پژوهشگران آمریکایی در بررسی روی موش‌ها دریافتند که یک ژن ویژه در تصمیم‌گیری نقش دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس موسسه تحقیقاتی اصلاح بذور کشور گفت: ۷۳ هزار نمونه ژن گیاهی در مرکز تحقیقاتی اصلاح بذور کشور موجود است.
طبق مشاهدات محققان در این سلسله آزمایش‌ها،‌ موش‌هایی که نسخه‌ای از ژن Igf2 را از پدرشان به ارث نبرده بودند، در بدو تولد اندازه‌ای کوچک‌تر داشتند. با استناد به این مشاهدات،‌ می‌توان توضیحی برای برخی اختلالات رشد در جنین‌ انسان یافت.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های‌بنیادی از اجرای 95 درصدی پروژه ژن درمانی خبر داد و گفت: ادامه حیات این پروژه که روش نوین درمان بیماری‌های صعب العلاج در آینده است، نیاز دارد.
بهترین بازیکن تنیس روی میز دنیا، دومین قهرمانی‌ پیاپی‌اش در رقابت‌های جهانی این رشته را در مسابقات 2023 آفریقای جنوبی جشن گرفت.
محققان کانادایی روشی نوین ابداع کرده اند که در آینده به احیای بینایی بیمارانی با اختلالات مادرزادی منجر می شود.
رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انتقال ژن با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در جهت رفع مشکل بیماران تالاسمی و مبتلایان به سرطان معده خبر داد.
درمان جدید شامل استخراج سلول‌های بنیادی خون از مغز استخوان گری، جداسازی آن سلول‌ها در آزمایشگاه و استفاده از قیچی مولکولی کریسپر برای برش ژنوم او درست در موقعیت ژن BCL۱۱A بود. این کلیدی است که تولید هموگلوبین جنین را پس از تولد خاموش می‌کند.
رئیس جمهور پس از حضور در باغ گیاه‌شناسی و غرس درخت به مناسبت روز درختکاری، از بانک ژن باغ ملی گیاه‌شناسی بازدید کرد.
حسن اکبری گفت: با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی تفاهمنامه‌ای داریم بدین جهت با آن‌ها هماهنگ کردیم تا همزمان با کالبدشکافی اندام‌های جنسی او را بردارند و ذخیره کنند چراکه این اندام‌ها ارزشمند هستند و در آینده در صورت نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به عبارتی ژن «پیروز» تا همیشه حفظ خواهد شد.
نتایج یک مطالعه جدید، چاقی را با ۲۱ ژن مرتبط با بیماری آلزایمر مرتبط می‌کند.
این گفته را دکتر پانته آ ایزدی، متخصص ژنتیک و استاد دانشگاه تهران هم که اصلا این ماجرا را نشنیده و می‌گوید علاقه‌ای به شبکه‌های اجتماعی و بحث‌های شان ندارد، تنها در قالب یک پرسش علمی تایید می‌کند و می‌گوید: وقتی یک تکه از موی سرتان را می‌چینید، حالا یا به سلمانی می‌روید و مو‌های تان را کوتاه می‌کنید، در حقیقت این بخش، بخش مرده مو است. ساقه مویی که فاقد دی ان‌ای. اگر قرار باشد از مو دی ان‌ای استخراج شود، باید یک دسته از مو‌های سر را از ریشه بکنید که خیلی کار دردناکی است و بعید می‌دانم کسی برای این کار پیشقدم شود.
ظرفیت بالقوه فناوری ویرایش ژن شگفت انگیز است از درمان بیماری‌های ژنتیکی و اصلاح محصولات غذایی گرفته تا مقاومت در برابر آفت کش‌ها یا تغییرات آب و هوایی یا حتی احیای دودو، پرنده منقرض شده و بازگرداندن آن به زندگی همان طور که یکی از شرکت‌ها ادعا می‌کند که امیدوار است این کار را انجام دهد.
سابقه خانوادگی در طاسی مهمترین عامل در تعیین سرنوشت و طاس شدن افراد است.
ایمانول آلگواسیل، مربی رئال سوسیداد، معتقد است اگر به روز خوب رئال بخورند، شکست دادن این تیم غیرممکن است.
محققان این ژن ضد پیری جدید را در گروهی از افراد که در مناطق آبی سکونت دارند کشف کردند؛ مناطق آبی مناطقی در جهان محسوب می‌شوند که طبق بررسی‌ها ساکنان آن‌ها عمری بیشتر از حد متوسط دارند. در حال حاضر مناطقی، چون لوما لیندا در کالیفرنیا آمریکا، ایکاریا در یونان، نیکویا در کاستاریکا، ساردینیا در ایتالیا و اوکیناوا در ژاپن به‌عنوان مناطق آبی به‌شمار می‌روند.
محققان شرکت فناوری زیستی «رجووینیت بیو» در سن دیگو مدعی هستند با برنامه ریزی دوباره ژن موش ها، عمر آنها را افزایش داده اند.
معاون طرح و برنامه خانه صمت جوانان ایران خبر داد: نخستین بانک ژن پیاز زعفران ایران در استان خراسان رضوی، شهرستان تربت حیدریه افتتاح شد.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای سلول بنیادی معاونت علمی گفت: آینده پزشکی به سمت ژن درمانی و ویرایش ژن می رود و قرار است تعداد شرکتهای فعال در این عرصه افزایش یابد.
گروهی از دانشمندان چینی ژن مفیدی را در ذرت وحشی شناسایی کردند که مسئول کنترل مقدار پروتئین در این محصول است.
در حال حاضر دانشمندان به دنبال ارتباط بین ژن‌های خاص و بیماری هستند، که می‌توانند مطالعات مرتبط با ژنوم را انجام دهند. تأثیر تغییرات ژنتیکی فردی بر روی خطر ابتلا به بیماری معمولاً بسیار اندک است، بنابراین شناسایی آن‌ها به تعداد زیادی از افراد و سایر متغیر‌هایی نیاز دارد که همه ما را متفاوت می‌کند.
محققان کشور طی پژوهشی نشان دادند کروموزوم Y می تواند به عنوان یک نشانگر ژنتیکی مناسب برای تفسیر ویژگی های فیزیولوژیک و پاتو فیزیولوژیک مردان مورد استفاده قرار گیرد.
ریکاردو لوکارلی، ستاره والیبال برزیل ابراز امیدواری کرد که این تیم برنده جدال با ایران باشد
اولین کار آزمایی ژن درمانی که یک کودک مبتلا به نوعی نقص ایمنی خاص و شدید به نام ada-scid را درمان کرد در سال ۱۹۹۰ میلادی انجام شد. این کار به سرعت به ایجاد یک داروی در دسترس منجر نشد، اما راه را برای چندین جایگزین دیگر هموار ساخت.
محققان دانشگاه کلمبیا از داده‌های مربوط به بیش از ۴۳ هزار فرد مبتلا به اوتیسم برای یافتن ژن‌های پنهان اوتیسم استفاده کردند که می‌تواند بیشتر موارد ابتلا را توضیح دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ