این بیانیه پس از وقوع درگیری‌های مسلحانه شب گذشته در مرز دو کشور که منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای دو طرف شد، صادر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنا به اعلام وزارت دفاع ارمنستان، برخی مواضع این کشور از سوی جمهوری آذربایجان هدف قرار گرفته است.
به گفته مختار ممدوف، اولین سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل، افتتاح اولین سفارت باکو در اسرائیل طی ماه مارس، نشان دهنده شکوفایی روابط بین باکو و تل‌آویو است، درست زمانی که روابط باکو با ایران به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
پوررادی با بیان اینکه وظیفه ما کاهش استرس دانش آموزان و مهیا نمودن محیط سالم آموزشی است گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم محیط آموزشی به خطر افتاده و جریان تحصیل دچار وقفه شود.
مشاور معاون رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفت: مهم است تا برای حفظ ثبات در منطقه آرام بمانیم.
تبریز-رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به اینکه رهبر انقلاب شعار سال را مهار تورم و رشد تولید انتخاب کرده‌اند، هدف اصلی ما رفع موانع تولید و میدان دادن بیش از پیش به بخش خصوصی است.
جنگ با ایران جنگ ما نیست. ایران وطن ما است. اگر سربازان تالشی را بزور وادار به جنگ‌با ایران بکنند ما سلاح هایمان را به سمت کاخ ریاست جمهوری الهام علیف خواهیم گرفت
سفیر جمهوری آذربایجان در تل‌آویو در گفت‌وگو با یک نشریه صهیونیستی گفت که نل آویو اجازه ندارد از باکو به عنوان پایگاه سوختگیری برای حمله به کشورهای دیگر استفاده کند.
قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه آن هستیم. مسئولان محترم کشور آذربایجان کاملا در جریان جزئیات این پیگیری‌ها هستند و تعامل دوجانبه نزدیکی در این زمینه در جریان است. ما هیچ نشانه‌ای از تروریستی بودن این موضوع به دست نیاورده ایم. با این حال، لازم می‌دانم تاکید کنم تصمیم‌های احساسی درباره روابط دو کشور خواسته دشمنان مشترک و بدخواهان جهان اسلام خصوصا رژیم صهیونیستی است و باید درباره هرگونه تصمیم که می‌تواند تبعات بلند مدت نیز داشته باشد هشیار و دقیق بود.
پورفرج با تاکید بر اینکه فعلاً گردشگر و تور از اروپا به ایران نداریم، گفت: گردشگران اروپایی بسیار اندک هستند و حتی همان تعداد هم بیشتر با هدف انجام کار‌های اداری و تجاری به ایران سفر می‌کنند.
علی علیزاده گفت: ما انتظار داریم که از طرف ایران این حوادث تروریستی و نتایج آن پیگیری شود و همه عوامل بازداشت شوند و همه عوامل این حوادث را از طرف ارگان‌های مربوطه پیگیری کنند و نتایج را به جمهوری آذربایجان اعلام کنند.
نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان در ادامه با اشاره به ایران مدعی شدند: لفاظی‌های تند فعلی جمهوری اسلامی ایران و تاکتیک‌های نظامی آن در مرز ایران-آذربایجان به وضوح نشانگر آن است و اهداف ایران را آشکار می‌سازد. ما هیچ‌گاه از هیچ تهدیدی علیه جمهوری آذربایجان نهراسیده‌ایم و کشور ما قادر است پاسخی درخور بدهد.
الهام علی اف رئیس جمهور گفت: دولت آذربایجان توجه ویژه‌ای به حمایت از حقوق، آزادی‌ها و امنیت آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور دارد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مراسم روز پیروزی این کشور مدعی شد، برگزاری رزمایش‌ها در مرز جمهوری آذربایجان موجب ترس باکو نخواهد شد.
کشتی گیر وزن 55 کیلوگرم فرنگی کشورمان گفت: ما تلاش می‌کنیم با توجه به کشتی گیرانی که داریم در رقابت‌ جام جهانی آذربایجان نتیجه خوبی را کسب کنیم و دل همه مردم را شاد کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما مصمم هستیم تا منازعه موجود بین آذربایجان و ارمنستان یک بار برای همیشه خاتمه پیدا کند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما مصمم هستیم تا منازعه موجود بین آذربایجان و ارمنستان یک بار برای همیشه خاتمه پیدا کند.
امام جمعه تبریز گفت: ما در موضوع قره‌باغ موضع اصولی خود را نشان دادیم؛ ما مخالف اشغال و تغییر در ژئوپلتیک مرزی هستیم. همسایگان ما با تحریم و مداخله بیگانگان نباید امنیت ملی ما را به مخاطره بیاندازند، زیرا همه ما در این منطقه منافع مشترک داریم.
سرمربی تیم ملی فرنگی تأکید کرد که رقابت‌های جام‌جهانی با حضور پرقدرت تیم‌های مجارستان و آذربایجانِ میزبان برگزار خواهد شد.
نخست وزیر ارمنستان در دیدار با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در نیویورک از اشغال سرزمین های کشورش از سوی جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «امیدواریم ارمنستان در سریع‌ترین زمان ممکن از این مسیر اشتباه بازگردد و زمان و انرژی خود را برای صلح بگذارد. نمی‌توان وضعیت پس از نقض توافق امضاءشده با جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان را پذیرفت».
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای آذربایجانی گفت: ما مرز ایران و ارمنستان را نیز یک راه ارتباطی تاریخی می‌دانیم که باید بدون تغییر حفظ شود.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه ای از هدف قرار دادن مواضع ارتش این کشور از سوی نیروهای ارمنستان خبر داد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان می گوید به رغم تلاش های صورت گرفته، تاکنون تغییر مثبتی در روابط این کشور و ارمنستان صورت نگرفته است.
رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی تلویزیونی بار دیگر بر حق این کشور در انجام عملیات‌ نظامی در منطقه لاچین در قره‌باغ کوهستانی تأکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ