مشهد ـ شهردار مشهد گفت: امسال ۵٠ درصد بودجه عمرانی آتی شهرداری به مناطق حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: ««کسی که میانگین نمراتش در دروس اختصاصی ۸ درصد بوده الان دارد پزشکی می‌خواند، این‌ها با امضای چه کسانی وارد دانشگاه شدند؟ چه‌کسانی پای آن مصوبه را امضا کردند؟ که الان رتبه ۱۷۵ هزار دارد پزشکی می‌خواند، درحالی‌که سایر داوطلبان باید برای آن جنگ کنند که رتبه‌شان زیر ۵ هزار شوند.»
اداره اطلاعات انرژی آمریکا کل درآمد نفتی ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی را ۱۹ میلیارد دلار برآورد کرده است. این رقم معادل ۶.۵ درصد از کل درآمد نفتی اوپک در این دوره بوده است.
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان عدالت و شفافیت گفت: «کسی را داشتیم که میانگین نمراتش در دروس اختصاصی ۸ درصد بوده اما الان دارد پزشکی می‌خواند، این‌ها با امضای چه کسانی وارد دانشگاه شدند؟ چه‌کسانی پای آن مصوبه را امضا کردند؟ که الان رتبه ۱۷۵ هزار دارد پزشکی می‌خواند، درحالی‌که سایر داوطلبان باید برای آن جنگ کنند که رتبه‌شان زیر ۵ هزار شود.»
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: امسال نرخ گوجه فرنگی تحویلی به کارخانه‌های گوجه فرنگی بین ۵ تا ۵,۵۰۰ هزار تومان بوده و نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشور‌های پیشرفته در این دوره تنها ۱.۲ درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در این زمان تنها ۰.۹ درصد، منطقه یورو ۱.۸ درصد و ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرده‌اند.
رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طبق برخی از امار‌ها ۵ و خورده‌ای بوده؛ طبق برخی از امار‌ها ۴.۴ درصد؛ اما شما میانگین را ۴ در نظر بگیرید.
رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طبق محاسبات رئیس جمهور، طبق برخی از امار‌ها ۵ و خورده‌ای بوده؛ طبق برخی از امار‌ها ۴.۴ درصد؛ اما ابراهیم رئیسی برای گرفتن میانگین میان این دو عدد، فرمول جدیدی را مورد استفاده قرار داد. منبع: ایرنا
از اولیا و والدین محترم دانش‌آموزان در سراسر کشور که تاکنون با خویشتن‌داری و همراهی خود، مانع از اخلال در امر آموزش فرزندان شده‌اند، خواهشمند است با رفع نگرانی از این عزیزان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهم‌زننده آرامش و سلامت دانش‌آموزان، موارد را به سرعت به دستگا‌ه‌های مسئول گزارش کنند.
رئیسی با اشاره به رسیدن نرخ رشد اقتصادی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به رقمی نزدیک به ۵ درصد خاطرنشان کرد: دولت مردمی توانست در این مدت نرخ تورم را از ۵۹.۳ درصد به زیر ۴۰ درصد برساند، اما اجرای طرح عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی که تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۱ بود، باعث افزایش دوباره نرخ تورم شد.
کمالوندی گفت: دیده شدن ذرات اتمی ۸۴ درصد در یک فرایند غنی سازی امری طبیعی است. یعنی ممکن است ما ۵ درصد تولید کنیم و ذرات ۱۱ درصد را ببینیم و یا ۲۰ درصد تولید کنیم، اما ذره ۳۷ درصد ببینیم، در گذشته هم این موارد بوده است. وقتی ذره می‌گوئیم یعنی ذره اتمی که زیر میکروسکوپ هم دیده نمی‌شود. طبیعتاً چنین ذره‌ای در فعل و انفعالاتی که غنی سازی می‌شود، امری عادی است. یعنی وقتی که خوراکی تزریق می‌کنید اگر زیاد باشد بیشتر غنی می‌شود. محصول نهایی مهم است که ۶۰ درصد است.
رضا امیدی، جامعه‌شناس گفت: میزان اعتبارات آموزش‌وپرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵/۱۳ برابر شده است. یعنی از حدود ۱۰۲ میلیارد تومان به یک هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان رسیده است. بر اساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه، ۹۳ درصد از این مبلغ برای تامین و روزآمد کردن کتاب‌های درسی پیش‌بینی شده است.»
سرمدی گفت: علیرغم سکوت دولت در خصوص حقوق سربازان در لایحه بودجه، اما به دنبال این هستیم که مبنای حقوق سال گذشته آنان را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، اصلاح نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی امروز در دستور کار شورای پول و اعتبار بوده و این شورا با اصلاح نرخ سود موافقت کرده است. تغییری که با افزایش نرخ‌های قبلی همراه شده است.
بودجه سال آینده تهران براساس آنچه شهرداری طراحی کرده، به شکلی خیره‌کننده بر مدار «تغییر کاربری» تنظیم شده است. جزئیات لایحه بودجه۱۴۰۲ تهران نشان می‌دهد، کل دخل و خرج شهرداری نزدیک به ۵۶درصد افزایش یافته اما «درآمد پیش‌بینی‌شده از محل تغییرکاربری» ۱۲۷درصد نسبت به امسال رشد کرده است. همچنین درآمد حاصل از انواع عوارض ساختمانی نیز رشد ۸۵درصدی از خود نشان می‌دهد. سال آینده قرار است بیش از یک‌پنجم منابع مالی شهرداری از محل «مجوز تغییرکاربری» تامین شود. آیا مدیریت شهری، روی رونق مسکن حساب باز کرده است؟
خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ۸۰/۵ درصد منابع عمومی بودجه امسال محقق شده و نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشتیم.
درحالی‌که تورم مسکن در کل شهر تهران در ماهی که گذشت ۸/ ۶ درصد بوده است، بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در پنج منطقه واقع در نیمه شمالی شهر شامل مناطق یک تا پنج در معاملات آبان امسال ۸ درصد بوده است. همچنین در مناطق واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق ۹ تا ۲۰ میانگین قیمت در معاملات صورت‌گرفته طی آبان ماه ۵/ ۶ درصد بوده که به تغییرات میانگین شهر نزدیک‌تر است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه و بودجه آینده حداقل ۵ درصد از درآمدهای نفتی برای توسعه میادین نفت و گاز اختصاص داده شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد علاوه بر رشد ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان، ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.
آقاتهرانی با بیان اینکه ۲ هزارم درصد بودجه فرهنگی برای امور دینی است بیان کرد: بودجه بی بی سی ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است و چند برابر بودجه فرهنگی ایران و این نشان می‌دهد که آن‌ها برای فرهنگ خود پول خرج می‌کنند.
آقاتهرانی با بیان اینکه ۲ هزارم درصد بودجه فرهنگی برای امور دینی است بیان کرد: بودجه بی بی سی ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است و چند برابر بودجه فرهنگی ایران و این نشان می‌دهد که آن‌ها برای فرهنگ خود پول خرج می‌کنند.
معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت: در دو ماه اول امسال ۳۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۲۷۴ هزار میلیارد تومان بوده که امسال با ۳۸ درصد رشد همراه شده است.
معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت: در دو ماه اول امسال ۳۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۲۷۴ هزار میلیارد تومان بوده که امسال با ۳۸ درصد رشد همراه شده است.
بهادری جهرمی در نشست خبری گفت: رشد اقتصادی که میانگین آن در دهه ۹۰، صفر بوده با اقدامات دولت سیزدهم به ۵ درصد رسید. تورم ۱۲ ماهه ما ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.
نقشه‌ای که بی شک واکسیناسیون گسترده و وسیع در شکل گیری آن سهم بسزایی داشته است و تداوم آن هم در گرو تداوم استقبال از واکسیناسیون است که در تزریق دوز سوم، اوضاع مطلوبی ندارد و به همین تناسب، می‌شود حدس زد در دوز چهارم هم خوب پیش نخواهد رفت؛ مگر آنکه مسئولان دست به کار شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ