محققان موسسه تحقیقات فلات تبت آکادمی علوم چین گفتند که میانگین عمق برف در قله اورست حدود ۹.۵ متر (۳۱.۱ فوت) است. محققان گفتند که برآورد‌های قبلی عمق را در محدوده ۳.۵ متر تخمین می‌زدند و افزودند که این اندازه گیری‌ها متناقض بوده و دارای "عدم قطعیت‌های بزرگ" هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پنجاه و چهارمین پرواز «نبوغ» بر فراز دهانه «جیزرو» کمتر از ۲۵ ثانیه به طول انجامید.
محیط‌بان دنا در درگیری صبح دیروز ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ در ارتفاعات بالای ۴ هزار متری دنا از ناحیه پا مصدوم شد.
طبق گزارش مطبوعات آن زمان، هتل هیلتون در ١۵ طبقه، با ارتفاع ٨٠ متر، ٤١٠ اتاق یک‌نفره، ١٨٨ اتاق دونفره، ٢٧ شاه‌نشین و لژ‌های مخصوص سلاطین و روسای جمهوری، ٩ مغازه، ٣ رستوران مجلل، ٢ تالار غذاخوری با هزینه‌ای بالغ‌بر ٦۵٠ میلیون تومان ساخته و به‌عنوان بزرگ‌ترین آسمان‌خراش ایران به جهانیان معرفی شد.
یک موشک کروز پنهان‌کار با طراحی رادارگریز که تا ۵۰۰ کیلومتر برد دارد و با موتور توربوفن به سرعتی ۰.۹۵ ماخ می‌رسد و در ارتفاع پایین به سمت هدف پرواز می‌کند. این موشک هواپرتاب در اصل برای شلیک از جنگنده‌های یوروفایتر تایفون، تورنادو، اف ۱۸ و اف ۱۵ طراحی و ساخته شده است.
رابرت وایت از پایگاه نیروی هوایی ادواردز با هواپیمای موشکی نورث آمریکن ایکس-۱۵ بلند شد و به ارتفاع ۳۱۴،۷۵۰ فوتی رسید.
سرعت کروز بالای اف-۲۲ و ارتفاع عملیاتی بالاتر از حد معمول آن، تأثیر حسگر‌ها و سامانه‌های تسلیحاتی این هواپیما را ارتقا داده و باعث افزایش امکان دوام‌آوردن هواگرد در برابر پدافند‌های زمینی همچون موشک سطح‌به‌هوا شده‌است.
اعضای تیم فوتبال مس رفسنجان از روز گذشته با حضور در شهر سرچشمه اردوی خود را برپا کردند.
لاکهید U ۲ جهت پرواز در ارتفاع بسیار بلند و همچنین همه شرایط آب و هوایی شبانه‌روز تا ارتفاع ۲۱ کیلومتری تولید شده‌است.
نبوغ طی پنجاه و یکمین پرواز خود که از ارتفاع ۱۲ متری بالای سطح مریخ انجام شد، از مریخ‌نورد «استقامت» (Perseverance) عکس گرفت. در پس‌زمینه این عکس، استقامت را می‌توان بدون حرکت در خاک سرخ سیاره مشاهده کرد که در میان سنگ‌های بزرگ پراکنده در چشم‌انداز سیاره سرخ، تقریبا قابل تشخیص نیست.
تصویری که در وب‌سایت LROC منتشر شده، یک پانورامای کامل را از قله‌ای به ارتفاع ۵۰۰۰ متر نشان می‌دهد که ناحیه‌ای تاریک و صاف در بالای آن قرار دارد. این یکی از مقاصد احتمالی آرتمیس۳ به شمار می‌رود و نسبتا نزدیک به همسایه خود قرار دارد که صخره‌ای به ارتفاع ۳۵۰۰ متر است.
قهرمان سرشناس پرش ارتفاع جهان در سن ۷۶ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری لنفوم در گذشت.
اسکیپی دارای راداری با فناوری پیشرفته است که می‌تواند هر فلزی را در آب تشخیص دهد. همچنین یک دوربین با خود حمل می‌کند و قادر است بیش از ۲۴ ساعت در ارتفاع ۵۰ هزار فوتی (حدود ۱۵ کیلومتری) پرواز کند. این ارتفاع بیشتر از ارتفاع خطوط هوایی تجاری است.
سالاروند گفت: این دریاچه زیبا که بعنوان نگین اشترانکوه از آن یاد می‌شود در جنوب شرقی شهرستان دورود و در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه قرار گرفته و در ارتفاع ۲ هزارو۳۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد.
بارش برف در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری به قدری زیاد است که ارتفاع برف‌های جمع شده روی زمین به بالای در خانه‌ها رسیده است.
گانت‌ها از ارتفاع حدود ۳۰ متری غواصی می‌کنند. آن‌ها بال‌های خود را به عقب می‌کشند و بدن خود را به شکل محکم و روان درآورده و با سرعت زیاد، سطح آب و جایی که می‌خواهند ماهی شکار کنند را می‌شکافند. سرعت گانت‌ها در لحظه برخورد به آب می‌تواند به ۸۶.۴ کیلومتر در ساعت (یا ۲۴ متر برثانیه) برسد.
بالن‌ها مزیت‌هایی نسبت به ماهواره‌های نظامی از جمله هزینه بسیار کمتر ساخت و پرتاب دارند. آن‌ها در ارتفاع پایین‌تری نسبت به ماهواره قرار دارند و می‌توانند مدت زمان طولانی‌تری روی یک هدف باقی بمانند. پایین‌تر بودن به بالن امکان می‌دهد که منطقه وسیع‌تری را اسکن کند.
طبق گزارش مطبوعات آن زمان، این هتل در ١۵ طبقه، با ارتفاع ٨٠ متر، ٤١٠ اتاق یک‌نفره، ١٨٨ اتاق دونفره، ٢٧ شاه‌نشین و لژ‌های مخصوص سلاطین و روسای جمهوری، ٩ مغازه، ٣ رستوران مجلل، ٢ تالار غذاخوری با هزینه‌ای بالغ‌بر ٦۵٠ میلیون تومان ساخته و به‌عنوان بزرگ‌ترین آسمان‌خراش ایران به جهانیان معرفی شد.
این ربات خودران توسط شرکت شرکت رباتیک ژاپنی SEQ SENSE توسعه یافته است یک و نیم متر ارتفاع دارد. این سری ربات‌های امنیتی مسلح نیستند، اما بر روی سر این ربات چندین دوربین کار گذاشته‌اند که قابلیت چرخش و دید ۳۶۰ درجه‌ای و کامل را به این ربات می‌دهد و سر چرخان SQ-۲ به آن کمک می‌کند تا نقشه‌های سه بعدی محیط اطراف خود را تولید کند.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده، ابری، همراه با بارش برف، سردی هوا و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
یکی از پهپاد‌های مهم ارتش چین TB-۰۰۱ است که برای پرواز در ارتفاع متوسط با مداومت پروازی بالا طراحی و ساخته شده است. این پهپاد را به نام «عقرب دو دُم» هم می‌شناسند.
بازیکنان ایران پس از پیروزی تاریخی برابر ولز شادی خود را به شکلی خاص با هواداران تقسیم کردند.
سرمربی ذوب‌آهن امیدوار است تیمش در مقابل گل‌گهر شکست مقابل استقلال را جبران کند.
رکورد جهانی برگزاری یک مسابقه فوتبال در ارتفاع ۶۱۶۶ متری و با جاذبه صفر، توسط لوئیس فیگو و تعدادی از ورزشکاران دیگر شکسته شد.
یک کوهنورد ژاپنی که در بالای کوه فوجی به ارتفاع حدود ۳۸۰۰ متر حضور داشت، درخواست عجیبی را انجام داد که در عین ناباوری اجابت شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ