وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در ایران کنکور در قالب سوالات چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود، اما در کشور‌های دیگر سوالات صرفا چهارگزینه‌ای طراحی نمی‌شوند، گفت: کنکور را عاملی برای انحراف نظام آموزشی از مسیر اصلی اش می‌دانیم. مسیر اصلی این است که دانش آموز بتواند در برابر فرصت‌های یادگیری خودش را نشان دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نفر اول کنکور سراسری علوم انسانی ۱۴۰۲، مهمترین عامل موفقیت خود را پشتکار و استمرار در اجرای برنامه‌های درسی دانست و بیان کرد: اگر هدف داشته باشیم و در راستای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنیم قطعا به آن خواهیم رسید.
نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکری درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در صورت لغو نشدن این مصوبه، طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.
در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی تعیین شده است.
دی ماه ۱۴۰۰ سیدابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب ماده واحده «افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی» که در این شورا به تصویب رسیده بود را برای اجرا ابلاغ کرد.
اوایل سال گذشته بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن تاثیر معدل در گزینش داوطلبان کنکور از سال ۱۴۰۱ به طور قطعی اعمال شود؛ مصوبه‌ای که همچنان پس از گذشت بیش از یکسال شاهد پس لرزه‌ها و تبعات آن برای داوطلبان و امتحانات نهایی دانش آموزان هستیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به اظهارات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه مصوبه ابلاغی درباره کنکور تغییر نمی‌کند، گفت: کنکور از سال بعد بر اساس قانون مجلس اجرا می‌شود.
قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم در حاشیه نشست کمیته آمایش رشته‌ها در آموزش عالی از برنامه‌های این وزارت خانه برای بررسی و حذف رشته‌های تحصیلی که بازار کار ندارند، خبر داد.
در هر سه گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی وعلوم انسانی آزمون عملی رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی یکبار در سال برگزارمی شود. نمره آن به عنوان یک درس تخصصی با ضریب ۱۲ در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته‌های مرتبط با علوم ورزشی محاسبه خواهد شد.
نماینده مردم شاهین دژ در مجلس گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تأثیر معدل بر کنکور عده‌ای از جوانان را دچار مشکل کرده و آنان تقاضای رسیدگی مجدد به این موضوع را دارند.
ندا محمد ندیم، وزیر آموزش عالی در دولت طالبان، تاکید کرده است که این ممنوعیت برای جلوگیری از اختلاط دو جنس در دانشگاه‌ها و به این دلیل که به اعتقاد او برخی از موضوعات تدریس شده، اصول اسلامی را نقض می‌کنند، ضروری است.
وزارت آموزش عالی دولت موقت طالبان امروز از ممنوعیت ثبت‌نام دختران در آزمون کنکور ۱۴۰۲ در افغانستان خبرداد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دونوبته شدن کنکور از سال جاری گفت: بر این اساس، داوطلبان محدودیتی برای شرکت در ۲ نوبت کنکور ندارند و می‌توانند شانس خود را هر دو نوبت امتحان کنند. داوطلبانی که در هر ۲ نوبت شرکت می‌کنند، می‌توانند از هر آزمون که نتیحه بهتری دارد، بهره ببرند. نتیجه هر آزمون به مدت ۲ سال اعتبار دارد.
احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می کند، تضعیف کنند.
ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش برخی از رشته های تحصیلی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی به شیوه صرفاً با سوابق تحصیلی و با ملاک معدل کتبی دیپلم آغاز شد.
کنکور سراسری از سال جاری با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو بار در سال برگزار می‌شود. نخستین نوبت کنکور، روز‌های پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. زمان برگزاری دومین نوبت آزمون ورود به دانشگاه‌ها، روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزاز خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش و آموزش گفت: امسال آزمون سراسری برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دوبار در سال برگزار می‌شود. نوبت اول در ۲۹ و ۳۰ دی و نوبت دوم ۱۴ و ۱۵ تیر نوبت دوم خواهد بود. با توجه به اینکه مسائل کرونا حل شده، آزمون صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با صدور اطلاعیه‌ای، مهم‌ترین تغییرات سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی را اعلام کرد.
دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.
مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کیفیت تحصیلی به شدت پایین است، یعنی فرد درس نخوانده و معدل زیر ۱۲ کسب کرده ولی، مهارت‌های تست زنی خود را افزایش داده و رتبه زیر ۳ هزار کسب کرده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و سنجش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: از این به بعد دو نوبت در سال کنکور برگزار می‌شود. سابقه تحصیلی۴۰ درصد قطعی است و برای سال بعد نیز امکانات هماهنگی برای تسری به پایه‌های دهم و یازدهم داریم.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تغییرات برگزاری و قبولی کنکور، ماراتن یک ساله کنکور را سه ساله می‌کند و با این اقدام سود مافیا دوچندان خواهد شد.
وزیر علوم، طی نامه‌ای به معاون حقوقی رییس‌جمهور درخصوص اینکه کدام یک از قوانین مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اجرا شود استعلام نموده که معاون حقوقی رییس‌جمهور در پاسخ به استعلام وزارت عتف صریحا اعلام می‌نماید: «مطابق تدابیر مقام معظم رهبری، هر زمان که مجلس به موضوعی ورود کرده باشد، شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت ورود ندارد.»
نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه استبداد خبرگانی اشرافی را در کشور ثبت و رسمی می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ