آلمان امروز سفیر ترکیه در برلین را به بهانه انتقاد هفته گذشته آنکارا از بازداشت ۲ خبرنگارش در فرانکفورت در اقدامی متقابل احضار کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیامک صاحبدل، خواننده ایرانی‌تبار و همسرش سحر حیدرزاد که در ترکیه اقامت دارند، هنگامی که قصد سفر به آلمان با پاسپورت تقلبی را داشتند، در فرودگاه استانبول شناسایی و بازداشت شدند.
وزارت امور خارجه ترکیه امروز از احضار سفیر آلمان در اعتراض به‌بازداشت ۲ روزنامه‌نگار روزنامه «دیلی صباح» در فرانکفورت خبر داد.
منابع رسانه‌ای غربی از قبیل رویترز و خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که دولت چاد تصمیم به اخراج سفیر آلمان گرفته است.
وزارت امور خارجه آمریکا از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به آلمان، ترکیه و یونان که از روز پنج شنبه آغاز خواهد شد، خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز از احضار سفیر ایران در برلین برای بار دوم در روزهای اخیر خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان از احضار سفیر ایران در برلین به دلایل حقوق بشری خبر داد.
وزیر خارجه آلمان امروز با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل از احضار مجدد سفیر ایران در برلین خبر داد.
دولت آلمان سفیر ایران در این کشور را به وزارت خارجه فراخواند.
وزیر خارجه آلمان امروز با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل از احضار مجدد سفیر ایران در برلین خبر داد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور همزمان با سفر به برزیل و شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور این کشور، با مقامات کشورهای مختلف اعم از آلمان، کوبا، عربستان، ترکیه و فلسطین دیدار و گفتگو کرد.
جمعیت ایرانیان (افراد متولد ایران) در ۲۰ کشور با بیشترین جمعیت ایرانی در جهان حدود ۲ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. امریکا، کانادا، آلمان، ترکیه و انگلستان مهم‌ترین کشور‌های مقصد مهاجران ایرانی بوده‌اند. در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ به‌طورمتوسط سالانه حدود ۸۶ هزار ویزا یا اجازه اقامت غیر توریستی برای ایرانیان در اروپا، امریکای شمالی و استرالیا، ترکیه و سایر کشور‌های OECD صادر شده است.
سفیر آلمان در تهران پیش از این نیز یکبار در پی اظهارات مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، و باری دیگر نیز در واکنش به مواضع مداخله جویانه وزیر امور خارجه آلمان به وزارت امور خارجه احضار شده بود.
سفیر جمهوری فدرال آلمان در پی تکرار اظهارات مداخله جویانه و بی پایه و اساس مقامات آلمانی، به وزارت امور خارجه احضار شد.
آلمان در بازی امشب مقابل اسپانیا لباس اولش را با یک تغییر کوچک به تن کرد و با شورت سفیدرنگ به میدان رفت. رسانه‌های آلمانی از این ترکیب به عنوان ترکیب خوش‌یمن نام می‌برند.
«هانس ادو موتسل» سفیر جمهوری فدرال آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد.
در پی اظهارات مداخله جویانه و غیر مسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، سفیر جمهوری فدرال آلمان امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.
سخنگوی وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: آلمان سفیر ایران را برای رایزنی و در اقدامی مشابه نسبت به فراخوانده شدن سفیر برلین در تهران به وزارت امورخارجه فراخوانده است.
وزارت امور خارجه آلمان در ادامه مداخله‌های غرب در امور داخلی ایران، سفیر تهران در برلین را فراخواند.
سفیر آلمان در تهران به حادثه تروریستی شاهچراغ واکنش نشان داد.
باقری همچنین با اشاره به حمله تروریستی عناصر تکفیری به زائران بیگناه حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز، اینگونه اقدامات تروریستی را در امتداد تحرکات خشونت طلبانه و هرج و مرج طلبانه ای دانست که متاسفانه برخی کشورهای اروپایی و آمریکا حامی و مروج آن بوده‌اند.
در واکنش به مواضع مداخله جویانه وزیر امور خارجه آلمان، هانس ادو موتسل سفیر این کشور در تهران، صبح امروز از سوی علی باقری به وزارت امور خارجه احضار شد.
طبق اعلام وزارت امور خارجه آلمان، نیچایف روز یکشنبه به دلیل همه پرسی‌هایی که روسیه در دونباس در شرق اوکراین برگزار کرد، احضار گردید.
وزارت امور خارجه آلمان از احضار سفیر روسیه در این کشور به دلیل اقدام مسکو در الحاق مناطق جدید به خاک خود خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شد که این وزارتخانه سفیر جمهوری ایران در این کشور را به دلیل اعتراضات اخیر ایران احضار کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ