سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره همتای چینی وی، واکنش نشان داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین امروز در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر قصد آمریکا برای افزایش کمک تسلیحاتی به جزیره تایوان تصریح کرد: توانایی پکن در حفاظت از تمامیت ارضی خود را دست‌کم نگیرید.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز خواستار اجرای توافقنامه غلات به‌صورت متعادل، کامل و موثر شد.
سخنگوی وزیر دفاع چین امروز اعلام کرد: تجهیزات نظامی آمریکا، تایوان را به‌بشکه باروت تبدیل می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که چین بالن جاسوسی به حریم هوایی آمریکا ارسال نکرده است.
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب یک روز پس از پایان سفر وزیر خارجه این کشور به پکن، رئیس جمهور چین را به یک «دیکتاتور» تشبیه کرد!
سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش‌ها درباره حمله هکرهای چینی به مقامات و سازمان‌های دولتی در آسیای جنوب‌شرقی را رد کرد.
دولت چین اعلام کرد که احتمال اندکی برای دیدار وزیر دفاع این کشور و آمریکا وجود دارد.
سخنگوی وزیر دفاع چین اعلام کرد: ماموریت انتقال همه اتباع چینی از سودان امروز به اتمام رسید.
وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات جنجالی سفیر این کشور در فرانسه، اعلام کرد که پکن همواره به «جایگاه مستقل تمام کشورهایی که پیش‌تر بخشی از شوروی سابق بودند، احترام می‌گذارد.»
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: هیچکس حق اظهارنظر غیر مسئولانه در خصوص همکاری نظامی چین و روسیه ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور آمادگی دارد که هر زمان که آفریقا به کمک نیاز دارد وارد عمل شود.
وزارت دفاع چین تمایل بازگشت ژاپن به مسیر «نظامی‌گری» را «بسیار خطرناک» توصیف کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات مقامات کاخ سفید مبنی بر اینکه توافقی بین ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان انجام نشده، گفت که این موضع غیر حرفه‌ای غافلگیری و عصبانیت کاخ سفید از توافق پکن و نادیده انگاشته شدن آمریکا را به نمایش گذاشت.
وزیر خارجه چین اعلام کرد روابط میان مسکو و پکن می تواند نمونه ای از روابط مثبت میان قدرت های جهان باشد.
اظهارنظر مقام‌های آمریکایی و کانادای درباره اشیاء پرنده و ناشناس، از هشت روز قبل با اقدام واشنگتن در سرنگونی «بالن چینی» آغاز شد؛ بالنی که به ادعای آمریکایی‌ها برای جمع آوری اطلاعات وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، اما چین اعلام کرده که این بالن، بالن هواشناسی بوده و اشتبا‌ها وارد حریم هوایی آمریکا شده بود.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای واشنگتن درباره پرواز اشیاء پرنده بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی آمریکا، این کشور را به اعزام بالون جاسوسی به حریم هوایی چین متهم کرد.
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن همیشه بر این باور بوده است که روابط چین و آمریکا یک بازی حاصل جمع صفر نیست که در آن یکی سود می برد یا دیگری ضرر می کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره پکن غیر مسئولانه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که بالونی که بر فراز آمریکای لاتین رصد شده متعلق به این کشور و از مسیر خود منحرف شده است.
پکن با بی‌اهمیت جلوه دادن اخبار درباره لغو سفر از پیش ‌برنامه‌ریزی‌شده وزیر خارجه آمریکا به چین، اعلام کرد که این سفر هرگز به طور رسمی اعلام نشده بود.
وزارت خارجه چین امروز در بیانیه جدیدی اعلام کرد: بالون دیده شده بر فراز آمریکا یک وسیله غیرنظامی و برای استفاده در تحقیقات علمی است.
وزارت خارجه چین امروز در بیانیه جدیدی اعلام کرد: بالن دیده شده بر فراز آمریکا یک وسیله غیرنظامی و برای استفاده در تحقیقات علمی است.
وزارت امور خارجه چین ضمن تمجید از اظهارات اخیر پوتین درباره پایبندی مسکو بر اصل چین واحد، تأکید کرد که آمریکا در خصوص سیاست هسته ای چین اخبار ساختگی منتشر می کند.
وزارت امور خارجه چین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر دفاع واشنگتن از تایوان در صورت حمله احتمالی پکن به این جزیره، واکنش نشان داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ