رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: توجه به فرهنگ و هویت تاریخی و مذهبی، برای حفظ اقتدار بسیار ضروری است، آن هم در زمانی که غرب، فرهنگ و هویت کشورهای مسلمان و منطقه را مورد هجمه قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گفته می شود جغدها همانند اختاپوس توانایی پنهان شد از دید را دارند. رمزآلود و شبانه بودن جغدها باعث شده تا آن حیوانات بتوانند استتار کنند. البته جغدها نیز همانند اختاپوس ها شکارچی هستند و با توجه پرواز بی صدا و تماس های شبانه عجیب و غریب شان جای تعجبی ندارند که جایگاه مهمی را در فرهنگ بشری به خود اختصاص داده اند.
«نیاز» در طراحی به روشنی شناخته شده است؛ البته در طراحی های کلان توسعه ای، با رویکرد توسعه پایدار، مقولات متنوعی از بوم شناسی و حفظ و بقای محیط زیست گرفته تا فرهنگ و آموزش مورد توجه است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به شاداب سازی مدارس، آزمایشگاه علوم تجربی، کارگاه‌های کار و فناوری و فرهنگ و هنر در پروژه مهر سال ۱۴۰۲ مورد تاکید است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به شاداب سازی مدارس، آزمایشگاه علوم تجربی، کارگاه‌های کار و فناوری و فرهنگ و هنر در پروژه مهر سال ۱۴۰۲ مورد تاکید است.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید توانمندی و تخصص بانوان در امور مختلف مورد توجه قرار گیرد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حوزه صنایع‌دستی علاوه بر تقویت هویت فرهنگی کشور موجب قوام گردشگری می‌شود و مورد توجه ما قرار دارد.
قدیمی‌ترین عکس از «چرخ و فلک» در ایران منتشر شده است. با توجه به تاریخی که در آلبوم وزارت فرهنگ و هنر ذکر شده، این عکس به ۱۱۷ سال قبل یعنی آخرین سال سلطنت مظفرالدین شاه قاجار مربوط است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از دیرباز توجه به طبیعت و اهتمام در حفظ محیط‌زیست، بخش مهمی از فرهنگ غنی ایرانیان بوده است.
وزارت کشور: ضمن تأکید بر غیر قابل تردید بودن حجاب از منظر نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور خاطر نشان می شود که با توجه به پایبندی اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی به این امر با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد.
رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد، گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم توجه به صادرات و تبادل فناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه و تقویت فرهنگ ارتباط دانشجویان و اساتید با پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در قطعنامه ای تاکید کرد: اصحاب فرهنگ و اندیشه و سخن و قلم می‌خواهیم ضمن توجه به راهبرد جهاد تبیین و بیان حقایق ناب توطئه‌های شوم دشمن را نقش برآب سازند.
رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی دولت توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی اولویت است اما نباید ما را از توجه به کتاب و فرهنگ غافل کند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: توجه جدی به مسائل فرهنگی و پژوهشی در برنامه هفتم ضروری است و غفلت در بخش فرهنگ پیامدهای جبران ناپذیری دارد.
نکته بسیار جذاب که در معارف دینی ما و نیز در فرهنگ ملی و ایرانی و ادبیات ما درباره سلوک زنان و البته مردان وجود دارد، تاکید بر پوشش نیست که امری ظاهری است، توجه و تاکید بر «شرم و حیا» است که امری باطنی است. در قرآن مجید از تعبیر «لباس التقوی» استفاده شده است، لباس تقوا به مثابه پوشش جان انسان است و نه پوشش تن او.
وزیر بهداشت گفت: مسئله فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت بسیار مهم است و در برنامه هفتم توسعه به خانواده محوری و جمعیت توجه شده است.
با توجه به آنکه پس از قطعیت ثبت، امکان درخواست برای تبدیل ثبت انحصاری به ثبت مشترک وجود ندارد، عملاً فرصت واخاهی ایران از دست رفته است. بنابراین سوءمدیریت داخلی در این مورد غیرقابل کتمان است و انتظار می‌رود در این زمینه شاهد پاسخگویی مسئولان مرتبط باشیم.
ضرغامی با اشاره به جذابیت‌های معماری یزد و توجه به جنبه‌های جنسیتی معماری یزد عنوان کرد: حقوق زنان در بطن فرهنگ مردم یزد و حتی معماری آنها وجود داشته است و خارجی‌ها که در این شهر قدم می‌زنند، متوجه این موضوع می‌شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش دولت معطوف به بازگرداندن انقلاب به ریل اصلی خود است تا با توجه ویژه به مطالبات برجامانده، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را تقویت کند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد نزدیک به ۳۹ درصد تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو مرتبط می‌شود که استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از آیتم‌های مشخص این دلیل اصلی تصادفات است.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به ارتباط صنعت ساختمان با بیش از ۳۰۰ نوع شغل، بر ضرورت هم افزایی و همکاری دولت و مدیریت شهری برای رونق صنعت ساختمان تاکید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاد و تصمیماتی که از سوی مراجع امنیتی گرفته شد، معتقدیم سرویس‌های داخلی پلتفرم‌ها و شبکه‌های پیام رسان، باید نیاز‌های مردم را پاسخ دهند.
اگرچه کارگروهی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رصد این اقدام ارزشمند دولت و مجلس در این آیین نامه در نظر گرفته شده و مسئول اجرای این آیین نامه نیز بالاترین مقام اجرایی هر دستگاهی در نظر گرفته شده اما باید در نظر داشت که با توجه ابعاد بسیار عظیمی که این ردیف می‌تواند داشته باشد، انتظار می‌رود این موضوع در قالب یک سامانه شفاف عملیاتی شود و مشخص باشد دستگاه‌ها برای چه اثری چه میزان هزینه می‌کنند؟
در هفته امر به معروف و نهی از منکر با توجه به ضرورت ترویج عفاف و حجاب به سراغ گروه‌های مردمی رفتیم تا با نحوه فعالیت آنها در این حوزه آشنا شویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ