رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی ایران به ۷.۵ درصد افزایش یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر اقتصاد گفت: در طول چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شده که بیانگر رشد ۲ برابری است.
دبیر کل سازمان ملل گفت سهم اقتصاد جهانی از هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵ تریلیون دلار خواهد رسید.
درآمد حاصل از صادرات محصولات حوزه شیلات، سهم ماهیان خاویاری ۳ دهم درصد بوده اما به لحاظ ارزشی ۲.۲ درصد از کل صادرات و ارزآوری این حوزه را به خود اختصاص داده است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بر افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی (GDP) به ۷ درصد تا پایان برنامه هفتم توسعه به عنوان مهمترین ماموریت این صندوق تاکید کرد.
وزیر ارتباطات از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان برنامه هفته توسعه خبر داد.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی کرده ایم سالانه سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملی یک درصد افزایش پیداکند و حداقل یک درصد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کاهش یابد.
وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت مالی گفت: نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در شبکه بانکی کشور از ۸۳.۲ درصد در اسفند ۱۴۰۰ به ۸۵‌.۱ درصد در اسفند ۱۴۰۱ رسید.
تعداد چند هزار شرکت دانش بنیان داریم که اگر وارد آن شویم متوجه می‌شویم تقریبا ٨٠ درصد شرکت‌های دانش بنیان سهم بزرگی در اقتصاد دانش بنیان کشور ندارند و باید تمرکز اصلی معاونت علمی بر شرکت‌های فناور و بزرگ دانش‌بنیان باشد تا بتوانیم با نظام حمایتی جدید به سمت افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان از کل تولیدات ملی حرکت کنیم
معاون سابق بانک و بیمه وزارت اقتصاد از ۷ هزار شعبه بانکی اضافی در کشور خبر داد و عوامل موثر بر ناترازی بانکی را برشمرد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور زمانی محقق می‌شود که شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ وارد عمل شوند، چرا که بازار بزرگ نیازهای فناورانه متعددی دارد.
مدیرعامل ایرانسل با تشریح تأثیر سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد جهان گفت: با رشد همه جانبه فناوری‌های دیجیتال، تغییر آشکاری در بین بازیگران اصلی بازارهای جهانی به وجود آمده است.
مدیرعامل ایرانسل در اختتامیه سی‌ویک‌امین کنفرانس مهندسی برق، طی سخنانی، با تشریح تأثیر سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد جهان تأکید کرد: با رشد همه جانبه فناوری‌های دیجیتال، تغییر آشکاری در بین بازیگران اصلی بازارهای جهانی به وجود آمده است. در سال‌های نه چندان دور، اقتصاد به شدت تحت تأثیر صنایع دیگری بود، اما اکنون شرکت‌های دیجیتال سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، که این امر منجر به رشد و پیشرفت اقتصاد دیجیتال شده است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اعلام سهم اقتصاد خلاق ایران از GDP گفت: هدف معاونت علمی این است که به جای کار کوچک کردن انجام کارهای بزرگ با افراد بزرگ را در اولویت قرار دهد.
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری گفت: در صورتی که سهم غذاهای دریایی در سفره مردم ۳ برابر شود یک اقتصاد بزرگ شکل می‌گیرد.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد سهم مقالات حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی از تولید علم در ایران ۶.۲ درصد است.
مشهد ـ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما زنان متخصص کم نداریم و نمی گوییم سهم زنان در اقتصاد ۵۰ درصد باشد اما اکنون این سهم بین ۶ تا ۱۶ درصد است که مناسب نیست.
رئیس دیوان عالی کشور مردم را سرمایه‎های این کشور خواند و اضافه کرد: با وجود فشار اقتصادی و مشکلات موجود، مردم ۴۳ سال است که پای انقلاب هستند، باید برای حفظ این سرمایه تلاش کنیم، چون در صورت حفظ این سرمایه مملکت برای همیشه بیمه خواهد شد، هر دستگاه به سهم خود باید جدی برای رفاه، سلامت و کرامت مردم برنامه‎ریزی کند.
رئیس دیوان عالی کشور مردم را سرمایه‎های این کشور خواند و اضافه کرد: با وجود فشار اقتصادی و مشکلات موجود، مردم 43 سال است که پای انقلاب هستند، باید برای حفظ این سرمایه تلاش کنیم چراکه در صورت حفظ این سرمایه مملکت برای همیشه بیمه خواهد شد، هر دستگاه به سهم خود باید به صورت جدی برای رفاه، سلامت و کرامت مردم برنامه‎ریزی کند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حدی آمادگی پیشرفت دارند که می‌توانند در اقتصاد کشور اثرگذار باشند.
طبق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و چارچوب اصلاح ساختار بودجه دولت‌ها باید سهم درآمدهای نفتی را در بودجه‌ها کاهش دهند.
بانک ایران زمین در راستای حمایت از بخش تولید و همراهی با سنگر اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ به ۵ بخش اقتصادی کشور بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که از این مقدار بخش خدمات با ۴۵ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال تسهیلات بیشترین سهم را داشت.
معاونت علمی و فناوری اعلام کرد دستیابی به سهم ۳ درصدی بازار جهانی محصولات زیست‌فناوری به عنوان یکی از اهداف کلان کشور و زمینه‌ای برای توسعه اقتصاد زیستی کشور محسوب می شود.
سهم دریا از تولید ناخالص داخلی در کشورهای ساحلی پیشرفته مانند اروپا ۵۰ درصد است، اما این رقم در کشور ایران با وجود قریب به ۶ هزار کیلومتر نوار ساحلی، تنها دو درصد است.
بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه‌ی کدال، زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۰ شرکت بورسی و فرابورسی در هفته سوم دی ماه برگزار می‌شود، براساس اطلاعات منتشره بیشتر این مجامع جهت تصویب صورت‌های مالی برگزار می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ