نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی کمری، پنج تا ۱۵ سال پس از تشخیص تنگی، به کاردیومیوپاتی آمیلوئید ترانس تیرتین مبتلا می‌شوند. این امر ماورر را بر آن داشت تا به این فکر کند که آیا غربالگری این بیماران که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند می‌تواند افرادی را که در معرض خطر کاردیومیوپاتی ترانس تیرتین هستند یا در مراحل اولیه قرار دارند را شناسایی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک فوق تخصص درد به تشریح روش‌های تشخیص کمر درد پرداخت و گفت: انتخاب روش تشخیص کمر درد با تصمیم پزشک صورت می‌گیرد.
عدل خو با عنوان اینکه ۵۰ درصد کمردردها ظرف یک ماه خود به خود خوب می‌شود، گفت: تا ۹۰ درصد کمردردها نیز تا ۸ هفته بهبود می‌یابد و ما برای ۱۰ درصد کمردردهایی که بعد از دو ماه خوب نمی‌شوند، سراغ روش‌های تشخیصی می‌رویم.
یک فوق تخصص درد به تشریح روش‌های تشخیص کمر درد پرداخت و گفت: انتخاب روش تشخیص کمر درد با تصمیم پزشک صورت می‌گیرد.
عدل خو با عنوان این مطلب که ۵۰ درصد کمردردها ظرف یک ماه خود به خود خوب می‌شود، گفت: تا ۹۰ درصد کمردردها نیز تا ۸ هفته بهبود می‌یابد و ما برای ۱۰ درصد کمردردهایی که بعد از دو ماه خوب نمی‌شوند، سراغ روش‌های تشخیصی می‌رویم.
تحقیقات نشان داده است که مثبت اندیشی می‌تواند به کاهش درد‌های کمر و ناحیه پشت کمک کند. درد‌های مناطق تحتانی کمر معمولاً بیشتر طول می‌کشند و علت آن شاید ثبت درد در حافظه مغز باشد و علت این پدیده را باید در افکار شخصی و نگرش فرد بیمار به مقوله درد جست‌وجو کرد.
دکتر شاه محمدی رایجترین علت کمردرد، کشیدگی تاندن‌های اطراف ستون فقرات، اسپاسم اطراف ستون فقرات است که عمدتا با فعالیت‌های سنگین، عدم آمادگی عضلات ستون فقرات و گاها پارگی دیسک‌های کمر اتفاق می‌افتد و به صورت عامیانه از آن به عنوان رگ به رگ شدن یا اسپاسم یاد می شود.
یک متخصص طب سنتی با اشاره به مضرات زیاد نشستن گفت: با نشستن بیش از حد، فشار بر روی دیسک افزایش می‌یابد؛ در نتیجه منجر به سیاهی دیسک و درد شدید خواهد شد.
نتایج تازه‌ترین مطالعات دانشمندان برزیلی نشان می‌دهد نوجوانانی که بیش از سه ساعت در روز از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بیشتر از کمر درد رنج می‌برند.
نتایج مطالعات نشان می‌دهد افرادی که روزانه ۷ ساعت پشت میزنشینی دارند، نزدیک به دو برابر دیگران در معرض کمردرد و آسیب دیسک‌های کمر قرار دارند.
کمردرد مزمن تا ۲۳ درصد از بزرگسالان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.
رسانه‌های آرژانتین اعلام کردند رئیس‌جمهور این کشور به علت احساس درد شدید در ستون فقرات در بیمارستان بستری شده است.
داده‌های کارآزمایی بالینی جدید نشان می‌دهد تزریقی که با کمک به بازسازی دیسک‌های آسیب‌دیده ستون فقرات، کمردرد را تسکین می‌دهد، مزایای پایداری دارد.
پائولو دیبالا، ستاره رم، از ناحیه کمر دچار مشکل شده و باید آزمایش‌های بیشتر برای مشخص شدن شرایط او انجام شود.
فوق تخصص خون و سرطان کودکان با بیان اینکه سرطان خون شایعترین سرطان کودکان محسوب می‌شود، گفت:یکی از این علائم، کمر درد شدید بوده که معمولا معادل سرطان است.
فلوشیپ اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوامل بروز کمردرد گفت: یکی از راه‌ها برای پیشگیری از بروز کمردرد، افزایش میزان فعالیت‌های روزانه است.
فلوشیپ اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوامل بروز کمردرد گفت: یکی از راه‌ها برای پیشگیری از بروز کمردرد، افزایش میزان فعالیت‌های روزانه است.
محققان در حال بررسی ارتباط بین بی خوابی و کمردرد هستند.
کمر درد به صورت‌های مختلف در افراد دیده می‌شود. گاهی به صورت گرفتگی‌های ناگهانی یا دردهای شدید و زودگذر که ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد. اما درد آن اغلب به گونه‌ای است که مانع از انجام فعالیت‌های فرد خواهدشد.
کمر درد مشکل رایجی است که بسیاری از ما بار‌ها آن را تجربه کرده‌ایم. البته بعضی افراد به طور مزمن دچار این بیماری هستند. تغذیه می‌تواند در هر کدام از انواع کمر درد نقش مهمی داشته باشد. به این ترتیب برای کاهش میزان درد به افرادی که دچار کمر درد مزمن هستند توصیه می‌شود رژیم غذایی خاصی در پیش بگیرند.
وزنه‌بردار فوق سنگین ایران گفت: بخاطر درد کتف و کمر از اردوی جهانی انصراف دادم و درمانم را دنبال خواهم کرد.
عضو تیم ملی وزنه برداری ایران دلیل انصرافش از حضور در مسابقات جهانی کلمبیا را اعلام کرد.
ستون فقرات سالم اثربخشی فعالیت‌های روزمره و شیوه زندگی فرد را تعیین می‌کند، زیرا بدشکلی یا بیماری‌های ستون فقرات می‌تواند منجر به کمردرد شدید و سایر عوارض شود و بر تندرستی عمومیِ فرد تأثیر بگذارد.
مسوت اوزیل با انتشار عکسی از روی تخت بیمارستان گفت عمل جراحی کمرش با موفقیت انجام شده است.
پیگیری‌ها در این زمینه نشان می‌دهد بیرانوند هم‌چنان از ناحیه کمر احساس درد دارد، اما پزشکان پرسپولیس در تلاش هستند او را به دیدار برابر تراکتور برسانند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ