دست‌کم ده درصد از تیم‌های اولین جام جهانی ۳۲ تیمی از کشورهای عرب زبان خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر تیم‌های ملی شطرنج که پس از دوری دو ساله به این جایگاه بازگشته، می‌گوید که خیلی‌ها منتظر بودند ایران جزو قدرت‌های جهان شود اما نشد چون خیلی راه‌ها به بیراهه رفت و به یکباره توقف کردیم.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: تعامل و همکاری قدرت‌های منطقه‌ای چون جمهوری اسلامی ایران و سوریه می‌تواند نقشه قدرت‌های فرامنطقه‌ای را خنثی کند.
رئیس‌جمهور در مراسم استقبال رسمی در نیکاراگوئه گفت: غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها باید به نظام‌های برآمده از رأی مردم احترام بگذارند، اما در حال حاضر برعکس عمل می‌کنند.
رئیس جمهور د رجمع نخبگاه و دانشگاهیان ونزوئلا اظهار داشت: لت ایران در کنار ملت ونزوئلا خواهند بود و دستان عدالت خواهان جهانی را می‌فشاریم و تا استقرار نظم نوین عادلانه جهانی خواهیم ایستاد.
رئیس جمهور با سازنده توصیف کردن مذاکرات خود با مقامات اندونزیایی، گفت: سازمان‌های همکاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قدرت‌های نوظهور در آینده عالم هستند.
اخبار متعددی برای ایجاد توافق شنیده می‌شود. به‌طوری‌که روز گذشته رهبران کشور‌های گروه هفت در بیانیه‌ای به موقعیت هسته‌ای ایران اشاره کرده‌اند و خواهان یک راه‌حل دیپلماتیک مشابه برجام شده‌اند. این یعنی احتمال نگارش نسخه جدید برجام با هر عنوانی وجود دارد.
دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: قدرت‌های بزرگ که ضد ملت ایران هستند، از بیش از ۱۰۰ سال گذشته پشت سر حرکت‌های تجزیه‌طلبی بوده‌اند.
فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه قدرت ایران اسلامی قابل قیاس با گذشته نیست، گفت: امروز به اندازه شکست دادن قدرت‌های بزرگ، قدرتمند هستیم.
وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد که آمریکا برای حفظ هژمونی روبه زوال خود جنگ اوکراین را به راه انداخت.
رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه آزادی، امنیت، آرامش و استقلال کشور در ازای خون شهدا محقق شده است، گفت: نباید فراموش کرد که مسئولیت‌ها، قدرت‌های ناشی از قانون از جانب شهدا است.
ترکیه بامداد امروز (دوشنبه) بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر لرزید. این زلزله در سوریه، عراق، لبنان و حتی مصر احساس شده است و تاکنون در دو کشور سوریه و ترکیه صد‌ها کشته و هزاران مصدوم برجای گذاشته است. این زمین‌لرزه در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داده و کانون آن استان "قهرمان‌مرعش" در ترکیه بوده است و شهر‌های عثمانیه، آدانا و دیاربکر بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.
با برگزاری قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپای 2023، اسپانیا برابر ایتالیا و هلند برابر کرواسی قرار خواهند گرفت.
سایر قدرت‌های خاورمیانه که به صورت اسمی با منافع ایالات متحده همسو هستند نیز تسلیحات کره شمالی را خریداری کرده اند. در سال ۲۰۱۷ میلادی فاش شد که بازرگانان مصری ۳۰۰۰۰ نارنجک راکتی (یک سلاح موشکی است که راکت‌های مجهز به کلاهک انفجاری را پرتاب می‌کند) به پیونگ یانگ (کره شمالی یکی از بزرگترین صادرکنندگان مخفی تسلیحات سبک در جهان است) به عنوان بخشی از یک معامله ۲۳ میلیون دلاری از طرف ارتش مصر سفارش داده اند.
طائب با بیان این که آمریکا علاوه بر چالش بین المللی وجود قدرت‌های نوظهور جدید مانند چین و روسیه، با چالش‌هایی داخلی نیز مواجه است هرچند این چالش‌ها از جمله در حوزه آب، غذا، بیماری‌های فراگیر و انرژی سایر ملت‌ها را نیز درگیر خود خواهد ساخت.
امروز کیسینجر هشدار می‌دهد که مشکل نظم جهانی دشوارتر می‌شود. رقابت‌های قدرت‌های بزرگ تشدید می‌شود، چین چالش پیچیده تری در مقایسه با اتحاد جماهیر شوروی است و اعتماد بین المللی با افزایش پیوسته ظرفیت بالقوه درگیری‌های جهانی رو به کاهش است. کیسینجر می‌گوید ما بیش از هر زمان دیگری به خرد نیاز داریم، اما یافتن آن چندان آسان نیست.
سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه ضمن انتقاد از ناتو، درباره درگیری نظامی میان قدرت های اتمی در جهان، هشدار داد.
ملی‌پوش هندبال ایران گفت: خداراشکر با وجود همه تیم‌های آسیایی برای بار دوم توانستیم سهمیه قهرمانی جهان را کسب کنیم.
عضو تیم ملی بوکس کشورمان گفت: با وجود اولین تجربه‌ حضورم در مسابقات قهرمانی آسیا، به توانایی‌های خودم برای کسب مدال ایمان دارم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یک روزی این دنیا دست دو قدرت بزرگ بود، فرمودند: ما در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادیم.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری معتقد است سطح مسابقات آسیایی بحرین با توجه به در پیش بودن رقابتهای جهانی در کلمبیا قابل پیش بینی نیست.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری معتقد است سطح مسابقات آسیایی بحرین با توجه به در پیش بودن رقابتهای جهانی در کلمبیا قابل پیش بینی نیست.
اگرچه جنگ اوکراین از نظر جغرافیایی از خاورمیانه دور است، اما تازه‌ترین آزمون برای چگونگی واکنش رهبران خاورمیانه به رقابت قدرت‌های بزرگ بوده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش با بهره‌مندی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان به یکی از قدرت‌های پهپادی منطقه تبدیل شده است.
ایده‌ای عجیب و غریب که با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی مواجه و حتی منجر به پس گرفتن ۵ امضای نمایندگان موافق با طرح منجر شد؛ اتفاقی که افزون بر آن، نامه نگاری وزارت میراث با مجلس برای خروج این طرح از دستور کار را هم شاهدیم و حتی شکل گیری کارزاری که روز گذشته ۲۴ هزار امضا پای آن درج شد، بلکه مجلس پا در این مسیر نگذارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ