نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز؛ سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ به بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: قرار بود امروز - سه شنبه - رئیس جمهور برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حضور یابد و همزمان از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز دفاع نماید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز؛ سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ به بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.
قرار بود امروز رئیس‌جمهور محترم برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه و هم‌چنین دفاع از وزیر پیشنهادی در مجلس حضور یابد.
رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی گفت: ۱۷۰ راهکار داریم که بیش از ۵۰ راهکار آن نیاز به تغییر قانون و همت مقننین دارد. ۸ لایحه مهم ما پشت درهای مجلس شورای اسلامی باقی مانده است،با این حال مجلس اولویت های دیگری دارد همانند شفافیت آرای نمایندگان مجلس. این شفافیت تا چه میزان به کیفیت آرای نمایندگان اثرگذار است؟
گشت ارشاد مدیران -که وعده رییس جمهور بود- چرا برای بررسی موضوع شاسی‌بلند‌ها مسکوت ماند و به موضوع واگذاری اتومبیل‌ها به برخی نمایندگان مجلس ورود نکرد؟؟! چرا نهی از منکر فقط شامل مردم و موضوع حجاب می‌شود و تاکنون کدام آمر به معروف در منکر‌های دیگر، چون فساد و رانت و زد و بند -که از برخی مسئولان سر می‌زند- اعلام بی‌زاری کرده است؟
معاون حقوقی رئیس‌جمهور از طیف سیاسی که حدود ۳۲ سال دولت را در اختیار داشته، پرسید که چرا حتی یکبار مطابق قانون اساسی و قانون عادی تقاضای برگزاری همه‌پرسی از طریق مجلس شورای اسلامی را نکرده است؟
هیچ‌کس منکر مافیای خودرو نیست. این مافیا طی ۳ دهه اخیر بر بی‌کیفیتی و قیمت‌های بالای خودرو‌ها اثرگذار بوده است و براساس منافع گروهی برخی جریانات خاص عمل شده است. هر دولتی هم که روی کار آمده است همین آش و همین کاسه بوده است. نمایندگان مجلس به‌حق مسئله مافیا را مطرح می‌کنند. آقای رئیس‌جمهور و آقای فاطمی‌امین هم از این مسئله سخن گفتند؛ اما مردم سؤال دارند چرا به مبارزه علیه این مافیا عمل نشده است؟
متاسفانه تعدادی ازنمایندگان مجلس ازآقای رئیسی دعوت کردند که بیاید و رئیس جمهور بشود و این باعث زیر سوال رفتن مجلس شد. چند نماینده با خواهش و وعده وعید یک طوماری جمع کردند برای آقای رئیسی و الان هم ۹۵ درصد آن‌ها خودشان پشیمان هستند. همه از مجلس و ملت عذرخواهی می‌کنند که چرا اصلا رئیسی را برای ریاست جمهوری دعوت کرده‌اند.
خانه ملت سخنگوی دولت باید به مطالبات نمایندگان مجلس و محتوای جلسات علنی که برگرفته از خواسته مردم است توجه بیشتری داشته باشد و قابل پذیرش نیست که سخنگوی دولت عنوان کند تاکنون بسته پیشنهاد ارزی مجلس را دریافت نکرده چرا که علاوه بر نامه نگاری رئیس کمیسیون اقتصادی به رئیس جمهور درباره وضعیت بازار ارز، گزارش نظارتی مجلس در جلسه رسمی قرائت شده است.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه ما در دلسوزی رئیس مجلس هیچ شکی نداریم، گفت: ما خواستار این هستیم که رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت به جد پای کار بیایند و درباره برخی مسائل در مجلس توضیح دهیم چرا که با روش فعلی مشکلات زیاد خواهد شد.
پورابراهیمی با بیان اینکه ثبت سفارش‌های ارزی وضعیت نامناسبی دارد، گفت: به واقع ما شاهد تکرار اتفاقات سال ۹۷ در زمینه موضوعات ارزی هستیم، لذا بنده از هیات رئیسه مجلس خواهش می‌کنم حتما با حضور آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کنند تا دوستان در این جلسه حاضر شده و همفکری در این بخش صورت گیرد، ما هم تاکید داریم که به دوستان دولت کمک خواهیم کرد، چرا که این روش نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.
پورابراهیمی با بیان اینکه ثبت سفارش‌های ارزی وضعیت نامناسبی دارد، گفت: به واقع ما شاهد تکرار اتفاقات سال ۹۷ در زمینه موضوعات ارزی هستیم، لذا بنده از هیات رئیسه مجلس خواهش می‌کنم حتما با حضور آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کنند تا دوستان در این جلسه حاضر شده و همفکری در این بخش صورت گیرد، ما هم تاکید داریم که به دوستان دولت کمک خواهیم کرد، چرا که این روش نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.
نقدعلی افزود: آقای رئیس جمهور، چرا باید فروش نفت و میعانات که در این شرایط تحریم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است، تاثیرش را بر سفره مردم نگذارد؟ این اسکنجبین رونق و فروش نفت و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان را زهر بی تدبیری و عدم قاطعیت به کام مردم تلخ کرده است.
عماد افروغ گفت که مهم‌ترین شاخصه‌ام از دوران نوجوانی تا کنون زیربار زور نرفتن بوده است. او در پاسخ به این پرسش که چرا در مجلس هشتم با وجود اصرارهای بسیارِ گروه‌های مختلف سیاسی نامزد انتخابات نشدی گفت سقف مصلحت هر روز پایین‌تر می‌آید و دارد گردنم را می‌شکند و من اهل حقیقتم نه مصلحت.
رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از مردم ایران دروغ است، چرا که حمایت از مردم ایران باید عملاً و در عرصه رفع تحریم‌ها نشان داده شود.
محمدباقر قالیباف بیان کرد: رئیس جمهور اعلام کردند که قصد شرکت در جلسه امروز مجلس را داشتند، اما چون سفر نخست وزیر ارمنستان به کشور پیش آمد، ایشان نتوانستند در جلسه استیضاح وزیر صمت حضور پیدا کنند.
وزیر پیشنهادی کار گفت: امروز مسائلی در دستورکار دولت بود که حضور رئیس جمهور بسیار ضرورت داشت و به همین علت در مجلس حضور نیافتند.
قالیباف با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: همه دشمنان انقلاب امروز با همه اختلافاتشان برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران یکپارچه شده‌اند؛ این انقلاب در جبهه حقّ ایستاده و مخالف هژمونی مستکبران و رژیم صهیونیستی است چرا که استقلال هزینه‌های خود را دارد.
این روز‌ها این ضد و نقیض گوئی رئیس مجلس شورای اسلامی در قالب یک کلیپ در فضای مجازی دست به دست می‌شود همراه با این سؤال که بالأخره بانک‌ها مبتلا به ربا هستند یا نه؟
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صحیح نیست که از تریبون جمهوری اسلامی مکررا تکرار شود که بانک‌ها ربا می‌دهند چرا که تمام قعود و قرارداد‌هایی که در بانک‌ها بسته می‌شوند مورد تایید شورای فقهی و شرعی است.
حداقل تا الان مجلس نتوانسته این مذاکرات را «سبک و سنگین» کند. همه این بی اطلاعی‌ها در حالی رخ می‌دهد که ۲۵۰ نماینده مجلس در اسفندماه ۱۴۰۰ شش شرط مجلس را برای توافق به اطلاع رئیس جمهور رسانده بودند...حالا لااقل این ۲۵۰ نماینده بد نیست توضیح دهند که اصلا چرا آن بیانیه را صادر کردند و امروز چه می‌کنند؟!
شاخص کل بورس سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۰۵۸۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۴۹ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
گروه صنعتی ایران خودرو از روز دوازدهم تا پایان روز پانزدهم خردادماه موفق به تکمیل و تجاری سازی پنج هزار و ۶۶۰ دستگاه خودرو شد.
قرار گرفتن در آستانه فرا رسیدن هفتم تیر ماه، سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و آغاز هفته قوه‌قضائیه سبب شد جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ تیرماه) راس ساعت ۸ و ۹ دقیقه و حضور ۱۹۸ تن از نمایندگان و با اشاره محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به این موارد آغاز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ