سفارت چین در نروژ از برچسب‌زنی مکرر ناتو به پکن شدیدا انتقاد کرد و این ائتلاف نظامی را تهدید واقعی علیه صلح جهانی خواند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
واکنش خشمگین چین به سفر کوتاه مقام تایوانی به آمریکا نشان می‌دهد که روابط بین پکن و تایوان در پایین‌ترین سطح قرار دارد؛ اما چه شد که کار به اینجا کشید؟
وزارت خارجه چین امروز در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر قصد آمریکا برای افزایش کمک تسلیحاتی به جزیره تایوان تصریح کرد: توانایی پکن در حفاظت از تمامیت ارضی خود را دست‌کم نگیرید.
جمهوری‌خواهان و همچنین کاربران فضای مجازی آمریکایی به تعظیم وزیر خزانه‌داری این کشور مقابل مقام چینی در پکن واکنش نشان دادند.
سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره همتای چینی وی، واکنش نشان داد.
چین به اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در تایوان واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت خارجه چین به بیانیه جی۷ درباره این کشور و «تهدید خواندن پکن» واکنش نشان داد.
وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات جنجالی سفیر این کشور در فرانسه، اعلام کرد که پکن همواره به «جایگاه مستقل تمام کشورهایی که پیش‌تر بخشی از شوروی سابق بودند، احترام می‌گذارد.»
استراتژیست برجسته آمریکایی در سخنانی به توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه از سرگیری روابط دیپلماتیک که با میانجیگری چین انجام شد، واکنش نشان داد.
استراتژیست برجسته آمریکایی در سخنانی به توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه از سرگیری روابط دیپلماتیک که با میانجیگری چین انجام شد، واکنش نشان داد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات مقامات کاخ سفید مبنی بر اینکه توافقی بین ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان انجام نشده، گفت که این موضع غیر حرفه‌ای غافلگیری و عصبانیت کاخ سفید از توافق پکن و نادیده انگاشته شدن آمریکا را به نمایش گذاشت.
دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن نسبت به حذف نام «حسن یزدانی» از لیست برترین‌های ورزش کشور واکنش نشان داد.
پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه‌ مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.‌
وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است». او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای واشنگتن درباره پرواز اشیاء پرنده بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی آمریکا، این کشور را به اعزام بالون جاسوسی به حریم هوایی چین متهم کرد.
وزارت امور خارجه چین به سرنگونی بالون این کشور توسط ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد.
طی ساعات گذشته اخباری مبنی بر پناهندگی عاطفه احمدی پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن و نفر اول اسکی ایران در فضای مجازی دست به دست شد.
بلینکن در تماس تلفنی با همتای چینی،بر ضرورت باز نگه داشتن کانال های ارتباطی بین واشنگتن- پکن و مدیریت مسئولانه روابط دوجانبه تأکید کرد و چین نیز توقف سیاست سرکوب و مهار آمریکا را خواستار شد.
وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی، تاکید کرد که پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی و یک‌جانبه ایران مخالف است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حمایت آمریکا از اغتشاشات ایران، گفت که پکن مخالف هرگونه مداخله در امور داخلی کشورهاست.
پکن ضمن اعلام مخالفت شدید خود با فروش تسلیحات آمریکایی و هرگونه تماس نظامی خارجی با تایوان، از واشنگتن خواست تنش‌زایی در تنگه تایوان را متوقف کند.
واکنش نظامی بهت آور و پرهیبت پکن وضعیت عادی تازه‌ای را در شرق آسیا ایجاد کرده است.
با پایان‌یافتن رزمایش‌های ۴ روزه ارتش چین در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پکن می‌گوید رزمایش‌های تازه‌ای را در آبهای اطراف این جزیره برگزار می‌کند.
همزمان با رزمایش عظیم ارتش چین در اطراف تایوان، مقامات تایوان به این اقدام نظامی پکن واکنش نشان دادند.
وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای به سفر «نانسی پلوسی» به جزیره تایوان واکنش تندی نشان داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ