وزرای خارجه عراق و سوریه در کنفرانس خبری مشترک خود در بغداد بر اتحاد دو کشور در رویارویی با چالش‌های مشترک تاکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه سعودی به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری از تحرکات شبه نظامیان وابسته به ترکیه با هدف سیطره بر مرزهای عراق و سوریه و مقابله با متحدان دولت سوریه در شرق سوریه خبر داد.
یک رسانه سعودی به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری از تحرکات شبه نظامیان وابسته به ترکیه با هدف سیطره بر مرزهای عراق و سوریه و مقابله با متحدان دولت سوریه در شرق سوریه خبر داد.
یک رسانه سعودی به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری از تحرکات شبه نظامیان وابسته به ترکیه با هدف سیطره بر مرزهای عراق و سوریه و مقابله با متحدان دولت سوریه در شرق سوریه خبر داد.
یک عضو ارشد ائتلاف فتح ضمن هشدار درباره تحرکات نظامی و امنیتی آمریکا در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن، به دولت بغداد توصیه کرد که تدابیر احتیاطی فوری را برای مقابله با این تحرکات اتخاذ کند.
یک تحلیلگر سیاسی عراق تاکید کرد که حرکت دولت این کشور به سمت گسترش همکاری‌ها با ایران و سوریه به مذاق آمریکا خوش نیامده و باعث کارشکنی‌های واشنگتن در این مسیر شده است.
نظامیان ارتش آمریکا، یک کاروان جدید متشکل از ۳۰ خودرو باری سنگین را با حمایت زره‌پوش‌های آمریکایی و خودروهای متعلق به شبه‌نظامیان قسد، از داخل خاک عراق روانه اراضی اشغالی سوریه کردند.
یک تحلیلگر امور سیاسی عراق اعلام کرد که سفر نخست وزیر این کشور به سوریه در کنار حل بحران برق با همکاری ایران، به مذاق کاخ سفید خوش نیامده است.
یک تحلیلگر امور سیاسی عراق اعلام کرد که سفر نخست وزیر این کشور به سوریه در کنار حل بحران برق با همکاری ایران، به مذاق کاخ سفید خوش نیامده است.
برخی گزارش‌های محلی در مرز سوریه و عراق فاش ساختند که در اقدامی مشکوک، ۲ کاروان آمریکایی شامل ۱۰۰ خودروی حامل تسلیحات، مهمات و سوخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق به شرق سوریه منتقل شده‌اند.
یک منبع امنیتی از اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در نوار مرزی عراق و سوریه از سوی نیروهای حشد شعبی خبر داد.
جاشوا لندیس با اشاره به اینکه مسوولیت کاهش نفوذ ایالات‌متحده برعهده خود واشنگتن است، می‌گوید: آن‌ها بار‌ها و بار‌ها یک اشتباه را تکرار کرده‌اند. فیل بزرگی مانند امریکا می‌تواند کشوری مانند عراق را ویران کند، یا هرج و مرج را در لیبی بیندازد، افغانستان را در هم بکوبد و بدون هیچ پیشرفتی از این کشور عقب‌نشینی کند و این همه وعده هم در مورد ارمغان دموکراسی و حقوق بشر به مناطق مختلف بدهد در حالی که واقعا برعکس است. درنهایت مردم از این کار خسته می‌شوند.»
تصمیم اتحادیه عرب به بازگشت سوریه به این سازمان، شامل تعهد به تلاش برای استمرار گفتگو‌های عربی-عربی برای رسیدن به یک راهکار سیاسی مبتنی بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صلح در سوریه می‌شود. بر اساس تصمیمی که در جلسه دیروز گرفته شد یک کمیته از کشور‌های عربی همسایه سوریه، یعنی لبنان، اردن و عراق به اضافه عربستان سعودی تشکیل خواهد شد تا برای پیشبرد فرآیند گفتگو‌ها برای راه‌حل سیاسی در سوریه تلاش کند.
اکنون، عربستان سعودی به جای تلاش برای منزوی کردن ایران، یک استراتژی چند وجهی را دنبال می‌کند که تعامل با ایران را با تلاش برای مقابله با نفوذ آن در سراسر منطقه، از جمله در سوریه درهم‌می‌آمیزد. این هفته مقامات سعودی برای گفتگو‌های صلح با حوثی‌ها به یمن سفر کردند. کشور‌های خاورمیانه منافع مختلفی در سوریه دارند. میلیون‌ها پناهنده سوری به کشور‌های همسایه اردن، لبنان و ترکیه گریختند. برخی کشور‌ها مانند عراق مایلند مسیر‌های تجاری خود را از طریق سوریه باز کنند.
یک فرمانده حشد شعبی عراق تاکید کرد که فشارهای آمریکا برای ایجاد وقفه در کمک رسانی این نیروها به مردم و زلزله زدگان سوری تاثیری نخواهد داشت.
امیرآبادی فراهانی گفت: ایران یک ریال هم به عراق کمک نکرده است، صادرات نفت در عراق به ۴ میلیون بشکه نفت رسیده در نتیجه آن‌ها به کمک ما نیاز ندارند. اما مسئله سوریه متفاوت است؛ شما می‌بینید که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هربار چندین میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کنند.
هرچند این تصمیمات محدود به دو کشور اروپایی می‌شود، اما همین هم نشانگر آن است که جنگ اقتصادی میان ایران و غربی‌ها وارد فاز جدیدی شده است و که شدت و حدت بسیار بالاتری دارد. چراکه از دست دادن بازار‌های عراق، سوریه و لبان قطعا اقتصاد ایران را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از "منابع آگاه" در فلسطین اشغالی مدعی شد که «حمله هوایی به یک کاروان خودرویی در منطقه البوکمال واقع در مرز عراق و سوریه کار اسرائیل بود».
یک منبع عراقی گفت تانکرهای سوختی هدف قرار گرفته شده در مرزهای سوریه و عراق متعلق به ایران بوده، که برای کمک به مردم لبنان در حال عبور از گذرگاه مرزی القائم بوده اند.
به گزارش نیروهای نظامی سوریه یک پهپاد آمریکایی در حدود ۲۰۰ متری مرز عراق و سوریه ۲ تانکر حامل سوخت ایران را مورد هدف قرار داد.
رهبر انقلاب: روز به روز بیشتر واضح میشود که نقشه‌ی سیاسی دنیا در حال تغییر است. آن مسئله‌ی یک قطبی بودن و زورگویی کردن یک قدرت یا دو قدرت بر کشور‌ها و ملت‌ها مشروعیت خودش را از دست داده، یعنی ملت‌ها بیدار شدند. نظام تک قطبی مطرود شده است، به تدریج دارد مطرودتر می‌شود. نظام تک قطبی یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلاً فرض کنید آمریکا بنشیند برای عراق یا برای سوریه یا برای ایران یا برای لبنان یا برای فلان طراحی کند: «باید این کار را بکنید، باید این بشود، باید این نشود» گاهی بگوید، گاهی هم نگوید، اما عمل کند. امروز این جوری است.
یک منبع دولتی در عراق اعلام کرد که یک کمیته امنیتی برای بازگرداندن آوارگان این کشور از اردوگاه الهول سوریه تشکیل شده است.
مشاور امنیت ملی عراق با تاکید بر تداوم فشار بین المللی برای جلوگیری از بازگشت داعش، به لزوم پایان دادن به پرونده اردوگاه الهول سوریه اشاره کرد و گفت: این اردوگاه یک خطر و یک بمب ساعتی است.
نیروهای اشغالگر آمریکایی یک کاروان نظامی را از خاک سوریه به عراق منتقل کردند.
یک مقام بلند پایه امنیتی در استان الانبار عراق فاش کرد که آمریکا سرکردگان و هزاران نفر از اعضای گروه تروریستی داعش را از اردوگاه الهول سوریه به مکان نامعلومی منتقل کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ