محققان کشور طی پژوهشی نشان دادند کروموزوم Y می تواند به عنوان یک نشانگر ژنتیکی مناسب برای تفسیر ویژگی های فیزیولوژیک و پاتو فیزیولوژیک مردان مورد استفاده قرار گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس ستادکل ارتش آمریکا به‌منظور بررسی مستقیم بحران جاری در ارتش رژیم اشغالگر قدس و بررسی تأثیر احتمالی آن بر نیروهای آمریکایی در منطقه، در روزهای آتی به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.
مطالعه ای در سال 2014 ژن هایی را مورد بررسی قرار داد که بر پاسخ فرد به متابولیسم کافئین تاثیر داشتند. امروزه محققان می توانند از این نشانگرهای ژنتیکی برای پیش بینی تمایل افراد به مصرف قهوه استفاده کنند. در نتیجه این موضوع نشان می دهد که هوس قهوه شما و نشانه هایی که به دنبال ترک آن تجربه می کنید، ممکن است ژنتیکی باشند!
با بررسی مهم‌ترین فاکتور قهرمانی در لیگ برتر ایران، شاید بتواند از همین حالا، تیمی که بیشترین شانس قهرمانی را دارد، معرفی کرد. در ادوار گذشته لیگ برتر، عنوان قهرمانی در ۹۹ درصد اوقات به تیمی رسیده که خط دفاعی خوبی داشته است. این موضوع تقریبا تبدیل به یک قانون نانوشته شده؛ تیمی می‌تواند قهرمان لیگ برتر ایران شود که گل خورده کمتری در مقایسه با رقبا داشته باشد. اگرچه این فاکتور، فقط یکی از شروط قهرمانی است؛ ولی آمار نشان داده تأثیر بسزایی دارد.
بررسی تأثیر فعال‌سازی و افزودن نانوذرات سیلان بر خواص فیزیکی و محیط زیستی نمونه باطله‌های سولفیدی معدنی به‌منظور سیمانی‌شدن طرحی است که عالیه ساعدی در قالب رساله آن را به پایان رسانده است.
پژوهش تازه محققان دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران، به تأثیر مکمل‌های غذایی بر ورزشکاران کراس‌فیت می‌پردازد.
میوینگ (Mewing) فرآیندی است که در آن، زبان خود را به سقف دهان‌تان فشار می‌دهید و آنجا نگه می‌دارید به این امید که روی زیبا شدن خط فک شما تأثیر بگذارد. تا به امروز، مطالعات علمی دقیقی که به طور خاص تأثیر میوئینگ را بررسی کنند انجام نشده است. بسیاری از متخصصان دندانپزشکی و ارتودنتیست‌ها ابراز تردید کرده‌اند.
«کریستر هوبلین»، محقق این مؤسسه می‌گوید: «[در عوض] افزایش ریسک مرگ‌ومیر در افراد شب زنده‌دار ظاهراً به‌طور عمده تحت تأثیر مصرف بالاتر تنباکو و الکل است. این بررسی در مقایسه با کسانی انجام گرفته است که سحرخیز محسوب می‌شوند.»
بررسی تأثیر توسعه ابزارهای هوش مصنوعی بر حوزه امنیت سایبری حکایت از آن دارد که این فناوری جدید می تواند در آینده چهره حفاظت از داده را تغییر دهد و به منزله مدافع و مهاجم در این حوزه عمل کند.
گروهی از پژوهشگران در یک مقاله مروری، چشم‌انداز آینده درمان‌های مبتنی بر سلول‌های شبه‌هپاتوسیتی مشتق از سلول‌های بنیادی پرتوان را برای درمان بیماری‌های کبدی مورد بررسی قرار دادند.
گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ترکیب گیاهی موجود در زرشک بر مقابله با سرطان ریه، مطالعه جدیدی انجام دادند.
قیمت کامودیتی های مختلف بر قیمت اوره موثر است. قیمت اوره نیز شرکت های اوره ساز بورسی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در این مطلب به پیش بینی قیمت اوره و بررسی اوره ساز های بورسی می پردازیم.
اعضای کمیسیون آموزش مجلس در اولین نشست خود در سال ۱۴۰۲، علل تأخیر در پرداخت حقوق و عدم اجرای صحیح قانون نظام رتبه‌بندی معلمان را با حضور مسئولان سازمان برنامه و آموزش و پرورش بررسی می‌کنند.
محققان تأثیر مکمل اسید چرب اُمگا ۳ را بر روی مدل‌های موش مبتلا به بیماری ام اس بررسی کردند.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی از اواسط وقت امروز تا اواخر روز سه شنبه با تأثیر ۲ سامانه بارشی در خوزستان شاهد بارش باران در اغلب نقاط استان خواهیم بود.
تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر جوانان موضوع داغی است، زیرا بیشتر کودکان و نوجوانان می‌خواهند هر کاری را که دوستانشان انجام می‌دهند انجام دهند و والدین نگران تعیین محدودیت‌ها هستند.
بررسی تاثیر عصاره چای سبز بر کبد
با استفاده از داده‌های حاصل از آزمایش چای سبز مینه‌سوتا، یک مطالعه بزرگ در مورد تأثیر چای سبز بر سرطان سینه، تیم تحقیقاتی بررسی کردند که آیا افرادی که دارای تغییرات ژنتیکی خاص هستند، پس از یک سال مصرف روزانه ۸۴۳ میلی‌گرم از یکی از آنتی اکسیدان‌های غالب در چای سبز، موسوم به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که به نام کاتچین شناخته می‌شود، بیشتر از دیگران علائم استرس کبدی را داشتند.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طبق بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تأثیر سامانه بارشی را تا روز جمعه بر استان خوزستان نشان می‌دهد.
یک شرکت دانش بنیان با موسسه تحقیقات دامی کشور در راستای بررسی تاثیر استفاده از فناوری نانوحباب در مرغداری‌ها همکاری کرد.
محققان کشور تحقیقاتی در راستای درک بهتر ساز و کار داروی «تاموکسیفن» بر سرطان سینه انجام دادند تا نحوه اثرگذاری آن در درمان را مشخص کنند.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تحقیق و بررسی اثرات اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست حوضه زاینده‌رود بر آورد این رودخانه توسط یک مشاور ملی انجام می‌شود.
کمیته امور دولت و امنیت داخلی سنای آمریکا چهارشنبه هفته جاری جلسه استماعی برای بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر امنیت کشور با شرکت های فیس بوک، یوتیوب، توئیتر و تیک تاک برگزار می کند.
کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریخ وضعیت ترافیکی معابر، گفت: آزادی، کارگر و بزرگراه نواب پر ترافیک هستند.
پسروی و پیشروی آب دریا، سبب تخریب تأسیسات ساحلی و اماکن تفریحی می‌شود بنابراین هرگونه برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های گردشگری باید از نقطه‌نظر تأثیر نوسانات آب دریا بر موقعیت خط ساحلی بررسی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ