مصطفی طاهری نماینده مجلس و عضو کمسیون صنایع و معادن درباره خدمات پس از فروش خودروسازان و اینکه آیا رضایت عمومی از این خدمات وجود دارد یا خیر، توضیح داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه نادرست ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد، چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است!
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه ناصحیح ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی بر روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است
رشیدی کوچی گفت: ما به دنبال این هستیم تا با شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها مردم بتوانند خودرو‌های مناسب سوار شوند، اما اکنون آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو نوشته شده تعرفه‌ها را به شکل تصاعدی افزایش داده است.
نماینده مردم قم در مجلس همچنین ساده زیستی رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: همه فرزندان رهبر معظم انقلاب مستاجر هستند و زندگی اجاره نشینی دارند، یک خودرو از خودشان ندارند، زندگیشان کاملا زاهدانه است.
نماینده مجلس دارای مصونیت قانونی است و می‌تواند در همه امور کشور ورود کرده و طرح سوال کند. شما حساب کنید وقتی با نماینده مجلس برخورد‌های تند می‌شود، با افرادی که مصونیت قانونی ندارند چطور برخورد خواهد شد؟ ما با توجه به ایمانی که به حقانیت بحث داریم و اسناد و مدارکی که داریم در محضر دادگاه هم حضور پیدا کرده و از خودمان دفاع می‌کنیم. این هم موضوع جدیدی نیست. بار‌ها روبه‌روی میز قاضی ایستاده‌ام و پاسخگوی ابهامات بوده‌ام.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تعداد نمایندگانی که تاکنون درخواست شفافیت اسامی دریافت‌کنندگان خودرو خارج از ضابطه مجلس را داشتند، ۹۷ نفر است و این درخواست همچنان در حال امضاست.
داستان گرفتن خودرو ظاهرا تنها دامن مجلس و دولت را نگرفته است همچنان که روز گذشته مجتبی توانگر، نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به اقدام صداوسیما در تماس با نمایندگان مجلس برای سوال در مورد اینکه آیا خودروی رانتی دریافت کرده‌اند یا نه، نوشت: «رسانه‌های دولتی و صداوسیما بهتر است به‌جای بازجویی از نمایندگان تکلیف نامه درخواست ۱۰۰۰ خودرو و باقی خودرو‌های تحویل شده به دستگاه‌ها را مشخص کنند. کسی عزل شد یانه؟»
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فاطمی امین در شخصیت حقیقی انسان بسیار خوب و دوست داشتنی و سلامتی هستند منتهی در بحث حقوقی و وزارتی قوی عمل نکرده‌اند، قبلا به ایشان فرصت داده شده، ولی چون خودشان تصمیم گیرنده نیستند نمی‌توانند موفق باشند
دادستانی کل کشور اعلام کرد: با توجه به اظهارات نماینده تبریز در مجلس در خصوص واگذاری تعدادی خودرو به برخی از نمایندگان توسط وزارت صمت به منظور انصراف از پیگیری استیضاح، این نماینده به دادستانی فراخوانده شده است.
اخیرا احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز مدعی شده بود در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین ۷۰ خودرو شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است و هیات رئیسه باید ارتباط این مساله با موضوع استیضاح را مشخص کند.
احمد علیرضابیگی با تأیید اظهاراتش درباره اهدای خودرو به برخی نمایندگان گفت: «بدیهی‌ترین و روشن‌ترین موضوع این است که بین ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو بین کارکنان مجلس ونمایندگان تقسیم شده است. این موضوع سبب شده است بده بستان نامتعارفی میان ما در مجلس به‌عنوان دستگاه نظارتی و خودروساز اتفاق بیفتد.»
علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.
علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.
نماینده مردم قزوین نوسان‌های بازار خودرو را نگران کننده و ناگوار توصیف کرد و گفت: ثروت دارنده پراید نه تنها افزایش نیافته بلکه حداقل ۴ برابر تحلیل رفته است چراکه اگر خودرواش نیازمند قطعه باشد به سختی می‌تواند آن را تعمیر کند.
محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری گفت: افزایش بی رویه قیمت خودرو بر روی قیمت کالا‌های دیگر تاثیر می‌گذارد؛ لازم است مسئولان مربوطه در مجلس حاضر شده و درباره این وضعیت پاسخ دهند.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم کنترل افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو تاکید کردند.
حسین زاده تاکید کرد: پراید ۲۰ میلیونی به ۲۵۰ میلیون رسیده است. اگر نمی‌توانید آن را تولید کنید ساخت خودرو را به سپاه بدهید که هم می‌دانند و هم می‌توانند.
جلال رشیدی کوچی گفت: امروز سمند ال ایکس ساده که معمولی‌ترین خودرو تولیدی بعد از پراید در ایران به شمار می‌آید، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳۲ میلیون تومان بوده و امروز ۳۷۵ میلون تومان است. این بدان معنا است که وقتی من در دانشگاه صحبت می‌کنم جوان معترضی عنوان می‌کند آقای نماینده مجلس اگر پس از دوران تحصیلم به سرکار بروم و ماهی ۲۰ میلیون تومان هم حقوق دریافت کنم که دریافت نخواهم کرد بعد از ۲ سال کار کردن تازه می‌توانم یک سمند ساده در کشور خریداری کنم.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: وزیر صمت گفته بود قرعه‌کشی خودرو به زودی حذف می‌شود، اما همچنان لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه انداخته‌ایم.
رشیدی کوچی نماینده مجلس شورای اسلامی انتقاداتی در خصوص وضعیت بازار خودرو در جلسه علنی سوال از وزیر صمت انجام داد.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: وزیر صمت گفته بود قرعه‌کشی خودرو به زودی حذف می‌شود، اما همچنان لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه انداخته‌ایم.
یک نماینده مجلس گفت: در کجای دنیا فروش خودرو از طریق مزایده است؟ این یک شارلاتانیزم جدید در حوزه خودروسازی برای ارتقاء قیمت خودرو است؛ چراکه نمی‌توانند در چارچوب قانون قیمت خودرو را افزایش دهند آن را در بورس عرضه می‌کنند.
مدیرعامل ساپکو گفت: این شرکت در سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و در راستای تحقق فرمان هشت ماده ای رییس جمهوری و همگام با سیاست های وزارت صمت، شناسایی نیازهای فناورانه و جذب ایده های نوآورانه مورد نیاز زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران خودرو را در دستور کار قرار داده است.
جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در گفت‌وگویی خودرو جدید سایپا را به باد انتقاد گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ