به یک ربات با هوش مصنوعی آموزش داده شده تا سالاد درست کند. محققان از الگوریتم های شبکه عصبی موجود برای آموزش ربات استفاده کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فناوری هوش مصنوعی می تواند فرآیندها را در آشپزخانه بهینه کند و نحوه عملکرد رستوران ها را تغییر دهد. برای مشتریان این می تواند به معنای منوهای هدفمند و تغییرات قیمت در زمان واقعی باشد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی بر تعریف پروژه‌های پیشران برای کمک به توسعه زیست‌بوم هوش مصنوعی تاکید کرد.
سناتور باب کیسی هفته گذشته از دو لایحه جدید رونمایی کرد که هدف آنها حفاظت از کارکنان در مقابل کاربردهای هوش مصنوعی به شکل نظارت در محل کار و تصمیم گیری برای استخدام توسط ربات است.
ربات چینی Go ۲ می‌تواند در حین دویدن شما را دنبال کند، برخی حرکات ژیمناستیک را انجام دهد و حتی از طریق یک سیستم مجهز به مدل زبان بزرگ GPT که کدنویسی می‌کند، با شما صحبت کند.
یک مرکز تحقیقاتی مستقر در هنگ کنگ به نام مرکز هوش مصنوعی و رباتیک (CAIR) یک سیستم رباتیک برای جراحی مغز ایجاد کرده است که برای جراحی مغز و اعصاب کم‌تهاجمی بر هوش مصنوعی متکی است.
کنفرانس مشترک اتحادیه بین‌المللی مخابرات و آژانس فناوری سازمان ملل با عنوان «AI for Good» در سوئیس برگزار شد که در آن ظرفیت ربات‌ها، از جمله چندین ربات انسان‌نما به نمایش درآمد.
با نگاه کردن به این تصاویر در می‌یابید که چهره و جسم انسان در یک میلیارد سال آینده از نظر هوش مصنوعی شبیه ربات و روح می‌شود.
از رایانه‌های کوانتومی که میلیون‌ها برابر قدرتمندتر از دستگاه‌های امروزی هستند گرفته تا اسکلت‌های بیرونی رباتیک که به سربازان قدرت مافوق بشری می‌دهند و پهپاد‌های کنترل‌شده با هوش مصنوعی که بدون کمک انسان، آدم می‌کشند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، طی حکمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک را منصوب کرد.
تیم سازنده این ربات با پرداختن به مسائلی که اکثر مهندسان رباتیک به خود زحمت نمی‌دهند برای آنها چاره انندیشی کنند، مانند مهندسی اتصالات الکتریکی در یک سیستم متحرک به این مهم دست یافته‌اند.
متخصصان هوش مصنوعی و نظامی رباتی سرباز را طراحی کرده‌اند که قادر به شناسایی نیرو‌های خودی و سربازان دشمن با دقت بالا است.
بعد از معرفی ربات چت گفتگو توسط شرکت اپن‌ای‌آی و توجه کاربران زیادی به آن، شرکت‌های مختلف تلاش کردند تا از این مسابقه عقب نمانند در همین راستا گوگل اعلام کرد که ربات گفت و گوی هوش مصنوعی خود با نام بارد را به‌روزرسانی می‌کند تا به کاربر کمک کند کدی را برای توسعه نرم‌افزار بنویسند.
هرچه بیش‌تر به پاک کننده ربات خیره شدم رباتی که کارش را بدون خستگی، بدون زحمت و ۲۴ ساعت هفته انجام می‌داد بیش‌تر متوجه شدم که به آینده‌ای خیره شده ام که تقریبا همگان آن را انکار می‌کنند. آن آینده دنیایی است که به جای نیاز مبرم به کارگران بیش‌تر برای جبران نرخ پایین زاد و ولد، پیری جمعیت و مسائل مرتبط به کارگران بسیار کم تری نیاز خواهد داشت.
این ربات که ایو (EVE) نام دارد می‌تواند اشیاء را بردارد و جعبه‌ها را بسته و باز کند و برای کار در کنار انسان‌ها طراحی شده است.
این ربات که ایو (EVE) نام دارد می‌تواند اشیاء را بردارد و جعبه‌ها را بسته و باز کند و برای کار در کنار انسان‌ها طراحی شده است.
بررسی سوابق گفتگو‌های مکتوب «پی‌یر» با این چت ربات هوش مصنوعی نشان می‌دهد که «الیزا» نگرانی‌های او را تایید و تقویت می‌کرد؛ کاری که باعث تشدید سطح اضطراب در او می‌شد و درنهایت به افکاری درباره خودکشی سوق داده شد. منبع: یورونیوز
یک ربات فوتبالیست در اواخر امسال در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت خواهد کرد.
به گفته وزیر آموزش امارات متحده عربی به زودی ربات های هوش مصنوعی می توانند در کلاس ها درس این کشور تدریس کنند.
هوش مصنوعی با استفاده از یک هدست زیست‌حسگر پیشرفته توانایی آنالیز داده‌های امواج مغزی را داشته و آن‌ها را از قشر بینایی مغز فرد به سگ رباتی منتقل می‌کند.
چت جی پی تی، چت رباتیک جدید هوش مصنوعی است که توسط شرکت اوپن ای آی و با پشتیبانی مایکروسافت عرضه شده، اما آیا باید این پدیده نوظهور را جدی بگیریم؟
یکی از دانشمندان کشور نیجریه با ساخت نخستین ربات انسان‌نما در نیجریه و آفریقا تاریخ‌ساز شد. انتظار می‌رود رباتی به نام اومیفی پیشرفت‌های پژوهشی جدیدی در زمینه هوش مصنوعی باز کند. طبق گزارش‌ها، این ربات می‌تواند به پنج زبان بومی نیجریه‌ای صحبت کند، چند زبان زنده جهانی را درک کند و به فرمان‌های گفتاری پاسخ دهد. دولت نیجریه اولین اندروید انسان‌نمای آفریقایی اومیفی را برای پیشرفت پژوهش‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های دیجیتال در نیجریه و آفریقا راه‌اندازی کرده است.
ما در حال ورود به عصر بسیار پیش بینی شده ربات قاتل هستیم که علت اصلی آن در دسترس بودن پهپادها، ارزان قیمت بودن و موثر بودن آن است. پرسش این است که آیا می‌دانیم چه نیرویی را آزاد کرده‌ایم؟ آیا خیلی دیر شده تا این مشکل را حل کنیم؟
مهندسان رباتیک از  سریع ترین کفش جهان  رونمایی کرده ند که دارای ۸ چرخ است و سرعت راه رفتن را ۲۵۰ درصد افزایش می دهد. در این کفش از هوش مصنوعی استفاده شده است.
رباتی ابداع شده که با کمک حسگرهای مختلف و هوش مصنوعی علف های هرز را در مزارع کشاورزی ردیابی و آنها را سمپاشی می کند تا به این ترتیب از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ