اردبیل- بعد از گذشت ۲ دهه از آغاز احداث راه آهن اردبیل- میانه، مسئولان هر روز برای تکمیل این پروژه وعده جدید می‌دهند در حالی که راه‌اندازی آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای تردد زائران اربعین به خرمشهر قطارهای فوق‌العاده، در نظر گرفته شده و زائران از خرمشهر تا شلمچه، رایگان جابجا خواهند شد.
تبریز- راه آهن تبریز- میانه که ۲۲ سال از کلنگ زنی آن سپری می‌شود، اکنون به اتمام رسیده و طی هفته جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
باشگاه راه‌آهن قصد دارد با برگزاری یک تست استعدادیابی، رسما به فوتبال ایران بازگردد.
ساختمان ایستگاه راه‌آهن تهران یا استاسیون قدیم از دوران پهلوی اول در ضلع جنوبی میدان راه‌آهن ساخته شد که معماری قابل تأمل و ماجرا‌های جالبی دارد.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند. این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند.این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
مدیر عامل راه‌آهن از ساخت پل متحرک راه‌آهن شلمچه- بصره بر روی اروندرود به دست مهندسان ایرانی خبر داد.
مدیر عامل شرکت راه‌آهن ایران گفت: در صورت اجرای تعهدات کشور عراق در پروژه شلمچه- بصره، این خط ریلی تا ۱.۵ الی ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن اردبیل-میانه به عنوان خط ریلی سراسری تا شهریور ماه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راه آهن از اصلاح شیوه نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید خبر داد و گفت: شیوه نامه جدید به امضای وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت رسیده است.
کارشناس حمل و نقل گفت: احداث راه آهن اردبیل به پارس آباد به دلیل اینکه در پارس‌آباد قطب بار در مقیاس ترابری انبوه ندارد که از قطار استفاده شود، توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
‌ شهردار تهران گفت:باید دولت ‌پای کار بیاید تا مساله راه آهن را از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال کنیم.
‌ شهردار تهران گفت:باید دولت ‌پای کار بیاید تا مساله راه آهن را از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال کنیم.
خیراله خادمی، راه‌آهن اردبیل- میانه را یکی از پنج پروژه اولویت‌دار دولت دانست و گفت: این پروژه با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور اجرا شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
راه‌آهن استان تهران از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا کرده است.
وزیر راه و شهرسازی در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان، به بحث و بررسی در خصوص تکمیل راه آهن تندرو تهران-قم- اصفهان پرداخت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور راه آهن گفت: راه آهن رشت- آستارا به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
برای نخستین بار، محمدحسن‌خان اعتمادالسلطنه، در باره راه‌آهن، مطلبی را در خاطراتش نوشت که سال‌ها بعد در قالب کتابی منتشر شد: «.. وزیر امور خارجه وارد شد. تعریف پروتست روتر [رویتر]را در باب قرارنامه راه‌آهن جدید و اظهارات سفارت انگلیس بیان کرد. قرار شد سه‌شنبه به این کار برسیم. تفصیل روتر و راه‌آهن مفصل است. ان‌شاءالله خواهم نوشت.» و مدتی بعد نوشت: «شنیدم قرارنامه راه‌آهن ما بین دولت ایران و وزیر مختار ینگی‌دنیا [آمریکا]بسته شده و مشیرالدوله در نوشتن این قرارنامه یکصد هزار تومان مداخل کرده است.»
اردبیل-نماینده مردم اردبیل، نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مسئولان در تکمیل راه آهن اردبیل-میانه اهمال‌کاری کردند تا بعد از گذشت ۱۶ سال مردم همچنان در انتظار سوت قطار باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن چابهار-زاهدان با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال آینده تکمیل و با این خط ریلی می‌توان حجم زیادی کالا از بندر چابهار به سایر نقاط کشور جابجا کرد.
در حالی که وزارت راه و شهرسازی تلاش 20 ساله برای ساخت راه آهن شلمچه-بصره را همچنان ادامه می دهد، اما به نظر می رسد احداث راه آهن کرمانشاه-خسروی-خانقین زودتر به بغداد می رسد.
بوشهر- رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اتصال استان بوشهر به خط ریل سراسری گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز با تهاتر نفتی پیگیری شود.
اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش خواهیم کرد در سال‌جاری مجوز ماده ۲۳ برای راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد را اخذ کنیم.
اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش خواهیم کرد در سال‌جاری مجوز ماده ۲۳ برای راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد را اخذ کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ