وزارت دفاع ارمنستان امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بیانیه باکو درباره تیراندازی به مواضع این کشو دروغ محض است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنا به اعلام وزارت دفاع ارمنستان، برخی مواضع این کشور از سوی جمهوری آذربایجان هدف قرار گرفته است.
کمیته بین المللی صلیب سرخ از آذربایجان و ارمنستان، خواست اجازه دهند عملیات بشردوستانه ضروری این سازمان از سرگرفته شود.
وزارت دفاع ارمنستان امروز در بیانیه‌ای از گلوله‌باران مواضع خود توسط جمهوری آذربایجان خبر داد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: روسیه آماده است تا نشست سه‌جانبه‌ای را با حضور وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو برگزار کند.
درحالیکه جمهوری آذربایجان امروز ارمنستان را به‌تیراندازی به‌مواضع نظامی در منطقه «آغدام» متهم کرد، ایروان بیانیه باکو در این ارتباط را تکذیب کرد.
رسانه‌های ارمنستان اعلام کردند که نیروهای جمهوری آذربایجان توافق‌نامه آتش‌بس بین دو کشور با نقض کردند.
وزارت دفاع ارمنستان امروز یکشنبه مدعی شد که در تیراندازی نیرو‌های جمهوری آذربایجان در منطقه «باسارکچر»، یک سرباز ارمنی کشته شده است.
پاشینیان در واکنش به اظهارات طرف جمهوری آذربایجان مبنی بر تسلط یگان‌های نیروهای مسلح این کشور بر ارتفاعات و مناطقی در منطقه لاچین در مرز ارمنستان، گفت که مسیر ارمنستان به قره باغ تغییر کرده است.
در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: با راه‌اندازی جاده جدید لاچین که قره‌باغ را به ارمنستان وصل می‌کند، چندین ارتفاعات فرماندهی، جاده‌های اصلی و فرعی و همچنین منطقه وسیعی بین روستا‌های جاغازور و زابوخ در بخش لاچین تحت کنترل قرار گرفت.
نخست‌وزیر ارمنستان با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که به‌زودی پیمان صلحی بین این کشور و جمهوری آذربایجان امضاء خواهد شد.
مقامات جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه ای از شلیک نیروهای ارمنستان به سوی مرزبان این کشور خبر دادند؛ ادعایی که ایروان آن را رد کرده است.
وزیر خارجه ارمنستان خواستار همبستگی در ارائه کمک های بشردوستانه به مردم زلزله زده ترکیه شد.
سفیر ارمنستان در روسیه امروز اعلام کرد: ایروان خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی را تکذیب می کند.
وزارت امور خارجه فرانسه امروز با صدور بیانیه ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شد.
در بیانیه سران سه کشور در پایان نشست سوچی آمده است: روسیه، ارمنستان و آذربایجان بر تعهد خود به پایبندی به توافقات قبلی تاکید کردند.
شورای اروپا امروز در بیانیه ای از استقرار ۴۰ ناظر اروپایی در مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد.
در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است که ابتدا تیراندازی از سوی نظامیان ارمنستانی آغاز شد و سپس نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان پاسخ دادند.
این بیانیه پس از وقوع درگیری‌های مسلحانه شب گذشته در مرز دو کشور که منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای دو طرف شد، صادر شده است.
این بیانیه پس از وقوع درگیری‌های مسلحانه شب گذشته در مرز دو کشور که منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای دو طرف شد، صادر شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در بیانیه ای اعلام کرد: ارمنستان و جمهوری آذربایجان به میز مذاکره برگردند.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه ای از هدف قرار دادن مواضع ارتش این کشور از سوی نیروهای ارمنستان خبر داد.
وزارت دفاع ارمنستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ایروان به مواضع جمهوری آذربایجان مستقر در بخش شرقی خط تماس شلیک نکرده اند.
بر اساس بیانیه وزارت فوریت های اضطراری ارمنستان، انفجار امروز در پایتخت این کشور تاکنون ۲ کشته ۵۷ زخمی و ۲۰ مفقود به دنبال داشته است.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای برخی گزارش ها از وقوع درگیری‌ و نقض آتش‌بس در قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را تأئید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ