معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و گسترده استان گیلان برای توسعه، بر ضرورت تلاش جدی مسئولین این استان برای شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها تأکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اخیرا سند توافق پروژه ایران و روسیه برای تکمیل راه آهن رشت-آستارا به امضا رسیده است.دراین مدت شبهه هایی مبنی بر اینکه این پروژه تخریب جنگل های هیرکانی را به همراه دارد مطرح شده است.
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند. این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند.این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
رشت - معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۱۲ پروژه کلان کشور در سال جاری خبر داد و گفت: دو طرح راه آهن رشت - کاسپین و تکمیل آزادراه رشت - قزوین جزو ۱۲ پروژه افتتاحی است.
شمخانی در دیدار با ایگور لویتین دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تلاش مشترک دو کشور برای سرعت بخشیدن به تکمیل کریدور شمال- جنوب اظهار کرد: ساخت راه آهن رشت- آستارا به عنوان تکمیل کننده کریدورشمال - جنوب که قرار است با سرمایه گذاری روسیه انجام شود تحولی راهبردی در مبادلات تجاری و ترانزیت کالا در منطقه ایجاد خواهد کرد.
اهواز- استاندار خوزستان بر ضرورت تکمیل راه آهن بصره به شلمچه تاکید کرد و گفت: ارتباطات تجاری میان ایران و عراق ضروری است.
نماینده، ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر لزوم تسریع در بهره برداری از راه آهن رشت - انزلی و رشت - آستارا، عنوان کرد: حضور دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در گیلان می‌تواند زمینه ساز تکمیل هرچه سریع‌تر کریدور شمال به جنوب و در نتیجه شکوفایی اقتصاد گیلان و ایران باشد.
روسها به منظور تکمیل خط آهن شمال به جنوب قرار است در این خط سرمایه گذاری کنند و از این جهت به نظر می رسد روند تکمیل خط رشت آستارا زودتر به بهره برداری برسد.
خیراله خادمی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور تسریع در روند اجرای راه آهن استراتژیک رشت-کاسپین به زودی مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ به این پروژه تخصیص می‌یابد.
اردبیل- بعد از گذشت ۲ دهه از آغاز احداث راه آهن اردبیل- میانه، مسئولان هر روز برای تکمیل این پروژه وعده جدید می‌دهند در حالی که راه‌اندازی آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وزیر راه و شهرسازی در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان، به بحث و بررسی در خصوص تکمیل راه آهن تندرو تهران-قم- اصفهان پرداخت.
اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ضمن بررسی موضوع تمدید مهلت مجوز تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی برای تکمیل راه‌آهن چابهار به زاهدان، مقرر کردند اقدامات لازم در این راستا انجام شود.
اردبیل-نماینده مردم اردبیل، نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مسئولان در تکمیل راه آهن اردبیل-میانه اهمال‌کاری کردند تا بعد از گذشت ۱۶ سال مردم همچنان در انتظار سوت قطار باشند.
رشت- استاندار گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه راه آهن رشت-کاسپین گفت: در حال حاضر زیرساخت و روساخت این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بوشهر- معاون اجرایی رئیس جمهور از تخصیص اعتبارات پروژه‌های مصوب سفررئیس جمهور خبر داد و گفت: دولت تلاش ویژه‌ای برای تسریع در تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن چابهار-زاهدان با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال آینده تکمیل و با این خط ریلی می‌توان حجم زیادی کالا از بندر چابهار به سایر نقاط کشور جابجا کرد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور از توافق با وزیر راه مبنی بر تکمیل طرح‌های کلان راه‌آهن از قبیل رشت-آستارا، چابهار-زاهدان و برقی کردن تهران-مشهد از محل تهاتر نفت خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت خط راه‌آهن شیراز - بوشهر به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
بوشهر- رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اتصال استان بوشهر به خط ریل سراسری گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز با تهاتر نفتی پیگیری شود.
تهران- استاندار تهران گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور اجرای مترو ورامین از راه آهن گرفته و تحویل شرکت مترو تهران شد، که احتمالاً دو سال هم برای تکمیل زمان لازم دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه آهن رشت-آستارا با احتساب هزینه‌های تملک اراضی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ