معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سازمان همکاری شانگهای یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه در صدد پاسخگویی به یک نیاز مبرم امنیتی و سیاسی می‌باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیرعبداللهیان گفت: با طرف‌های غربی و آمریکا به صورت غیر مستقیم در حال تبادل پیام بودیم، طرف آمریکایی تصور می کرد که ما در اغتشاشات در ضعیف ترین حالت قرار داریم و اکنون وقتی است که باید بین ما و آمریکا در بازگشت به برجام توافق شود.
امیرعبداللهیان گفت: با طرف‌های غربی و آمریکا به صورت غیر مستقیم در حال تبادل پیام بودیم، طرف آمریکایی تصور می کرد که ما در اغتشاشات در ضعیف ترین حالت قرار داریم و اکنون وقتی است که باید بین ما و آمریکا در بازگشت به برجام توافق شود.
وزیر امور خارجه گفت: عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای گام مهمی در پیگیری سیاست خارجی فراگیر و تقویت سیاست همسایگی است.
نخست وزیر هند و رئیس جمهوران روسیه و چین در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، پیوستن ایران به این سازمان را تبریک گفتند.
هند امروز از برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در ۱۳ تیرماه به‌صورت مجازی خبر داد.
شورای وزیران عربستان سعودی با پیوستن این کشور به سازمان همکاری شانگهای با وضعیت «شریک گفت‌وگو» موافقت کرد.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای دولت برای بررسی دو فوریتی لایحه تعهدات ایران در سازمان همکاری شانگهای موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای را اصلاح کردند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه الحاق ایران به سازمان شانگهای ایرادات و ابهاماتی داشت که به مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح، ارسال شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای موافقت کردند.
بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه الحاق دولت ایران به سازمان همکاری شانگهای در دستورکار هفته آینده مجلس است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات و جزئیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در این کمیسیون خبر داد.
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری های شانگهای را اعلام وصول کرد.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: حضور در سازمان همکاری های شانگهای راهکاری جدی برای مقابله با تحریم هایی است که غرب علیه برخی کشورهای عضو این سازمان تحمیل کرده است.
کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیانیه نهایی نشست امروز سران در ازبکستان، خواستار اجرای کامل و موثر برجام شدند.
در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، عضویت رسمی ایران در این سازمان اعلام شد.
بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و سران دیگر کشور‌های عضو در شهر سمرقند ازبکستان آغاز بکار کرد. سران کشور‌های چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان در این اجلاس حضور دارند.
رئیس‌جمهور کشورمان وارد محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر سمرقند ازبکستان شد.
یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه گفت: عضویت ایران در شانگهای مفید است و همکاری‌ها میان اعضای این سازمان می‌تواند خوب و مفید باشد.
در دومین روز از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ازبکستان، دبیرکل سازمان شانگهای با وی دیدار و گفتگو کرد.
سخنگوی دولت در توییتی نوشت: لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای» پس از تصویب در دولت، جهت طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: روند عضویت ایران در سازمان شانگهای در حال تکمیل شدن است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ