وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و تاکید کرد: شانگهای و بریکس می‌توانند در نظم جدید جهانی نقش مهمی ایفا کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این دیدار، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: انگیزه کشور‌های مختلف برای پیوستن به سازوکار‌های اقتصادی و بین‌المللی متعلق به جبهه چندجانبه‌گرایی از جمله سازمان همکاری شانگ‌های و مجموعه بریکس، نتیجه سست‌شدن زیرساخت سازوکار‌های بین‌المللی متعلق به جریان یکجانبه‌گرایی است.
سفیر چین در تهران درباره اینکه آیا چین به سیاست خود همانند حمایت از ایران برای عضویت در سازمان‌هایی مانند شانگهای ادامه می‌دهد؟ گفت: حتما، چین از عضویت ایران در سازمان بریکس هم حمایت می‌کند، سال گذشته شی جین پینگ رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران دعوت کرد تا در گفت‌و گوی عالی توسعه شرکت کند.
شش سال پیش در چنین روزی حسن روحانی رییس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مشترک سازمان همکاری شانگ‌های و گروه بریکس در روسیه شرکت کرد و دیدار‌هایی با رؤسای‌جمهور روسیه، افغانستان و بلاروس و نخست‌وزیر هند داشت.
شش سال پیش در چنین روزی حسن روحانی رییس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مشترک سازمان همکاری شانگ‌های و گروه بریکس در روسیه شرکت کرد و دیدار‌هایی با رؤسای‌جمهور روسیه، افغانستان و بلاروس و نخست‌وزیر هند داشت.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای گفت: دولت مقدمات لازم برای پیوستن به بریکس و اتحادیه اوراسیا را با قوت و جدیت پیگیری می‌کند.
عضویت رسمی ایران به عنوان نهمین عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای در جریان بیست و سومین نشست سران آن،پس از فرآیند و انجام تعهدات رویه‌ای به جمهوری اسلامی اعطا و به تصویب و امضای دیگر اعضا رسید.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: عضویت کامل در شانگهای با موفقیت نهایی شد و گام بعدی بریکس است.‌
وزیر دارایی سوریه از قصد کشورش برای پیوستن به سازمان بریکس و سازمان همکاری شانگهای خبر داد.
نزدیکی به شرق در قالب تلاش برای عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای، بریکس، توافقنامه استراتژیک ۲۵ ساله با چین و روسیه و یا افزایش همکاری‌های نظامی با مسکو، در شرایطی می‌تواند منطقی باشد که همزمان با آن منافع ارتباط با غرب نیز مورد لحاظ قرار بگیرد
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با اشاره به این که سیاست جهانی برای به انزوا کشاندن ایران با شکست مواجه شده است، گفت که ایران با بهره‌بردن از چارچوب‌های مختلف چندجانبه‌گرایی از جمله از طریق عضویت در گروه بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های از ظرفیت‌های آن‌ها برای ارتقای همکاری‌ها بهره‌مند خواهد شد.
وزیر امور خارجه گفت: بدون تردید ایران کنشگر و قدرت اصلی در تحولات منطقه‌ای است و در سطح جهانی هم جمهوری اسلامی ایران از کنشگران اصلی به شمار می‌رود.
وزیر امور خارجه گفت: بدون تردید ایران کنشگر و قدرت اصلی در تحولات منطقه‌ای است و در سطح جهانی هم جمهوری اسلامی ایران از کنشگران اصلی به شمار می‌رود.
شرایط کنونی منطقه کاملا متفاوت است، روابط جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است، مثلاً سازمان همکاری شانگ‌های که ما در آن عضو هستیم و سازمان بریکس (چین، روسیه، هند، برزیل و جنوب آفریقا) و امکانات آن‌ها، همگی نشانه ظهور یک نظم جهانی جدید و متفاوت است، از سوی دیگر توانایی‌های آمریکا و غرب مدام در حال کاهش است، نقش آن‌ها در کل جهان کمرنگ، تضعیف و در حال عقب‌نشینی شده است
امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با ژنرال «لی شانگ فو» وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
ماجرا از این قرار است که دو غرفه‌دار شرکت مینی ظاهراً از اهدای بستنی به بازدیدکنندگان محلی امتناع کرده و فقط به افراد غربی بستنی می‌دهند! مشخص نیست که آیا این دو نفر براساس توصیه‌های قبلی اقدام به این کار کرده‌اند یا خیر.
روزنامه گلوبال تایمز با اشاره به قدرت گرفتن هرچه بیشتر کشورهای عضو بریکس و سازمان همکاری شانگهای در ازای کاهش قدرت گروه هفت، نوشت: تلاش آمریکا برای حفظ هژمونی خودش بر جهان محکوم به شکست است.
ایستگاه مترویی در چین به شکل جالبی طراحی شده است. این در حالی است که نیمی از خط مترو جهان که حدود ۹۶۰۰ کیلومتر است در چین قرار دارد.
طی نشست دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری قرار است تعاملات فناورانه ایران و اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای رونق بگیرد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سازمان همکاری شانگهای یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه در صدد پاسخگویی به یک نیاز مبرم امنیتی و سیاسی می‌باشد.
تسلا برنامه‌هایی را برای صادرات خودروهای الکتریکی ساخت چین به ایالات متحده و کانادا در نظر گرفته تا بزرگترین کارخانه خود را به آمریکای شمالی، بزرگترین بازار این نوع خودروها متصل کند.
همزمان با نزدیک شدن هند به ایالات متحده و متحدان سنتی امریکا روابط آن کشور با چین و گروه‌های مورد حمایت روسیه متوقف شده است. بحران مرزی محدودیت‌های نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، سازوکار مثلث روسیه – هند - چین موسوم به ریک و سازمان همکاری شانگهای را آشکار ساخته است.
رهبران روسیه و بحرین در تماس تلفنی درباره روابط و مسائل منطقه‌ای، مشارکت بحرین در سازمان شانگهای و تحولات مرتبط با شرق اوکراین گفتگو کردند.
تجارت ایران با کشورهای عضو پیمان شانگهای در حد متوسط قرار دارد و باید با تقویت روابط، ظرفیت‌های بالقوه تجاری با این کشورها را بیش از پیش فعال کرد.
کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیانیه نهایی نشست امروز سران در ازبکستان، خواستار اجرای کامل و موثر برجام شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ