محققان این ژن ضد پیری جدید را در گروهی از افراد که در مناطق آبی سکونت دارند کشف کردند؛ مناطق آبی مناطقی در جهان محسوب می‌شوند که طبق بررسی‌ها ساکنان آن‌ها عمری بیشتر از حد متوسط دارند. در حال حاضر مناطقی، چون لوما لیندا در کالیفرنیا آمریکا، ایکاریا در یونان، نیکویا در کاستاریکا، ساردینیا در ایتالیا و اوکیناوا در ژاپن به‌عنوان مناطق آبی به‌شمار می‌روند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
انگور یکی از پرتنوع‌ترین میوه‌هاست که می‌تواند به تنهایی یا همراه با سالاد و دسر مهمان سفره‌های ما باشد. این میوه و عصاره آن خواص زیادی دارد و به حفظ سلامت بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مهلک کمک می‌کند
مطالعات علمی نشان داده‌اند که ترکیبات شیمیایی و گیاهی موجود در رزماری از چشم‌ها در برابر دژنراسیون ماکولا و دیگر بیماری‌های چشم محافظت می‌کند. علاوه بر این، خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی رزماری هم باعث می‌شود که دمنوش رزماری به یکی از بهترین دمنوش‌ها برای محافظت از سلامت بینایی تبدیل شود.
مرغوب‌ترین انگور یاقوتی در تاکستان‌های سیستان و بلوچستان پرورش می‌یابد. انگور نوبرانه در بهار، انگور یاقوتی است که حدودا اوایل خرداد راهی بازار می‌شود. انگور یاقوتی سیستان طعم، رنگ، مزه و رنگ منحصر به فردی دارد. دیگر انگور‌های یاقوتی بیشتر در ساوه و شهریار به عمل می‌آیند. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که انگور یاقوتی می‌تواند در کنترل فشار خون بالا و کلسترول خون نقش مهمی داشته باشد. قیمت هر کیلوگرم از این انگور بسته به کیفیت بار و شهرستانی که از آنجا می‌آید متغیر است.
به گفته محققان دانشگاه کلمبیا یک ماده مغذی رایج که درمواد غذایی روزمره یافت می شود ممکن است کلید زندگی طولانی مدت و سالم باشد.
دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند که در باکتری‌ها و ویروس‌های باکتریایی افراد صد ساله، تنوع بیولوژیکی زیادی وجود دارد که معمولاً با میکروبیوم سالم روده همراه است. با توجه به این موضوع، آن‌ها نتیجه گرفتند که افراد دارای میکروبیوم روده سالم بهتر در برابر بیماری‌های مرتبط با پیری محافظت شوند.
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت اسیر فلسطینی خضر عدنان از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشر خواست برای رسوا ساختن جنایات رژیم صهیوینستی اقدام جدی انجام دهند.
نگاهی گذرا به اتفاقات پیرامونی تیم ملی فوتبال ایران نشان از حاشیه های فراوان تیمی دارد که قرار بود در جام جهانی ۲۰۲۲ بدرخشد اما اسیر همین حاشیه ها شد.
مانتا ری یا سفره ماهی دیو همانطور که از نامش پیداست گونه‌ای بزرگ جثه از خانواده سفره‌ماهیان پرنده است. مانتا در زبان اسپانیایی شنل یا پتو معنی می‌شود که با ظاهر این جاندار شگفت‌انگیز مناسبت دارد. این سفره‌ماهی‌ها دو باله شاخک مانند دارند که در جلوی سرشان قرار دارد و جلوه‌ای متفاوت به آن‌ها داده است.
حامد صمدی، سرمربی نیان الکترونیک می‌گوید تیمش در بازی سوم مقابل پیکان اسیر کم تجربگی و جوانی شده است.
در سال‌های اخیر بسیاری از افرادی که به درمان‌های گیاهی و طب سنتی گرایش دارند، احتمالاً آوازه گیاه عجیبی به نام جینسینگ را بسیار شنیده‌اند. نکته جالب توجه درباره این گیاه به غیر از خواص زیاد و بی‌نظیر آن قدمت استفاده از این گیاه است که نه به سال‌های اخیر که به قرن‌ها و حتی هزاران سال پیش باز می‌گردد. جینسینگ به‌ویژه در شرق آسیا آنچنان شهرت بالایی در زمینه درمانی داشت که به «اکسیر جوانی» و «داروی جاودانگی» شهرت داشت و حتی کاشت و برداشت آن نیز مختص پادشاهان و امپراطوران بود.
ایران در نبرد اطلاعاتی با MI6، ابرجاسوس انگلیس را به دام انداخت و حالا فاتح و شکننده رمزهای غیر قابل نفوذ «انیگما» در جنگ دوم جهانی، اسیر رمز شکن‌های اطلاعاتی ایران شده است.
مصطفی بیگ، استاد دانشگاه اکستر، در مورد لباس خاص لیونل مسی در جریان مراسم قهرمانی جام جهانی صحبت کرده است.
مردم استان گلستان برای یافتن قارچ "ترافل سیاه" به جنگل‌ها هجوم آوردند که این امر موجب تخریب جنگل‌ها و همچنین کاهش منابع ارزشمند قارچ ترافل شده است.
شانس اول قهرمانی جام‌جهانی قطر، حتی به نیمه‌نهایی هم نرسید و در دام کرواسی و دروازه‌بان پنالتی‌گیرش اسیر شد. کرواسی برای ششمین بار پیاپی، بازی‌های حذفی جام جهانی را به پنالتی کشاند و باز هم پیروز شد. درخشش مودریچ، گل زیبا و برزیلی نیمار را هم بی‌اثر کرد.
شانس اول قهرمانی جام‌جهانی قطر، حتی به نیمه‌نهایی هم نرسید و در دام کرواسی و دروازه‌بان پنالتی‌گیرش اسیر شد. کرواسی برای ششمین بار پیاپی بازی‌های حذفی جام جهانی را به پنالتی کشاند و بازهم پیروز شد. درخشش مودریچ، گل زیبا و برزیلی نیمار را هم بی‌اثر کرد
بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا مطابق با همه دوره‌های گذشته شگفتی‌های زیادی در خود داشت که قهرمانان شش دوره جام جهانی هم اسیر آن شدند.
علیرضا محمد بازیکن سابق پرسپولیس می‌گوید کی‌روش در جام جهانی غرور فوتبال ایران را له کرد.
در دیداری از دور دوم گروه F جام جهانی قطر، تیم‌های بلژیک و مراکش به مصاف هم رفته‌اند.
طبق تحقیق‌های جهانی، خودروها سه آلاینده اصلی را منتشر می‌کنند که شامل ذرات معلق، مونواکسید کربن و دی اکسید نیتروژن می‌‌شود. «ذرات معلق» مخلوطی از ذرات جامد و قطرات مایع موجود در هوا هستند که در ایجاد مه اتمسفر نقش داشته و می‌توانند آسیب جدی به ریه افراد داشته و حتی وارد جریان خون شوند. مونوکسید کربن (CO) نیز از دود خودروهایی که سوخت‌های فسیلی استفاده کنند، حاصل می‌‌شود.
۴۰ اسیر فلسطینی بیش از بیست و پنج سال است که در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند و بیشتر آنها به حبس ابد و یا ده ها سال زندان محکوم شده اند.
مهاجم سابق تیم ملی معتقد است شاگردان کی‌روش توانایی صعود در جام جهانی را دارند.
نونو لوژ، کارشناس پرتغالی، معتقد است که اریک تن‌هاخ با خودخواهی باعث شده تا شرایط رونالدو در آستانه جام جهانی در بدترین وضعیت خودش باشد.
اتحادیه اروپا تصاویر جدید منتشر شده از «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی را شوکه کننده خواند و تشکیلات خودگردان هم مداخله فوری جامعه جهانی را برای آزادی او خواستار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ