ابر پروژه رشت-آستارا پس از ۲۰ سال ساخته خواهد شد و قرار است ۱۵ میلیون تن کالا سالانه از این مسیر عبور کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پل راه‌آهن بر روی رودخانه لاگن در پی بارش باران‌های شدید که موجب طغیان رودخانه شد، فرو ریخت.
تبریز- معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز در فاز سوم از ایستگاه خاوران تا ایستگاه مرکزی تبریز ادامه می‌یابد و به همدیگر متصل می شوند.
شهریارافندی زاده گفت: راه آهن رشت- آستارا، فصل نوینی در کریدور بین المللی شمال-جنوب است که می تواند منافع اقتصادی به همراه داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از نحوه خصوصی سازی در راه‌آهن طی ادوار گذشته گفت: برخی واگذاری‌ها به گونه‌ای است که اختصاصی سازی انجام شده اما این روند را اصلاح خواهیم کرد.
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند. این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند.این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت:‌ ‏با اراده رئیس جمهور توافقنامه احداث راه آهن رشت-آستارا با سخنرانی روسای جمهور ایران و روسیه امضا می‌شود.
کریدور ریلی شمال-جنوب معطل اتصال بندر کاسپین به شبکه بوده که احداث این محورِ ۳۵ کیلومتری تنهابه ۷۰۰ میلیاردتومان بودجه نیاز دارد.
تبریز- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پروژه ریلی تبریز- بستان آباد- میانه گفت: پروژه راه آهن تبریز- بستان آباد به زودی افتتاح می شود.
اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن اردبیل-میانه به عنوان خط ریلی سراسری تا شهریور ماه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.
توافقنامه ای برای احداث نخستین شبکه ریلی سریع السیر در آمریکا امضا شده که دو شهر پر جمعیت آمریکا یعنی لاس وگاس و لس آنجلس را به یکدیگر متصل می کند.
شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس، راه‌آهن اینچه برون-شاهرود را دروازه تجارت خارجی دانست و گفت مجوز فایننس این طرح از سوی مجلس صادر شده است.
اهواز- استاندار خوزستان بر ضرورت تکمیل راه آهن بصره به شلمچه تاکید کرد و گفت: ارتباطات تجاری میان ایران و عراق ضروری است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدوارم هرچه زودتر مشکل خط راه آهن تهران ـ تبریز که در منطقه ۱۷ وجود دارد حل شود و پروژه باغ راه حضرت زهرا به نتیجه برسد.
سابقه تاریخی‌مسافرت‌های اتوبوسی در تهران خودمان به بیش از ۸۰ سال پیش بر می‌گردد. وقتی خودروهای جمعی با آن شکل و شمایل عجیب برای اولین ‌بار در خیابان چراغ برق(امیر کبیر) به راه افتادند مردم هاج و واج می‌ماندند که این غول آهنی چیست؟!
قاتل ۳۰ ساله گفت: همه چیز به خاطر یک نگاه رخ داد من و دوستم جلیل سوار بر موتورسیکلت مقابل میوه فروشی ایستادیم، جوان میوه فروش در حالی که کنار همسر و دختر دو ساله اش مشغول کار بود رو به من کرد و گفت: «چیه! چرا این طوری نگاه می‌کنی؟ به او گفتم برو پی کارت! در حال مشاجره لفظی بودیم که برادر جوان میوه فروش به همراه دوستش از راه رسید و با میله آهنی به موتورسیکلتم کوبید من هم چاقو را بیرون کشیدم و قفسه سینه مرد میوه فروش را شکافتم...
تربت حیدریه ـ نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقا ایستگاه راه آهن تربت حیدریه و تبدیل این اداره به مرکز مستقل در دولت سیزدهم و رسیدن به جایگاه واقعی صورت گرفت.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور از توافق با وزیر راه مبنی بر تکمیل طرح‌های کلان راه‌آهن از قبیل رشت-آستارا، چابهار-زاهدان و برقی کردن تهران-مشهد از محل تهاتر نفت خبر داد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و گسترده استان گیلان برای توسعه، بر ضرورت تلاش جدی مسئولین این استان برای شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت راه آهن به منظور بررسی میدانی خطوط ریلی و ارزیابی شرایط سفر زائران، هفته گذشته با قطار از مسیر ریلی تهران به کربلای معلی سفر کرد.
شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر خود لازم می‌داند تا در تمامی بخش‌ها حجاب اسلامی و عفت عمومی به طور کامل رعایت و پیاده‌سازی شود و در این باب همواره آمر به معروف و ناهی منکر می‌باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ