هرچه بیش‌تر به پاک کننده ربات خیره شدم رباتی که کارش را بدون خستگی، بدون زحمت و ۲۴ ساعت هفته انجام می‌داد بیش‌تر متوجه شدم که به آینده‌ای خیره شده ام که تقریبا همگان آن را انکار می‌کنند. آن آینده دنیایی است که به جای نیاز مبرم به کارگران بیش‌تر برای جبران نرخ پایین زاد و ولد، پیری جمعیت و مسائل مرتبط به کارگران بسیار کم تری نیاز خواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین جلسه میز تخصصی هوش مصنوعی به میزبانی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.
در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳ مردادماه) پهپاد جنگی آزمایشی والکری نیروی هوایی آمریکا برای اولین‌بار با کنترل هوش مصنوعی به پرواز درآمد و یک پرواز سه‌ساعته را با موفقیت در فلوریدا به پایان رساند.
روسیه در حال توسعه سه نمونه جدید از جنگنده‌های تاکتیکی «سوخو-75» مجهز به هوش مصنوعی با سطح مقطع راداری بسیار پایین است.
بیم و امید فناوری قرن از هوش مصنوعی چه کارهایی بر می‌آید
با توسعه روزافزون هوش مصنوعی مولد، چالش استفاده از این فناوری برای انتشار اطلاعات نادرست و ساخت تصاویر ثابت و متحرک دیپ فیک به مسئله ای اساسی بدل شده است.
از بین بردن ترس‌های غیرمنطقی به ما این امکان را می‌دهد تا به مسائل جدی تاثیرات اقتصادی و اجتماعی تازه‌ترین پیشرفت‌ها در حوزه هوش مصنوعی توجه کنیم.
با پیشرفت هوش مصنوعی و فراگیرشدن آن میان افراد جامعه و توسعه کاربرد آن، استفاده‌های مختلفی از این ابزار می‌شود و کاربران برای رفع نیاز‌های بسیاری از این ابزار استفاده می‌کنند.
تیم سازنده این ربات با پرداختن به مسائلی که اکثر مهندسان رباتیک به خود زحمت نمی‌دهند برای آنها چاره انندیشی کنند، مانند مهندسی اتصالات الکتریکی در یک سیستم متحرک به این مهم دست یافته‌اند.
اکنون توییتر قابلیت اضافه کردن یادداشت‌های راستی‌آزمایی را برای تصاویر نیز در دسترس کاربران قرار داده است تا با وجود اطلاعاتی که زیر هر تصویر نمایش داده می‌شود، سایر کاربران به راحتی بتوانند تصاویر جعلی و حتی مواردی که توسط هوش مصنوعی ساخته شده است را تشخیص بدهند.
آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی در مرحله طراحی است و رونمایی و راه اندازی آن تا پایان سال جاری در پژوهشگاه ارتباطات انجام می‌شود.
آلفابت و اتحادیه اروپا تصمیم دارند قبل از وضع قوانینی برای نظارت بر هوش مصنوعی، پیمانی برای توسعه این فناوری با شرکت های اروپایی و غیر اروپایی ببندند.
این‌گونه به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها درمورد روزگاری که در نهایت کامپیوتر‌ها تصمیم می‌گیرند تا امور را به دست بگیرند، پایانی ندارد با این حال پژوهشی تازه از دانشگاه استنفورد توانایی‌های غیرقابل پیش‌بینی هوش مصنوعی را سراب می‌داند.
نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی «شطرنج‌باز» با هدف گسترش اکوسیستم، برندسازی و بهبود مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی به پایان رسید.
دیپ‌فیک‌ها با فریب دادن مردم در مورد افراد مشهور و شخصیت‌های سیاسی، کار‌ها و سخنانی را به آن‌ها نسبت می‌دهند که واقعی نیستند. اما اشتباهاتی ساده مانند نبودن انگشت‌های دست یا کیفیت پایین برخی ویدیوها، نشانه واضحی از این است که برخی تصاویر و فیلم‌ها اصلاح شده‌اند.
انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا می‌تواند اولین آزمون مهم دنیا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی و محتوا‌های جعلی باشد.
به جرئت می‌توان مشهورترین هوش مصنوعی این روزها در جهان را «ChatGPT» دانست. این پلتفرم چت‌باتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که به زعم بسیاری از کارشناسان، چهره جهان را به طور کامل دگرگون می‌سازد.
شواهد نشان از آن دارد که هرگونه بروکراسی و تاخیر در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، رگولاتوری و فراهم‌آوری زیرساخت‌ها و مقدمات گسترش هوش مصنوعی در کشور، تنها به کندی بهره‌برداری از این فناوری منجر نشده و منجر به عقب‌ماندگی‌های گسترده در حوزه‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی و ... نیز خواهد شد.
کاساندراها با این ادعا که هوش مصنوعی پایان بشریت خواهد بود وارد عمل شده اند. نکته بسیار خوبی دارند.
در حال حاضر شرکت‌های حسابداری مانند Sage برای خودکار سازی فرآیند‌های خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و با پایدار و قابل اعتماد شدن این الگوریتم‌ها، نیاز به نیروی کار انسانی کاهش می‌یابد. اتوماسیون، کار حسابدارانی که در سطوح پایین کار می‌کنند را حذف خواهد کرد و این صنعت تنها به حسابرسان و ناظران ارشد برای بررسی کار‌های انجام شده توسط هوش مصنوعی نیاز خواهد داشت.
آیا این درست است که از دست آن عصبانی شویم؟ آیا هوش مصنوعی به نسل بشر پایان می‌دهد؟ آیا این ابزار‌ها هیبت انگیز نیستند؟ این موارد تنها بخشی از پرسش‌های مطرح شده اخیر درباره هوش مصنوعی هستند فناوری‌ای که به نگرانی‌ها دامن زده است.
ظهور برنامه‌های هوش مصنوعی شبیه به Chat GPT پیامد‌های عمیقی برای استفاده از اینترنت دارد. ابزار‌های مشابه Chat GPT می‌توانند یک کسب و کار پرسود را مختل کنند: گوگل.
ابزار‌های جدید هوش مصنوعی (AI) مانند چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) معلمان و اساتید دانشگاه را نسبت به کاهش کارآیی شیوه‌های رایج آموزش نگران کرده است.
رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: پروژه تنقیح قوانین با هوش مصنوعی تا پایان سال تحویل مجلس خواهد شد.
دانشجوی دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی سامانه‌ای شدکه با بهره‌گیری از داده‌های آب‌شناسی و ژئوشیمیایی و استفاده از هوش مصنوعی میتواند زمان و مکان زمین‌لرزه را تخمین بزند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ