سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که ناتو باید به حق حاکمیتی صربستان احترام بگذارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور به حفظ حق حاکمیتی خود در دریای چین جنوبی پایبند است.
اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
سخنگوی فرماندهی بخش شرقی ارتش چین تاکید کرد، ارتش چین همواره در سطح هشدار بالا قرار دارد و تمامی اقدامات لازم را برای واکنش قاطع به تمامی تهدید‌ها و اقدامات تحریک آمیز خواهد داشت و قاطعانه از حق حاکمیت و امنیت و همچنین صلح و ثبات منطقه‌ای دفاع می‌کند.
وزیر دفاع چین تاکید کرد که «پکن در راستای الحاق جزیره تایوان، یه هیچ عنوان از حق استفاده از زور صرف‌نظر نخواهد کرد.»
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: هیچکس حق اظهارنظر غیر مسئولانه در خصوص همکاری نظامی چین و روسیه ندارد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه یادآور شد که در مدت زمان اندکی تحرکات علیه دولت چین رو به افزایش گذاشته است.
وزارت خارجه مالزی اعلام کرد این کشور از حقوق خود در دریای جنوبی چین حفاظت می‌کند.
معیار‌هایی مانند سرمایه‌گذاری، استعداد و تحقیق نشان می‌دهند که ایالات متحده در این زمینه پیشتاز است و چین عقب‌تر است و پس از آن کشور‌هایی مانند بریتانیا، هند و کانادا قرار دارند. با این وجود، این کل تصویر مرتبط با هوش مصنوعی را ترسیم نمی‌کند. هوش مصنوعی صرفا حق ثبت اختراع نیست بلکه فرآیند است.
امریکایی‌ها یک‌بار مستقیما با ما در برجام مذاکره کردند. دیپلماسی ایرانی و توانایی نیرو‌های دیپلمات ما مطالبات ما را به دنیای آن روز که همه آن‌ها یک‌طرف میز و ما یک‌طرف میز بودیم، قبولاند که ایران حق دارد از انرژی هسته‌ای استفاده کند و پای میز مذاکره هم امتیاز بلاوجه نه به غرب و نه به شرق نمی‌دهد. نه به اروپا و نه به چین و نه به روسیه و نه به امریکا. این قدرت و توانایی اقتضا می‌کند که همواره وجود داشته باشد و این‌گونه نباشد که امروز بگوییم تیم ما روی فرم نیست و ما نمی‌توانیم مذاکره کنیم.
جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که پیشرفت، اصالتاً امری درون‌زا و برون‌گرا است. بر این اساس ملت‌ها باید براساس ارزش‌ها و الگوی حکمرانی بومی و فرهنگی داخلی، برنامه توسعه خود را تدوین و اجرا نمایند. منافع اساسی و حقوق ملت‌ها از جمله حق توسعه قابل مذاکره نیست و هر تلاشی توسط کشور‌های قلدر برای سیاسی کردن و نهایتاً سلب حقوق ملت‌ها با سوءاستفاده از مکانیسم‌های بین‌المللی محکوم است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی گفتیم باید بیانیه‌ای صادر شود و اگر کسی هم ورود نکند من مرتضی محمودوند به عنوان خدمتگزار مردم قطعا در مقابل چین موضوع تایوان را مطرح میکنم که به حق هم است.
«ما باید یاد بگیریم که در سیاست کشور‌ها حرف اول و آخر را منافع میزند نه اخلاق. چین هم مانند هر کشوری سعی دارد منافع خود را تامین کند. حالا این تامین منافع با رابطه با عربستان و توافقات پشت پرده با غربی‌ها انجام شود یا با ایران. فرقی نمی‌کند. هر سو که بتواند منافع ملی آن‌ها را تامین کند، به همان طرف می‌روند؛ بنابراین ما هم باید به فکر یک سیاست جدید و یارگیری تازه باشیم. به نظر من سیاست غربی‌ها این است که بعد از جدا کردن ایران از چین و روسیه که حق وتو دارند، به این سمت خواهد رفت که دوباره ایران را ذیل بند ۷ منشور سازمان ملل قرار دهند. به همین دلیل است که می‌گویم باید مقامات ایرانی این اتفاق را یک زنگ خطر بدانند.»
آنچه می‌توان از مواضع ضدایرانی رئیس جمهور چین در سفرش به عربستان آموخت اینست که در عرف بین‌الملل تمام کشور‌ها به منافع خود فکر می‌کنند و هنگامی که پای منافعشان در میان باشد، این حق را به خود می‌دهند که منافع دیگر کشور‌ها را قربانی کنند. این درس، در زمینه چگونگی حضور در عرصه سیاست بین‌الملل نیز آموختنی‌هائی دارد. دولت چین از این قاعده مستثنی نیست هرچند مسئولان آن در خلوت با مسئولین ایرانی لاف دوستی زیادی می‌زنند. همین روش را چینی‌ها نسبت به روسیه در جریان جنگ اوکراین اعمال کردند.
وزیر خارجه چین در دیدار با همتای روس خود در اندونزی ضمن حمایت از نقش روسیه در گروه ۲۰ تأکید کرد هیچ کس حق ندارد مسکو را از مشارکت در سازمان‌های چند جانبه محروم کند.
تایوان امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که اگر نیروهای ارتش چین به قلمرو این جزیره وارد شوند، تایوان حق دفاع را برای خود محفوظ می‌داند.
سفیر چین در نروژ می گوید اگر مداخلات و تحرک آفرینی های خارجی در مسئله تایوان ادامه یابد، پکن حق تسریع در اتحاد مجدد این منطقه را برای خود محفوظ  می داند.
سفیر چین در سازمان ملل امروز دوشنبه در واکنش به سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان تاکید کرد که به رغم اقدامات تحریک آمیز آمریکا، پکن به دفاع از حق حاکمیت خود ادامه خواهد داد.
مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که اتخاذ تدابیر مربوط به دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی حق چین است.
وزارت امور خارجه تایوان ضمن تأکید بر حق مردم این کشور برای تعیین سرنوشت خود، با طرح پیشنهادی چین درباره اجرای مدل «یک کشور- دو نظام» اعلام مخالفت کرد.
درصورتی‌ که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برود پکن اقدامات قاطعی را برای حفاظت از حق حاکمیت ملی و یکپارچگی قلمروی خود به کار می‌گیرد.
این هفته هم شاخص های بورس و فرابورس با افت مواجه شدند، اما موضوع با اهمیت این بود که شاخص هم وزن بورس بیش از سه برابر شاخص کل بورس افت کرد.
علی مطهری نوشت: یک گام دیگر تا مذاکره مستقیم با آمریکا باقی‌ مانده که حق خود را از او بستانیم بدون آنکه لازم باشد منافع ‎روسیه و ‎چین و ‎اروپا را منظور کنیم، کاری که باید سالها پیش انجام می‌شد ولی شعارزدگی و آمریکاستیزی افراطی مانع آن بوده‌ است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ