سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که در بازنگری روابط با عربستان سعودی قطعا چشمان خود را نسبت به تهدید‌های ایران در منطقه و فراتر از آن، نخواهیم بست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه آمریکا اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان ماه مارس از سمت سخنگویی استعفا خواهد داد.
هم اکنون ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا است که در غیاب سخنگوی وزارت خارجه، نشست‌های خبری وزارت خارجه آمریکا را برگزار می‌کند. پیش از پاتل، "جالینا پورتر" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بود که پس از ۱۶ ماه خدمت در دولت جو بایدن و بدون اعلام نقش بعدی‌اش از این سمت برکنار شد.
پرایس علیرغم آن که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد، در ادامه گفت: ما تعهد راسخی داریم که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند.
وزیر خارجه آمریکا با تقدیر از فعالیت دو ساله ند پرایس بعنوان سخنگوی وزارت خارجه کشورش گفت که برای مردم آمریکا و سراسر جهان، ند پرایس اغلب چهره و صدای سیاست خارجی ایالات متحده بوده که فعالیت خود را بصورت حرفه‌ای انجام داده است.
پرایس گفت: ما مهم‌تر از همه از ایران انتطار داریم اقداماتی سریع و ملموس در راستای بیانیه انجام دهد. ما قبلا بار‌ها شاهد وعده‌های مبهمی از سوی ایران بوده‌ایم. ما و شورای حکام به وضوح گفته‌ایم که ایران باید به طور کامل و بدون تاخیر با آژانس همکاری کند و منتظر گزارش‌های بعدی آژانس درباره اقدامات انجام شده از سوی آژانس هستیم.
سومین کنفرانس استایل پرایس با موضوع اکتشافات ذخایر معدنی، فرصت‌ها و چالش‌ها صبح امروز سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار شد.
پرایس گفت: این معافیت از سال ۲۰۱۴ و بی‌وقفه توسط دولت قبلی آمریکا تمدید شده است. این معافیت در سال‌های اخیر، نزدیک به ۲۰ بار، ۱۸ بار حدودا تمدید شده است. ما به صورت دوره‌ای این معافیت را بررسی می‌کنیم تا امکان خدمات پخش ماهواره‌ای برای صدا و سیما تحت حمایت سازمان بین‌المللی ارتباطات ماهواره‌ای فراهم شود.
پرایس درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، با تکرار موضع چند ماه اخیر آمریکا درباره برجام، گفت: «پرونده احیای توافق هسته‌ای ایران همچنان خارج از دستور کار ما است».
پرایس اشاره کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی تحریم‌های جدیدی علیه افراد و شخصیت‌های روس به دلیل نقش‌شان در جنگ علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن مدعی شد " سیف العدل" سرکرده جدید گروه تروریستی القاعده، در ایران حضور دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: عراق یکی از شرکای ماست. آمریکا شریکی مصمم برای ملت و دولت عراق است. من فکر می‌کنم وقتی فرصتی برای رایزنی دوجانبه داشته باشیم، نه‌تنها درباره مسائل دوجانبه، بلکه مسائل گسترده‌تر منطقه‌ای از جمله چالش‌های ناشی از ایران گفتگو می‌کنیم.
پرایس گفت: تمرکز اصلی ما در زمینه اجرای تحریم‌های‌مان روی چین متمرکز است که بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران محسوب می‌شود. ما به طور منظم با چین و دیگر کشو‌ها در ارتباطیم تا آن‌ها را از اقداماتی در رابطه با ایران که ممکن است ناقض تحریم‌های آمریکا باشد، بر حذر داریم. ما اقدامات تحریمی را از قبل اعلام نمی‌کنیم، اما به رصد صادرات نفت ایران و تعامل با شرکای تجاری آن در زمینه احتمال مواجهه با تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهیم.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که موضع ایالات متحده و اتحادیه اروپا درقبال سپاه پاسداران همسو است.
پرایس گفت: ایرانی‌ها فرصت بازگشت آسان به برجام را از بین بردند. آن‌ها این کار را در ماه سپتامبر و زمانی انجام دادند که به توافقی که از نظر همه نهایی شده بود، پشت کردند.
پرایس مدعی شد: مطمئناً این ایرانی‌ها بودند که فرصت بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام را از دست دادند. آن‌ها در ماه سپتامبر این فرصت را از بین بردند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اقدامات مداخله‌جویانه واشنگتن در امور داخلی ایران، کشورهای جهان را به «حمایت از اغشاشات ایران» ترغیب کرد!
زندگی و سرنوشت آقای کریمی ناصری الهام بخش استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم «ترمینال» بود، فیلمی که با بازیگری تام هنکس در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و او از بابت آن پول دریافت کرد.
پرایس گفت: متاسفانه روسیه هر از گاهی اعلام آمادگی برای مذاکره می‌کند و همزمان حملاتش علیه اوکراین را افزایش می‌دهد.
وزارت امور خارجه آمریکا به داستان سرایی جدید روزنامه وال استریت ژورنال علیه ایران واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: آمریکا در ابتدا در ماه جولای هشدار داد که ایران برنامه دارد به روسیه پهپاد‌هایی برای استفاده در جنگ علیه اوکراین بدهد و در حال حاضر مدارکی داریم که این پهپاد‌ها برای حمله به شهروندان غیرنظامی و زیرساخت‌های مهم غیرنظامی به کار گرفته می‌شوند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که در بازنگری روابط با عربستان سعودی قطعا چشمان خود را نسبت به تهدید‌های ایران در منطقه و فراتر از آن، نخواهیم بست.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: راب فرستاده ویژه ما در مورد ایران است و وی همچنان مسئولیت تیم و تلاش‌های ما را در این حوزه را بر عهده دارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بررسی پیشنهادهای ایران به پایان رسید و پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کردیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن در تلاش‌هایش برای بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای «صادق و ثابت‌قدم» است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ