اخبار متعددی برای ایجاد توافق شنیده می‌شود. به‌طوری‌که روز گذشته رهبران کشور‌های گروه هفت در بیانیه‌ای به موقعیت هسته‌ای ایران اشاره کرده‌اند و خواهان یک راه‌حل دیپلماتیک مشابه برجام شده‌اند. این یعنی احتمال نگارش نسخه جدید برجام با هر عنوانی وجود دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیاست شرق‌گرایی یک‌سویه و غرب‌ستیزی افراطی و انکار روابطی متوازن با کشور‌ها و قدرت‌های جهانی بدون توجه به الزامات ژئوپلیتیکی ایران خسارت غیرقابل جبرانی را به منافع کشور وارد ساخته و هزینه‌های گزافی را تحمیل می‌نمایند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: اگر قدرت‌های سلطه‌گر در مقابل اراده ملت‌ها خودکامگی نشان ندهند و اجازه تحقق اراده مردم را بدهند، شرایط دنیا کاملا متفاوت خواهد بود.
رئیس جمهور د رجمع نخبگاه و دانشگاهیان ونزوئلا اظهار داشت: لت ایران در کنار ملت ونزوئلا خواهند بود و دستان عدالت خواهان جهانی را می‌فشاریم و تا استقرار نظم نوین عادلانه جهانی خواهیم ایستاد.
صلح میان ایران و عربستان بخشی از توافق میان ابر قدرت‌ها است. بر این باور هستم که قدرت‌های جهانی تصمیم می‌گیرند که ایران از یک سو با صلح با اعضای منطقه ابزار فشار و اهرم‌های منطقه‌ای خود را از دست بدهد. از سوی دیگر، با مکانیزمی از محاصره منطقه‌ای، زمینه‌های خشک شدن عنصر مقاومت و گفتمان انقلابی را در ایران فراهم کنند
یک باور نادرست شایع وجود دارد مبنی بر اینکه مو قرمز‌ها منقرض خواهند شد، زیرا تعدادشان بسیار کم است. اگر چه مو قرمز‌ها درصد بسیار کوچکی از جامعه جهانی را تشکیل می‌دهند، نوع ژن‌ها برای همیشه باقی خواهد ماند، زیرا افراد بسیاری هستند که ژن موقرمزی را به شکل نهفته حمل می‌کنند.
جمال رحمتی کارتونیست روزنامه هم میهن نگاه قدرت‌های جهانی به سایر کشور‌ها و بی اهمیت بودن نسبت به آن‌ها را سوژه کاریکاتور خود قرار داده است.
قدرت‌های بزرگ در سطح جهانی و قدرت‌های منطقه‌ای در مناطق پیرامون خود، تمایلات هژمونیک را حفظ و برای ارتقای موقعیت خود و دستیابی به جایگاه هژمونیک تلاش می‌کنند، اما این جنگ روشن کرد که عصر هژمونی اگر به پایان نرسیده باشد، حداقل با چالش‌های بزرگی روبه روست، اما هرچه هست کنشگران اصلی در این جنگ خانمانسوز، ماهیت و محیط کنش بین‌المللی را نظامی کرده‌اند که باید بدان پرداخت.
کیسینجر با احتیاط به این نتیجه می‌رسد که رشد اقتصادی ممکن است برای حفظ انسجام اجتماعی سنگاپور کافی نباشد. سیاست خارجی لی نیز ماهرانه بود. او کشور‌های همسایه یعنی مالزی و اندونزی را کنار گذاشت و در مواجهه با تهدید متوجه از جانب قدرت‌های بزرگ از سنگاپور به عنوان "موش" در میان "فیل ها" یاد کرد و سپس به مطالعه دقیق عادات فیل‌ها پرداخت.
امروز کیسینجر هشدار می‌دهد که مشکل نظم جهانی دشوارتر می‌شود. رقابت‌های قدرت‌های بزرگ تشدید می‌شود، چین چالش پیچیده تری در مقایسه با اتحاد جماهیر شوروی است و اعتماد بین المللی با افزایش پیوسته ظرفیت بالقوه درگیری‌های جهانی رو به کاهش است. کیسینجر می‌گوید ما بیش از هر زمان دیگری به خرد نیاز داریم، اما یافتن آن چندان آسان نیست.
در تاریخ مکتوب چند هزار ساله بشری، قدرت‌های بزرگ پدیده کمیابی نیستند. قدرت‌های بزرگ می‌آیند و می‌روند. در مواردی یکی از قدرت‌های بزرگ، در قله اوج توانمندی می‌نشیند ودیگران از سر ترس یا با رضامندی به برتری یا به اصطلاح هژمونی آن تن می‌دهند و البته این به سادگی به دست نمی‌آید؛ رسیدن به قله هژمونیک، از دهلیز جنگ‌ها و خونریزی‌ها و همچنین تلاش‌های گوناگون می‌گذرد. ایران هخامنشی در بیش از ۲۵ قرن پیش چنین بود.
مشاور عالی وزیر کشور با اشاره به ساختار فراماسونری و تلاش قدرت‌های جهانی برای تحدید جمعیت ایران افزود: ۷۰ سال پیش مساله تحدید جمعیت مطرح شد. قدرت‌های جهان معتقدند اگر رشد جمعیت ادامه یابد، جمعیت دنیا در سال ۲۱۰۰ به ۱۸ میلیارد نفر می‌رسد، مسلما امکانات رفاهی و غذا و آب برای این میزان جمعیت نخواهیم داشت و گرمایش زمین اتفاق می‌افتد، بر همین اساس آن‌ها رشد جمعیت را تحت کنترل درآورده‌اند، در حالی که این نگاه غلط است و مسلما اگر جمعیت بالا باشد، می‌توان امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کرد.
علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال، معتقد است کمک داور ویدئویی تنها در خدمت قدرت‌های بزرگ فوتبال جهان است و هیچ کمکی به برقراری عدالت نمی‌کند.
ملی‌پوش هندبال ایران گفت: خداراشکر با وجود همه تیم‌های آسیایی برای بار دوم توانستیم سهمیه قهرمانی جهان را کسب کنیم.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
قطع‌نامه‌های شورای امنیت یا رژیم‌های کنترل تسلیحات مانند «ان پی تی» تنها زمانی می‌توانند کارایی داشته باشند که مورد تایید و حمایت ابر قدرت‌های جهانی باشند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری معتقد است سطح مسابقات آسیایی بحرین با توجه به در پیش بودن رقابتهای جهانی در کلمبیا قابل پیش بینی نیست.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری معتقد است سطح مسابقات آسیایی بحرین با توجه به در پیش بودن رقابتهای جهانی در کلمبیا قابل پیش بینی نیست.
فروپاشی مذاکرات برای حصول توافق هسته‌ای میان تهران و قدرت‌های جهانی می‌تواند ایران را از نفت و گاز بالادستی دور کند و به سمت محصولات پالایش شده سوق دهد.
قدرت‌های جهانی باید در رویکرد فعلی خود در قبال برنامه جامع اقدام مشترک تجدید نظر کرده و تلاش‌های اسرائیل برای جلوگیری از توافق دیپلماتیک را رد کنند.
دیپلمات پیشین کشورمان گفت: دولت آقای رئیسی یک فرصت طلایی است که قدرت‌های جهانی توافق احیای برجام را با دولت وی نهایی کنند و نیز کشور‌های عرب شورای همکاری خلیج فارس با ایران گفتگو کنند تا به تنش‌ها و خصومت‌های ۴۰ سال گذشته پایان داده شود.
با روی کار آمدن دولتِ روحانی و سیاست‌های خاص آن در جلب نظر قدرت‌های جهانی خصوصاً آمریکا، برنامه فضایی کشور دچار رکود شد.
جدال برای منشاء اصلی کرونا همچنان وجود دارد، اما انتشار گزارش جدید روسیه درباره آزمایش‌گاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین، ابعاد جدیدی از وضعیت جنگ و رقابت قدرت‌های بزرگ را فاش می‌کند.
منابع مطلع آمریکایی می‌گویند سرکرده سازمان تروریستی القاعده در خانه یکی از دستیاران ارشد وزیر امور داخله طالبان هدف قرار گرفت و از موشک «هِل‌فایر» برای این حمله استفاده شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ