ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند.این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نیروهای مسلح کویت و پاکستان یک توافقنامه همکاری در زمینه‌های نظامی و دفاعی امضا کردند.
پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مراسم امضای توافق نامه احداث خط ریلی راهبردی رشت-آستارا گفت: از رهبر معظم و رئیس جمهور ایران بخاطر توجه دائمی به همکاری‌های بین دو کشور تشکر می‌کنم. کریدور ترانزیتی شمال-جنوب به ما امتیازات رقابتی در ترانزیت کالا را می‌دهد.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند. این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
توافقنامه احداث خط آهن رشت – آستارا بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه طی مراسمی با حضور رئیسی و ولادیمیر پوتین به صورت ویدئو کنفرانس به امضاء رسید.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت:‌ ‏با اراده رئیس جمهور توافقنامه احداث راه آهن رشت-آستارا با سخنرانی روسای جمهور ایران و روسیه امضا می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سالانه ۲۰۲۳ بانک توسعه اسلامی در جده عربستان سعودی با محمد الجدعان وزیر مالیه این کشور دیدار کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سالانه ۲۰۲۳ بانک توسعه اسلامی در جده عربستان سعودی با محمد الجدعان وزیر مالیه این کشور دیدار کرد.
محمد مخبر و نخست وزیر قزاقستان مهر ماه سال گذشته نیز در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در مسکو دیدار و با اعلام آمادگی برای توسعه روابط و گسترش همکاری‌های تهران- آستانه، بر ارتقای سطح مبادلات تجاری فیمابین و رسیدن به رقم ۳میلیارد دلار در سال تاکید کردند.
محمد مخبر و نخست وزیر قزاقستان مهر ماه سال گذشته نیز در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در مسکو دیدار و با اعلام آمادگی برای توسعه روابط و گسترش همکاری‌های تهران- آستانه، بر ارتقاء سطح مبادلات تجاری فیمابین و رسیدن به رقم ۳میلیارد دلار در سال تاکید کردند.
به منظور توسعه و تحکیم روابط و گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان، پنج یادداشت تفاهم و یک توافقنامه همکاری میان دو کشور به امضا رسید.
رژیم صهیونیستی از امضای توافقنامه با یونان برای صادرات موشک های «اسپایک» ساخت این رژیم به ارزش حدود ۳۷۰ میلیون یورو خبر داد.
منابع خبری از تداوم روابط گرم میان عربستان و ترکیه و امضای هشت توافقنامه همکاری خبر دادند.
توافقنامه ای برای احداث نخستین شبکه ریلی سریع السیر در آمریکا امضا شده که دو شهر پر جمعیت آمریکا یعنی لاس وگاس و لس آنجلس را به یکدیگر متصل می کند.
ناتو و اتحادیه اروپا امروز با امضای یک تفاهمنامه همکاری مشترک، بر ادامه حمایت از اوکراین تاکید کردند.
رسانه ها از دیدار وزیر دفاع روسیه با همتای بلاروسی خود در مینسک و امضای توافقنامه تامین مشترک امنیت منطقه‌ای میان دو کشور خبر می دهند.
امروز چهارشنبه ۲۳ نوامبر در مراسمی با حضور وزیر برنامه‌ریزی عراق و سفیر امریکا در بغداد، توافق‌نامه اجرایی کمک مالی امریکا برای پروژه‌های توسعه‌ای در عراق امضا شد.
رئیس هیئت مدیره شرکت انرژی قطر از امضای توافقنامه خرید و فروش به مدت ۲۷ سال با شرکت سینوبک چین خبر داد.
مصر و امارات توافقنامه ای برای احداث یکی از بزرگترین پروژه های انرژی بادی در مصر با ظرفیت ۱۰ گیگاوات برق امضا کردند.
بندرعباس - توافقنامه تخصیص و تحویل اراضی بندر شهید حقانی و نیز توافقنامه تخصیص و تحویل اراضی طرح جامع بندر هرمز میان سازمان بنادر و دریانوردی و استانداری هرمزگان به امضا رسید.
دوحه و آستانه در جریان سفر امیر قطر به قزاقستان چندین توافقنامه همکاری به امضا رساندند.
تفاهم‌نامه‌ای میان معاون گردشگری و معاون وزیر راه در راستای تقویت هماهنگی‌ در نحوه صدور مجوز و واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط و توافقنامه دیگری با وزارت راه امضا شد.
در جریان سفر محمد بن زاید، رئیس امارات به عمان، ۱۶ توافقنامه و یادداشت تفاهم بین امارات و عمان امضا شد.
رئیس جمهور روسیه امروز در دیدار با اردوغان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند واقع در ازبکستان گفت: توافقنامه احداث یک نیروگاه هسته‌ای در ترکیه را امضاء کردیم
ازبکستان و عربستان ۱۳ توافقنامه سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به ارزش ۱۲ میلیارد دلار امضا کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ