وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از دیرباز توجه به طبیعت و اهتمام در حفظ محیط‌زیست، بخش مهمی از فرهنگ غنی ایرانیان بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به مشاهده لکه‌های آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، احتمال سرایت آتش به بخش ایرانی آن وجود دارد.
روانشناسانی که در اکوتراپی یا تمرین حضور در طبیعت برای تقویت سلامت روان تخصص دارند توصیه های مرتبط با پرندگان را ارائه می کنند:"از پنجره به بیرون خیره شوید یا آرام قدم بزنید. با دقت به جزئیات، مانند پرها، چشم ها، پاها یا نحوه حرکت پرنده توجه کرده و با دقت به صدای آن گوش کنید".
گرمسار- تعداد گورخرهای طبیعت پارک ملی کویر گرمسار با توجه به سومین زایمان موفق این گورها، به ۳۰ راس رسید.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم توجه به موضوعات حفاظت و آموزش در فعالیت باغ‌های وحش تاکید کرد.
تصاویری از شالیزارهای خوزستان منتشر شده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. یک فعال فضای مجازی نوشت: این هایلایت زیبای طبیعت حاصل بارش‌های فراوانیست که در خوزستان باعث شده زمین‌های شالیزار برنج روستای سادات حسینی زیر آب بروند.
تصاویری از شالیزارهای خوزستان منتشر شده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. یک فعال فضای مجازی نوشت: این هایلایت زیبای طبیعت حاصل بارش‌های فراوانیست که در خوزستان باعث شده زمین‌های شالیزار برنج روستای سادات حسینی زیر آب بروند.
توانمندسازی و توجه به نقش مردم و جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی موجب می شود آنها چشم انداز و سیاست ها و ماموریت های کلان کشور را درک کنند.
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اگر دولت با واقعی شدن قیمت خودرو موافق نباشد و عدم صدور مجوز جهت افزایش قیمت منجر به زیان انباشته خودروسازان شود، طبیعتا بر اساس ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، زیان خودروسازان باید مستهلک شود، گفت: در غیر این صورت در آینده نه چندان دور زیان انباشته می‌تواند خودروساز را از حیز انتفاع خارج سازد. بر این اساس، بخش قابل توجهی از صنعت خودرو و صنایع عظیم وابسته به آن بیکار خواهند شد که جبران آن غیرممکن است.
با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و کاهش دما، شهرداری منطقه ۵ طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تهرانی‌ها از نزدیک‌شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌های درون‌شهری در "روز طبیعت" خودداری کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه با این بودجه پیش بینی شده در بخش کشاورزی، کشاورز به زحمت می‌افتد، افزود: در تمامی کشور‌ها توجه ویژه به بخش کشاورزی می‌شود چرا که امنیت غذایی خط قرمز هر کشوری است و باید به این نکته توجه کرد.
یک استاد اقتصاد دانشگاه بر این باور است، با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم، زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
یک استاد اقتصاد دانشگاه معتقد است با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم. زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با توجه به سرد شدن هوا، پوشیده شدن طبیعت از برف و کاهش طعمه احتمال ورود گونه هایی نظیر گرگ، شغال و روباه به مناطق مسکونی برای تامین طعمه زیاد است.
درصد ناچیزی از پلاستیک‌های تولید شده بازیافت می‌شوند و افزایش این رقم به تغییر قابل توجه سیستم بازیافت و بیش از هر چیز به تغییر سبک زندگی نیاز دارد. در این اینفوگرافیک با زمانی که هر زباله برای تجزیه نیاز دارد، آشنا می‌شوید.
اکبری با تاکید بر این که دیگر امکان بازگرداندن توله‌ها به طبیعت وجود ندارد، گفت: دو توله یوز ماده تا کنون دو بار به طبیعت معرفی شده‌اند، اما با توجه به این که مادر در هر دو مرتبه برای پیدا کردن توله‌ها به محل نیامده است و خود توله‌ها نیز مدت زمان زیادی در کنار انسان حضور داشتند، دیگر امکان بازگرداندن آن‌ها به طبیعت وجود ندارد.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نکته قابل تأمل این است که در طبیعت توران، زایمان یوزپلنگ غالباً در اوایل بهار انجام می‌شود، زیرا دمای هوا و سایر شرایط طبیعی برای رشد و نمو توله‌ها مناسب است، اما زایمان یوز در نیمه دوم پاییز در طبیعت توران پدیده‌ای نادر است.
وزیر اطلاعات با اشاره به خنثی‌سازی عملیات انفجار در یکی از صنایع هوایی اصفهان گفت: هدف اصلی دشمنان «پروژه‌ی ویران‌سازی» ایران است؛ دقیقاً طبق مدلی که در سوریه و عراق و لیبی و افغانستان و یمن اجرا کردند، اما در «ایران قوی» و برای «درخت تناور انقلاب اسلامی» نه توانستند و نه هرگز خواهند توانست.
وزیر اطلاعات با اشاره به خنثی‌سازی عملیات انفجار در یکی از صنایع هوایی اصفهان گفت: هدف اصلی دشمنان «پروژه‌ی ویران‌سازی» ایران است دقیقاً طبق مدلی که در سوریه و عراق و لیبی و افغانستان و یمن اجرا کردند اما در «ایران قوی» و برای «درخت تناور انقلاب اسلامی» نه توانستند و نه هرگز خواهند توانست.
پیروز؛ توله یوز ایرانی ۱۰ اردیبهشت ماه به همراه دو برادر دیگر خود در سمنان به دنیا آمد، دو توله در روز‌های ابتدایی تولد تلف شدند، اما سومین یوز که پیروز نام گرفت اکنون حدود ۷ ماهگی خود را در پارک طبیعت پردیسان می‌گذارند و شرایط بسیار خوبی دارد و در سلامت کامل به سر می‌برد.
مشاور فنی اجرایی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به اینکه پیش‌نویس برنامه هفتم هنوز تهیه نشده، امکان ورود مباحث مربوط به ریسک بلایا در برنامه وجود دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه با اهمیت سرعت عمل در موضوعات محیط زیستی، به زودی مرکز ۲۴ ساعته فوریت های طبیعت راه اندازی می شود.
هلیا یوز ماده که حاصل زایمان هرب در سال ۱۳۹۸ است، حالا مادر بزرگترین سرمایه ثبت شده جمعیت یوز‌های آسیایی ایران است. او به دور از اسارت و در دل طبیعت در زایمانی موفق صاحب ۴ توله شده که اگرچه هنوز جنسیت شان اعلام نشده، اما حالا نوید بخش تداوم زنجیره حیات یوز‌های آسیایی و نماد زیبای حیات وحش ایران است.
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست: تنها بحث تلفات یوز مطرح نیست بلکه هر ساله در جاده‌های کشور تعداد زیادی از حیات وحش و گونه‌های مختلف خزندگان و حتی از کوچکترین پستانداران مانند خارپشت‌ها تا بزرگترین گونه‌ها مانند خرس و پلنگ تلفات می‌دهیم و بخش قابل توجهی از ذخایر ژنی ما در جاده‌ها از بین می‌روند.
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست: تنها بحث تلفات یوز مطرح نیست بلکه هر ساله در جاده‌های کشور تعداد زیادی از حیات وحش و گونه‌های مختلف خزندگان و حتی از کوچکترین پستانداران مانند خارپشت‌ها تا بزرگترین گونه‌ها مانند خرس و پلنگ تلفات می‌دهیم و بخش قابل توجهی از ذخایر ژنی ما در جاده‌ها از بین می‌روند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ