معاون اجرایی رئیس‌جمهور از توافق با وزیر راه مبنی بر تکمیل طرح‌های کلان راه‌آهن از قبیل رشت-آستارا، چابهار-زاهدان و برقی کردن تهران-مشهد از محل تهاتر نفت خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که به میزبانی ایران با مشارکت ۱۳ کشور برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب قرارداد اجرایی پروژه رشت_ آستارا میان دو کشور ایران و روسیه به امضا رسید.
شهریارافندی زاده گفت: راه آهن رشت- آستارا، فصل نوینی در کریدور بین المللی شمال-جنوب است که می تواند منافع اقتصادی به همراه داشته باشد.
اخیرا سند توافق پروژه ایران و روسیه برای تکمیل راه آهن رشت-آستارا به امضا رسیده است.دراین مدت شبهه هایی مبنی بر اینکه این پروژه تخریب جنگل های هیرکانی را به همراه دارد مطرح شده است.
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.
مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه ۲ گفت: با اجرا شدن پروژه راه آهن رشت- آستارا، سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری در بردارد.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند. این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
توافقنامه احداث خط آهن رشت – آستارا بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه طی مراسمی با حضور رئیسی و ولادیمیر پوتین به صورت ویدئو کنفرانس به امضاء رسید.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند.این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
وزیر راه و شهرسازی شامگاه گذشته در دیدار با همتای روسی خود اسناد اجرایی شروع پروژه راه آهن رشت-آستارا بین ایران و روسیه را نهایی کردند.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت:‌ ‏با اراده رئیس جمهور توافقنامه احداث راه آهن رشت-آستارا با سخنرانی روسای جمهور ایران و روسیه امضا می‌شود.
کریدور ریلی شمال-جنوب معطل اتصال بندر کاسپین به شبکه بوده که احداث این محورِ ۳۵ کیلومتری تنهابه ۷۰۰ میلیاردتومان بودجه نیاز دارد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت: طرح های ریلی از جمله طرح رشت- آستارا ۴ سال دیگر افتتاح خواهد شد.
شمخانی در دیدار با ایگور لویتین دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تلاش مشترک دو کشور برای سرعت بخشیدن به تکمیل کریدور شمال- جنوب اظهار کرد: ساخت راه آهن رشت- آستارا به عنوان تکمیل کننده کریدورشمال - جنوب که قرار است با سرمایه گذاری روسیه انجام شود تحولی راهبردی در مبادلات تجاری و ترانزیت کالا در منطقه ایجاد خواهد کرد.
نماینده، ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر لزوم تسریع در بهره برداری از راه آهن رشت - انزلی و رشت - آستارا، عنوان کرد: حضور دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در گیلان می‌تواند زمینه ساز تکمیل هرچه سریع‌تر کریدور شمال به جنوب و در نتیجه شکوفایی اقتصاد گیلان و ایران باشد.
روسها به منظور تکمیل خط آهن شمال به جنوب قرار است در این خط سرمایه گذاری کنند و از این جهت به نظر می رسد روند تکمیل خط رشت آستارا زودتر به بهره برداری برسد.
شهریار افندی‌زاده با اشاره به تداوم مذاکرات میان ایران و مسکو گفت: ایران تفاهمنامه پیشنهادی خود رابا ۱۶ ماده برای تعیین نحوه مشارکت وسرمایه‌گذاری روسیه درپروژه ریلی رشت-آستارا ارائه کرده است
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور راه آهن گفت: راه آهن رشت- آستارا به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رشت- استاندار گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه راه آهن رشت-کاسپین گفت: در حال حاضر زیرساخت و روساخت این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رشت- نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه راه آهن رشت- آستارا گفت: طرف‌های خارجی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و گسترده استان گیلان برای توسعه، بر ضرورت تلاش جدی مسئولین این استان برای شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه آهن رشت-آستارا با احتساب هزینه‌های تملک اراضی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- آستارا باید از روش‌های نوین و فناوری‌های روز دنیا بهره‌مند شویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ