رئیس جمهور پس از حضور در باغ گیاه‌شناسی و غرس درخت به مناسبت روز درختکاری، از بانک ژن باغ ملی گیاه‌شناسی بازدید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مصوبات شورای عالی جوانان در خصوص زمان معرفی متقاضیان وام ازدواج به شعب رعایت و بانک‌ها موظف‌اند ظرف پانزده روز ثبت‌نام‌کنندگان را به شعب ارجاع دهند و صف متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج تا پایان تابستان سال جاری باید به صفر برسد.
از تورم نمی‌توان تصویر ایده‌آلی ارائه کرد. در حال حاضر مرکز آمار از تورم ۴۸.۵ درصدی اقتصاد ایران خبر می‌دهد و پیش‌بینی‌ها از نرخ بالای ۵۰ درصد برای این شاخص حکایت دارند. هرچند فرزین- رئیس کل بانک مرکزی وعده رساندن تورم به حدود ۳۰ درصد را داده است. اما کارشناسان می‌گویند تورمی که ریشه آن در قیود خارجی و تحریم است، باید از این محل نیز مدیریت شود و ضمن آنکه سیاست‌های پولی مناسبی نیز باید در دستور کار قرار گیرند.
رئیس جمهور از رئیس کل بانک مرکزی خواست تا هرچه سریع‌تر برنامه و دستورالعمل‌های لازم برای اعمال موثر حکمرانی دولت بر پول ملی را تدوین و با نظارت دقیق به اجرا بگذارد.
بانک‌ها اعتبارسنجی را شوخی گرفته اند؛ این جدیدترین موضع گیری وزیر اقتصاد در خصوص یکی از مهم ترین اولویت های اقتصادی دولت در راستای تسهیل دسترسی مردم به دریافت وام از شبکه بانکی است، اما به نظر می رسد مشکل اصلی، در اتاق مدیریت این بانک هاست که قرار نیست همراهی کنند.
در پی اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهور سابق، درباره سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی و آثار تورمی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بانک مرکزی توضیحاتی در این باره ارائه کرد.
در حالی که در روزهای اخیر کانون صرافان با انتشار نامه ای اعتراضی با عنوان «راه بانک مرکزی به ترکستان است!» خطاب به رئیس جمهور از سیاست های بانک مرکزی انتقاد و گلایه داشتند، امروز بانک مرکزی نسبت به ادعاهای مطرح شده در این نامه واکنش نشان داد.
تحقق رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی در نه‌ماهه سال ۱۴۰۱ در امتداد رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی سال‌ ۱۴۰۰، حکایت از روند رو به بهبود فعالیت‌های اقتصادی در کشور به رغم تداوم تحریم‌های اقتصادی دارد.
محسن رضایی گفت: پیشنهاد من تاسیس بانک مشترک ایران و آفریقا است؛ بانکی که می‌تواند حساب‌های دوجانبه داشته باشد؛ یعنی از جانب کشور‌ها در کشور مقابل سرمایه‌ای تخصیص یابد تا بازرگانان طرفین بدون وابستگی به دلار و یورو با ارز‌های رایج خود کشور‌ها تجارت داشته باشند.
سیدنظام الدین موسوی اظهار کرد: مجلس فردا از ساعت ۸ صبح در جلسه غیرعلنی با حضور مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی به بررسی تحولات و نوسانات بازار ارز می‌پردازد.
نادری توضیح داد: علت به تعویق افتادن جلسه این بود که امروز جلسه هیات دولت بود و عملا آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور نمی‌توانست در مجلس حضور پیدا کند، همچنین مادر همسر آقای فرزین رئیس بانک مرکزی فوت کرده و ایشان هم امکان حضور در جلسه را نداشت.
نادری توضیح داد: علت به تعویق افتادن جلسه این بود که امروز جلسه هیات دولت بود و عملا آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور نمی‌توانست در مجلس حضور پیدا کند، همچنین مادر همسر آقای فرزین رئیس بانک مرکزی فوت کرده و ایشان هم امکان حضور در جلسه را نداشت.
رئیس جمهور گفت: سیاست‌های اعلامی جدید بانک مرکزی موجب امیدواری فعالان اقتصادی، در اثربخش بودن آن شده است.
رئیس جمهور گفت: سیاست‌های اعلامی جدید بانک مرکزی موجب امیدواری فعالان اقتصادی، در اثربخش بودن آن شده است.
رییس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: آقای رییس جمهور، آقای معاون اول، آقای رییس بانک مرکزی، آیا در جریان حجم ریپو (تامین مالی بانک‌ها با قبول اوراق نزد آنها) و بویژه اضافه برداشت سنگین بانک‌ها از بانک مرکزی هستید؟
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام رئیس جمهور مبنی بر تغییر رئیس کل بانک مرکزی ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود. البته ضروری است این تغییر با اصلاحات ساختاری و مدیریتی تکمیل شود.
در جلسه امروز هیئت دولت با استعفای علی صالح‌ آبادی موافقت و فرزین به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شد.
رئیس جمهور با تاکید بر سیاست دولت مبنی بر مدیریت نرخ ارز به رئیس کل جدید بانک مرکزی توصیه کرد از همفکری و مشورت همه افراد صاحب‌نظر استفاده کند.
آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در سفر استانی خود به خراسان جنوبی، ضمن بازدید از کارخانه کویرتایر، سه طرح بزرگ صنعتی این کارخانه را که با حمایت مالی و پشتیبانی بانک سپه انجام شده، افتتاح کرد.
رئیس جمهور در سفر استانی خود به خراسان جنوبی، ضمن بازدید از کارخانه کویرتایر، سه طرح بزرگ صنعتی این کارخانه را که با حمایت مالی و پشتیبانی بانک سپه انجام شده، افتتاح کرد.
انتشار آمارهای مرکز آمار، مزایده ۱۰۶۲ خودروی خارجی، معرفی سرپرست جدید بانک مسکن و مکاتبه رئیس سازمان بورس با معاون اول رئیس جمهور از مهمترین اخبار حوزه اقتصاد کلان در هفته اخیر بود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌گوید: در آغاز به کار این دولت بحث استفاده از زاهدی وفا به عنوان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح بود اما خود او کارهای علمی را ترجیح می‌داد.
رئیس جمهور به منظور تحول در بانک مرکزی، مواردی مانند تقویت ارزش پول ملی، اصلاح ناترازی بانک‌ها، توقف رشد سالیانه نقدینگی و ... را از جمله مأموریت‌های اصلی بانک مرکزی عنوان کرد.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی خطاب به مدیرعامل بانک دی، از بهبود امور و ایجاد امید و اعتبار برای این بانک قدردانی کرد.
بر اساس گزارش‌های سازمان اورژانس، این حوادث پرشمار ۱۲۰ مصدوم بر جای گذاشته که عمده ایشان (۱۰۹ مصدوم) توسط ۴۸ دستگاه آمبولانس اعزامی اورژانس، به مراکز درمانی منتقل شده اند تا در آنجا تحت مراقبت و مداوا قرار گیرند و متاسفانه، به جان باختن ۵ دیگر از مصدومان منجر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ