپ دفاع کرد و گفت: اگر ادعا‌هایی که می‌گویند رئیس جمهور سابق عمداً صد‌ها سند بسیار طبقه بندی شده را حفظ کرده، صحت داشته باشد، پس کار او تمام است.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه چند روز پیش کیفر‌خواست شهادت سردار سلیمانی صادر شد تصریح کرد: محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از متهمان این پرونده در دستور کار است و این مهم با مشارکت نهاد‌های مدنی بین‌المللی انجام می‌شود تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی در برابر ظلم آشکار شود و جنایات این افراد در جامعه بشری آشکار شود و این کار با هماهنگی عدلیه عراق در حال پیگیری است.
هوش مصنوعی این بار سراغ تعدادی از سیاستمداران سرشناس جهان رفته و لباس کار بر تن آن‌ها کرده است. از رهبر کره شمالی گرفته تا پوتین و اوباما اینجا حضور دارند.
حضور سیاستمداران مطرح جهان از جمله ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ، جو بایدن، هیلاری کلینتون، بوریس جانسون و باراک اوباما در فیلم ماتریکس به سبک مورد نظر هوش مصنوعی. هوش مصنوعی این بار سراغ سیاستمداران مطرح جهان رفته تا آن‌ها را در فیلم ماتریکس قرار دهد! حاصل کار نیز در نوع خود به طنزی جالب تبدیل شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.
رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که انفجار خطوط لوله نورد استریم، به طور قطع کار روسیه نبوده است.
رئیس جمهور سابق آمریکا یک بار دیگر با ادبیاتی متفاوت مدعی شد که اگر او همچنان رئیس جمهور این کشور بود، برای مذاکرات صلح در اوکراین تنها به ۲۴ ساعت نیاز داشت.
ترامپ گفت: این آخرین نبرد است. آن‌ها می‌دانند، من می‌دانم، شما هم می‌دانید؛ همه این را می‌دانند. کار تمام است؛ یا آن‌ها می‌برند و یا ما. اما اگر آن‌ها پیروز شوند، دیگر آمریکایی در کار نخواهد بود.
ترامپ، در ابتدای آغاز کمپین ریاست‌جمهوری‌اش، در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی وعده داد تا «کار ناتمام باعظمت کردن دوباره آمریکا را تمام کند.» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بیانیه‌هایی درباره سیاست صادر می‌کند، زیرساخت‌ها را می‌سازد و تاییدیه‌هایی را آشکار می‌کند که نشان می‌دهد: اگر می‌توانید مرا بگیرید.
پمپئو در این بخش به عصبانیت ترامپ اشاره کرده و می‌نویسد: «مکرون که هنوز عطش دیدار ترامپ ـ روحانی را داشت گفت که به سمت ایرانی‌ها خواهد رفت تا از آن‌ها بپرسد آیا بدون امضای این برگه کاغذ حاضر توسط رئیس‌جمهور آمریکا حاضر به دیدار با او هستند یا خیر. این باعث خشم ترامپ شد و گفت: "بس کن! تلفن زدن به من را بس کن! از زنگ زدن به آن‌ها و التماس دست بردار- مثل یک دختر کوچولوی ضعیف هستی. کشورت را اداره کن وگرنه جلیقه زرد‌ها این کار را خواهند کرد. به آن‌ها بگو خودشان به من زنگ بزنند، خودت هم برو سراغ رسیدگی به جلیقه‌زردها.»
نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه ای با تکرار ادعای مضحک این کشور درباره آمادگی واشنگتن برای ادامه مذاکرات غیرمستقیم با ایران، گفت: دیپلماسی هرگز تمام نمی شود.
نسخه ۲۰۲۲ ترامپ نسبت به شخصی که هفت سال پیش بر پله برقی طلایی سوار شد کم‌تر سرگرم کننده و جذاب است.
ترامپ در پلتفرم تراث سوشال (Truth Social) خود نوشت: «آن‌ها دوباره در حال کار هستند. دستگاه‌های رأی‌دهی در تعداد زیادی از شعب کار نکرد و مردم مجبور شدند ساعت‌ها در صف منتظر بمانند، سپس خسته شدند... و هزاران نفر از صف‌های رای گیری خارج شدند.»
ترامپ در مصاحبه‌ای اختصاصی به فاکس نیوز دیجیتال گفت: "من در رسانه اجتماعی تروث سوشال می‌مانم. من آن را بیشتر می‌پسندم، روش کار آن را دوست دارم. من ایلان ماسک را دوست دارم، اما همچنان در شبکه تروث سوشال می‌مانم. "
زمانی که ترامپ بر سر کار بود، کارکنان کاخ سفید گهگاه متوجه می‌شدند که توالت با کاغذ چاپی بند آمده است و معتقد بودند که او اسناد را در توالت ریخته و سیفون را کشیده است.
برای من روشن بود که ترامپ بازیگر است. او آدم عادی نبود. هر لحظه بازی می‌کرد. یک هنرپیشه قابل بود. نگران بودم که خبر دیدار را منتشر کند و بعد بازی را بهم بزند. ما می‌گفتیم که اول دیدار انجام شود و بعد خبرش منتشر شود و خلاصه کار به جایی رسید که گفتند دیدار انجام شود و وسط جلسه، خبرش هم اعلام شود
نماینده جمهوری‌خواه پس از شکست در رای‌گیری درون‌حزبی جمهوری‌خواهان تأکید کرد تمام تلاشش را به کار می‌گیرد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر وارد کاخ سفید نشود.
« پرونده جاری علیه ترامپ یا وی را پشت میله های زندان خواهد برد و یا او را پشت میز ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید خواهد نشاند. البته اگر کار به ترور ترامپ کشیده نشود.»
روزنامه کیهان نوشت: «حمله به سلمان رشدی نشان داد که انتقام از ارتکاب کنندگان جرم و جنایتکاران در خاک آمریکا کار سختی نیست و بعد از این ترامپ و پمپئو بیشتر احساس خطر خواهند کرد.»
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه دولت ترامپ و رئیس پیشین «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا نیز در واکنشی گفت: «هنگامی که در فرماندهی بنغازی (در لیبی) کار می‌کردم اثبات کردیم که هیلاری [کلینتون] اسنادی محرمانه را در اختیار دارد. ما به خانه او هجوم نبردیم».
فلاحت پیشه گفت: معتقدم بسیاری از فرصت‌هایی که از دست رفت شاید دیگر احیا نشود، ولی همین که دیپلماسی هسته‌ای شکل بگیرد، شرایط به گونه‌ای است که بتوان در طول دوران باقیمانده دولت بایدن به گونه‌ای برجام را تبدیل به یک فضای حیاتی برای کشور کرد، حتی اگر شخصی مانند ترامپ هم در آمریکا روی کار بیاید دیگر نتواند لطمه‌ای به برجام وارد کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ