با خبر اولین عرضه خودرو‌های وارداتی پس از چهار سال در کشور توسط گروه خودروسازی سایپا، قیمت انواع خودرو‌های وارداتی و مونتاژی به خصوص شاسی بلند‌ها در حال ریزش است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیروز در خبری اعلام شد که بسیاری از متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خودرو انصراف داده اند که به اعتقاد رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، علت این امر کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار است.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مدیرعامل این شرکت درخصوص برنامه توسعه خودروهای برقی، هیبریدی و موتور سه سیلندر و تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت گفت: عرضه این محصولات به بازار می تواند رقابت سازنده ای را در بازار خودرو میان تولیدات داخلی و محصولات وارداتی ایجاد کند.
بررسی قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته اول مرداد بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش و قیمت مونتاژی ها بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.
بررسی قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته قبل بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان و قیمت مونتاژی ها بین ۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.
بررسی قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته قبل بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان و قیمت مونتاژی ها بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.
فورد قیمت کامیون‌های F ۱۵۰ لایتنینگ را با داغ‌شدن جنگ خودرو‌های الکتریکی کاهش داد.
بررسی بازار خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به یکم تیر ماه بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش و قیمت خودروهای مونتاژی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
تصمیم بر واردات خودرو‌های کارکرده اگر با در نظر گرفتن سیاست تثبیت ارزی و تامین کسری در بازار خودرو و پاسخ به نیاز خودرویی بسیاری از مردم در دهک‌های مختلف باشد، اقدام بسیاری مثبتی خواهد بود و به کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند.
رشیدی کوچی گفت: ما به دنبال این هستیم تا با شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها مردم بتوانند خودرو‌های مناسب سوار شوند، اما اکنون آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو نوشته شده تعرفه‌ها را به شکل تصاعدی افزایش داده است.
طی یک هفته گذشته قیمت خودروهای داخلی میانگین بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان و خودروهای مونتاژی بین ۳۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.
بررسی بازار نشان می دهد که قیمت خودرو نسبت به ۴ روز پیش با کاهش محسوسی مواجه شده است؛ به طوریکه در خودروهای داخلی شاهد کاهش میانگین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمتها هستیم.
بررسی آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی و مونتاژی در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت خودرو به صورت لاک پشتی همچنان در حال ریزش است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر لایحه واردات خودروهای کارکرده تصویب شود، بازار خودرو از التهاب خارج می‌شود و قیمت خودرو هم سیر نزولی پیدا می‌کند.
قیمت نهایی ۱۷ خودروی مونتاژی با احتساب سود ۱۷ درصد اعلام شد. این در حالی است که به گفته یک مقام مسئول، مونتاژکاران بخش خصوصی موظف شدند تا در دوره بعدی بازبینی قیمت‌ها از سوی شورای رقابت به کاهش قیمت تمام شده این خودرو‌های سواری اقدام کنند.
فاطمی امین وزیر صمت در دفاعیه خود در جلسه استیضاح مجلس: دیروز اولین سری از خودرو‌ها از گمرک ترخیص شد و تا الان ۱۰۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده است. /یکی از کار‌ها برای ثبات بازار خودرو عرضه خودرو در بورس بود. /در سال گذشته هفت میلیون خودرو شماره گذاری شده است. /با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت کاهش پیدا کرد و اگر ادامه پیدا میکرد مرجعی برای قیمت گذاری خودرو‌های کار کرده بود که این ابزار را از ما گرفتند. /وضعیت فعلی بازار خودرو مقصران پنهانی دارد که ضربه‌ها را زدند و قایم شدند.
وب سایت این خودروساز نشان داد که تسلا قیمت خودروهای الکتریکی پرفروش خود را در ایالات‌متحده و آلمان کاهش داده است و پس از عدم برآورد وال‌استریت برای تحویل در سه ماهه چهارم، استراتژی جدید تخفیف افراطی را گسترش داده است.
با ورود خودرو به بورس کالا، قیمت غیررسمی و آزاد خودرو کاهش یافته و خودروهای عرضه شده در بورس کالا، دیگر در بازار آزاد تقاضایی ندارد، اما برای کاهش بیشتر قیمت خودرو در بورس، ضرورت دارد مواردی در دستور کار باشد.
عدم تعادل در عرضه و تقاضای خودرو، چالشی است که در سال‌های اخیر به مرور منجر به جهش قیمت خودرو شده است. حال انتظار می‌رود با عرضه حداقل ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی تا قبل از نوروز و افزایش عرضه محصولات داخلی، التهابات بازار کاهش یابد و دست واسطه‌ها کوتاه شود.
در روز‌های اخیر، هم زمان با رشد نرخ ارز، شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی و خارجی هستیم. این در حالی است که بازار همچنان چشم انتظار ورود خودرو‌های صفرکیلومتر وارداتی است. در این میان وزارت صمت اعلام کرده است به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌های کاذب در بازار خودرو خواهیم بود.
استدلال آقایان این است که چون بنزین یورو ۶ در کشور تولید نمی‌شود، لذا استفاده از بنزین یورو ۴ در خودرو‌های وارداتی با استاندارد آلایندگی یورو ۶ به صلاح نیست و موجب افزایش بار مالی خودرو‌های وارداتی می‌شود! این در حالی‌ست که سال‌هاست خودرو‌های روز اروپایی گران قیمت که همگی استاندارد یورو ۶ دارند در کشور تردد و از همین بنزین موجود استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی نداشتند!
مرسدس قیمت خودروهای برقی چین را تا ۳۳ هزار دلار کاهش داد زیرا فروش آن کم شده است.
افزایش تولید و کاهش صادرات فولاد، ورود خودروهای خارجی به بازار از آذر ماه، توسعه تجارت ایران و تایلند و افزایش 45 درصدی صادرات به کشورهای دریای خزر از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
نسخه اولیه نئوبانک «فردا» (نئوبانک مشترک بانک ایران زمین و هلدینگ های‌وب) از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در اختیار کاربران قرار گرفت.
باید مشخص شود که ادعای مسئولان درباره به حداقل رسیدن تعداد خودرو‌های کف پارکینگ تا چه میزان صحت دارد؟ آیا اینکه خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها جابه جا و به مکان دیگری منتقل می‌شود سپس با نمایش پارکینگ خالی، ادعای کاهش تعداد خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها می‌شود، درست است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ