منابع عبری از آغاز رایزنی‌های جدید یک مقام نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با موضوع عادی سازی روابط با عربستان سعودی خبر می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نتانیاهو به عنوان بخشی از معامله بزرگ با عربستان، از بایدن توافق امنیتی در برابر بازدارندگی ایران را می‌خواهد.
یک مقام ارشد امنیتی آمریکا برخی گزارش‌ها درباره توافق با عربستان برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو را رد کرد.
وزیر خارجه امریکا درباره برجام گفت: هم اکنون مذاکرات احیای برجام و هسته‌ای وجود ندارد / قطعا هرتوافقی با ایران باید اهداف امنیتی ما را حفظ کند و منافع ما را برآورده سازد.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که اوکراین جنگنده‌های F-۱۶ را دریافت خواهد کرد، اما این روند چندین ماه طول خواهد کشید.
این شبکه به دلیل وابستگی امنیتی به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و تلاش رسمی برای بازتولید آشوب و جنگ داخلی در ایران، توسط وزارت اطلاعات به عنوان شبکه‌ای تروریستی تلقی شده بود که گفته می‌شود با توافق میان ایران و عربستان، عوامل این شبکه تلاش داشتند تا از طریق رژیم صهیونیستی به تأمین مالی خود بپردازند.
سفیر عربستان گفت که ریاض با جدیت در پی گشودن صفحه تازه در روابط با ایران است و افزود که کارگروه‌های مشخصی برای اجرای توافق با ایران در عرصه‌های امنیتی و سیاسی و اقتصادی و در بخش جوانان و ورزش تشکیل شده است.
سران امنیتی تل آویو از تیرگی روابط کنونی بایدن و نتانیاهو در پی جنجال اصلاحات قضائی وی در فلسطین اشغالی بسیار ناخشنودند، زیرا به کاهش نفوذ تل آویو در سیاست خارجی واشنگتن انجامیده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: توافق نامه امنیتی دو کشور نقشه راه ایجاد امنیت پایدار در مرزها و زمینه ساز گسترش همکاری در سایر حوزه‌ها است.
سفر کوهن به اسپانیا به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که این کشور به زودی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیردسفر وزیر خارجه اسرائیل به اسپانیا در راستای تلاش‌های این رژیم برای ایجاد یک ائتلاف چندجانبه با کشور‌های اروپایی در مقابل برنامه هسته‌ای ایران است.
به دنبال عدم توافق اتحادیه گارد امنیتی فرودگاه هیترو لندن با مدیران؛ اعتصاب ۱۰ روزه هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنان این فرودگاه، آغاز می‌شود.
نخست وزیر عراق ضمن موضع گیری درباره توافق امنیتی امضا شده میان ایران و عراق از عدم نیاز بغداد به نیروهای رزمی خارجی هم سخن گفت.
نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که کشورش به نیروهای نطامی خارجی نیازی ندارد و امریکایی ها این مسئله را درک می‌کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منشاء اصلی ناامنی در منطقه و عراق را ناشی از سیاست‌ها و اقدامات بحران‌زای آمریکا می‌داند، گفت: شیطنت‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و تداوم این روند که مخل امنیت و ثبات در منطقه است قابل تحمل نیست.
وزیرخارجه عربستان در اظهاراتی گفت که توافق با ایران نتیجه دو سال مذاکره بود که در نهایت به توافقاتی مبتنی بر رعایت اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت دو کشور وتداوم گفتگو‌ها برای برطرف کردن چالش‌های امنیتی منطقه رسیدیم.
عربستان سعودی و یک کشور اروپایی توافق امنیتی به امضا رساندند.
مشهد ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد.
مشهد ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد.
کشورهای استرالیا و ژاپن امروز (شنبه) از توافق برای گسترش همکاری‌های امنیتی خبر دادند.
روابط میان دو متحد قدیمی یعنی آمریکا و عربستان این روزهای بحرانی است و ریاض تصمیم به نادیده گرفتن خشم آمریکا برای نخستین بار گرفته است.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی با تکرار مداخلات در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت، چنین توافقی باید مسائل امنیتی منطقه را در بر گیرد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که توافق با لبنان درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی به معنای ضمانت امنیتی برای جلوگیری از تقابل در آینده نیست.
«نگرانی‌های فزاینده از تقویت احتمال شکست مذاکرات وین و فروپاشی توافق برجام و تبعات گسترده این مساله برای کل منطقه خاورمیانه و روند‌های جاری تنش زدایی در آن، و البته تقویت گمانه زنی‌ها مبنی بر وقوع جنگی قریب الوقوع میان اسرائیل و حزب الله لبنان با محوریت اراده جدی حزب الله جهت حراست از منابع انرژی لبنان در میادین مشترک گازی این کشور با رژیم اسرائیل در شرق مدیترانه و بی اعتنایی تل آویو به این مساله و پیشبرد پروژه‌ها در این میادین به صورت یک طرفه، دو بحرانِ قریب الوقوعی هستند که در سطوحی متفاوت، از ایجاد چالش‌های جدی سیاسی و امنیتی در خاورمیانه در روز‌ها و ماه‌های آتی خبر می‌دهند».
مقامات امنیتی چین و روسیه توافق کردند که همکاری‌های نظامی در زمینه رزمایش‌های مشترک افزایش یابد و تماس‌های بین مقامات ارشد نظامی دو طرف نیز تقویت شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی درباره مذاکرات برجامی گفت: مذاکرات ایران با ۵ کشور غربی یک مذاکرات بسیار پیچیده به لحاظ امنیتی، فنی و سیاسی است. این پرونده تقریبا ۳ دهه وقت دستگاه دیپلماسی ما و بسیاری از کشور‌های طرف مقابل را گرفته است، اما در مذاکرات اخیر به نظر می‌رسد روی آن چارچوب‌های اصلی که مدنظر طرفین است، توافق حاصل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ