معماری عصر پهلوی اول تلفیقی از گذشته و حال است و از برداشت‌های مختلفی قابل تحلیل است. یک برداشت این است که بعد از گذشت ٢٠٠ سال تاخیر نسبت به اروپا این شیوه معماری در ایران شکل گرفت. برداشت دیگر هم وجود عنصر استحکام در این آثار است. نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که برخی از این معماری‌ها، فارغ از زشتی‌ها و زیبایی‌ها نماد حضور مدرنیته در ایران هستند؛ برای مثال ساختمان قماش در شمال میدان راه‌آهن در زمره این ساختمان‌هاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق گزارش مطبوعات آن زمان، هتل هیلتون در ١۵ طبقه، با ارتفاع ٨٠ متر، ٤١٠ اتاق یک‌نفره، ١٨٨ اتاق دونفره، ٢٧ شاه‌نشین و لژ‌های مخصوص سلاطین و روسای جمهوری، ٩ مغازه، ٣ رستوران مجلل، ٢ تالار غذاخوری با هزینه‌ای بالغ‌بر ٦۵٠ میلیون تومان ساخته و به‌عنوان بزرگ‌ترین آسمان‌خراش ایران به جهانیان معرفی شد.
مراسم تودیع و معارفه حمید سجادی در ساختمان وزارت ورزش برگزار شد.
به‌دنبال شکایت همسایگان ساختمان توییتر در سان‌فرانسیسکو، لوگوی X از بالای این ساختمان برداشته شد.
بر اساس گزارش‌های اعلامی حدود ۲۰ کودک در سلامت کامل از داخل ساختمان در حال حریق خارج شدند.
امیرحسین صادقی در جمع هواداران استقلال مقابل ساختمان باشگاه حضور یافت و نسبت به شرایط تیم اعتراض کرد.
محققان موسسه تحقیقات فلات تبت آکادمی علوم چین گفتند که میانگین عمق برف در قله اورست حدود ۹.۵ متر (۳۱.۱ فوت) است. محققان گفتند که برآورد‌های قبلی عمق را در محدوده ۳.۵ متر تخمین می‌زدند و افزودند که این اندازه گیری‌ها متناقض بوده و دارای "عدم قطعیت‌های بزرگ" هستند.
الان بیش از پنجاه سال از اولین کاوش‌ها در زیر ساختمان کلیسای شهر استاوانگر نروژ می‌گذرد، اما هنوز هم بقایای جالب توجهی در این سایت تاریخی کشف می‌شوند.
آرمین سهرابیان برای مذاکرات نهایی و عقد قرارداد با استقلال، وارد ساختمان باشگاه شد.
آذر ۱۳۵۳ یکی از تلخ‌ترین حوادث هوایی جهان در تهران اتفاق افتاد. این در حالی بود که حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در امریکا، انفجار هواپیمای حجاج بر فراز آسمان عربستان و کشته شدن ۱۸۲ زائر اندونزیایی و حادثه دلخراش ریزش ساختمان فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بر سر مسافران هم در ماه آذر رخ داد.
ارلینگ هالند و جک گریلیش که هر دو در یک ساختمان و یک طبقه زندگی می‌کنند، با پیژامه به مهمانی قهرمانی منچسترسیتی رفتند.
طرح اصلی ساختمان به‌دست «گابریل گورکیان» انجام شد و «وارطان هوانسیان» آن را به انجام رساند. اما در دوره نوسازی شهر تهران در دوران پهلوی اول و پس از ساخت ساختمان باشگاه افسران، توپ مروارید از میدان ارگ به ورودی حیاط این ساختمان انتقال داده شد.
ساختمان میوستارنت (Mjøstårnet) که در ساحل دریاچۀ میوسا و در منطقه‌ای جنگلی در نروژ واقع شده است، به نوعی سرآغاز عصر تازه‌ای در ساخت سازه‌های چوبی به شمار می‌رود.
ینی صباح در همین راستا نوشت سفارت در حال انتقال به ساختمان دوم در خیابان شریف زاده باکو است.
رصد‌ها نشان دادند که این سیارک دراز و نازک و به اندازه ساختمان امپایراستیت است و ۱۶۰۰ فوت (۴۸۷ متر) طول و ۵۰۰ فوت (۱۵۲ متر) عرض دارد. به چشم انسان، این سیارک رنگ سیاه زغالی دارد.
طبق گزارش مطبوعات آن زمان، این هتل در ١۵ طبقه، با ارتفاع ٨٠ متر، ٤١٠ اتاق یک‌نفره، ١٨٨ اتاق دونفره، ٢٧ شاه‌نشین و لژ‌های مخصوص سلاطین و روسای جمهوری، ٩ مغازه، ٣ رستوران مجلل، ٢ تالار غذاخوری با هزینه‌ای بالغ‌بر ٦۵٠ میلیون تومان ساخته و به‌عنوان بزرگ‌ترین آسمان‌خراش ایران به جهانیان معرفی شد.
منابع خبری در سوریه از فرو ریختن یک ساختمان مسکونی در شهر حلب خبر دادند که تاکنون ۱۰ کشته برجا گذاشته است.
منابع خبری در سوریه از فرو ریختن یک ساختمان مسکونی در شهر حلب خبر دادند که تاکنون ۱۰ کشته برجا گذاشته است.
همانطور که در عنوان ذکر شد، زمان آن فرا رسیده است که سه مار برتر جهان بررسی شود. پیتون مشبک، آناکوندا و پیتون برمه‌ای سه مار بزرگ سیاره زمین هستند.
در ضلع شمالی ورزشگاه آزادی ساختمان جدیدی سر از خاک برآورده و عملیات عمرانی آن به سرعت در حال نهایی شدن است
عکس برافراشتن پرچم برفراز «رایشس‌تاگ» ساختمان پارلمان آلمان، پس از فتح برلین یکی از نماد‌های پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم است. این عکس در واکنش به عکس برافراشتن پرچم در ایوو جیما که خود نماد پیروزی آمریکا در جنگ جهانی دوم است، گرفته شد.
شاید بپرسید که این بنای قدیمی را چه کسی ساخته است؟ در پاسخ باید گفت که معمار این بنا، فردی اوکراینی به نام «ولادیسلاوویچ گارادیتسکی» است که با الهام از معماری ایران باستان و به‌کارگیری شیوه اکسپرسیونیسم آرمان‌گرا این بنا را طراحی کرد. ایستگاه راه‌آهن تهران با مصالحی، چون آهن و سیمان ساخته شده و پنجره‌های آن از برنز و آهن است، نمای خارجی آهن نیز با مصالح ساختمانی ایرانی مثل سنگ سفید تراورتین تزیین شده که از معدن سنگ «پل‌سفید» استخراج شده است.
چارت سازمانی باشگاه پرسپولیس، به شکلی جالب سلسله مراتب قدرت در این باشگاه را نشان می‌دهد.
دلیل اصلی آتش‌شوزی در ساختمان مشترک فدراسیون‌های ورزشی در مجموعه ورزشی شهید شیرودی مشخص شد.
منابع عراقی با انتشار سندی اعلام کردند که مجوز ساخت ساختمانی که امروز در بغداد فرو ریخته در دولت مصطفی الکاظمی صادر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ