با تغییر ساعت کاری ادارات باید مواردی از جمله رضایت شغلی، ترافیک، ماجرای مهدکودک بچه‌ها و ... را هم در نظر بگیریم. اگرچه در حال حاضر نمی‌توان حدس زد که با تغییر ساعات کاری ادارات بازدهی کارمندان دولت در ساعات کاری جدید چقدر خواهد بود، اما این که کارمندان قرار است چقدر در ترافیک بمانند و چه ساعتی به محل کار خود می‌رسند و چه بازدهی خواهند داشت، حائز اهمیت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیش‌نویسی از نکات مطرح شده در جلسه «بررسی چالش‌های شرکت‌های پرداخت‌یاری ارز اربعین» از جمله تسهیل در روند پرداخت و مبادله ارز برای زائران تهیه شد.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
سال گذشته سال افتان و خیزانی برای گاز بود که در زمستان چالش‌های فراوانی را پشت سر گذاشت و روزهای گذشته شرکت ملی گاز ایران تعرفه گازبهای مصوب امسال را اعلام و ابلاغ کرد.
وزیر نیرو گفت: اگر ساعات کار ادارات مانند گذشته بود با چالش‌هایی مواجه می‌شدیم چراکه که در پیک مصرف خانگی، ادارات هم اوج مصرف داشتند و این دو پیک روی هم می‌افتاد و فشار زیادی به صنعت برق وارد می‌کرد.
مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی در نشستی با حضور دبیر و مدیران ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی بررسی شد.
ترکی به اصلاح شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و گفت: تعدد این آمار، چالشی برای نظام بیمه‌ای است. باید بازنگری برای مشاغل سخت و زیان‌آور داشته باشیم که طبق آن برخی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند. تغییر روش محاسبه مستمری بازنشستگان نیز از دیگر چالش‌های ما است.
در نشست تخصصی مهر تأکید شد که چرخش‌های کنونی در سیاست خارجی عربستان، تغییراتی راهبردی هستند و باید این تغییر رفتار را در متنِ تغییرات گسترده‌تر داخلی، منطقه‌ای و بین‌الملل تحلیل کرد.
احتمالا خود نورافکن هم از تغییر مدام پست بازی‌اش در رده باشگاهی و ملی کلافه شده باشد.
تعاملات بخش‌های اداری و خصوصی حالا دچار چالش‌هایی شده است. حجم بیشتری از کار ارتباطی این دو بخش دولتی و غیردولتی باید در ساعات محدودتری انجام شود. مثلاً سازمان بورس ساعت کاری‌اش مانند قبل و ۸:۴۵ تا ۱۲:۳۰ است. بازار ساعت کاری‌اش تغییر نکرده، ساعت طرح ترافیک مانند قبل است، اما ساعت کار ناوگان حمل و نقل عمومی بنا به مصوبه دولت تغییر کرده و عملاً ساعت کاری این ناوگان بیشتر شده است.
برخی از رسانه‌ها در مورد تغییر سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گمانه زنی‌هایی مطرح و چالش‌هایی همچون صنعت خودرو، بازار لوازم خانگی، فولاد و مس را عاملی برای تغییر وزیر اعلام کردند.
عزم جدی دولت سیزدهم برای تقویب کارآمدی و حل چالش‌ها به‌ویژه در حوزه مهار تورم و رشد تولید، انتظار برای تغییر وزیر صمت را به‌دلیل بروز برخی ناکارآمدی‌ها به‌ویژه در حوزه خودرو بیش از پیش ایجاد کرده است.
بروز برخی مشکلات و چالش‌ها در دیگر حوزه‌های تحت مدیریت وزیر صمت از جمله بازار لوازم خانگی و فولاد و مس ضرورت این تغییر را جدی‌تر می‌کند و چه بسا این تغییر نسبت به جابجایی وزرای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش هم اولویت داشت.
چالش «کمبود برق» در تابستان قرار است با تولید چالش‌های جدید، از سر راه برداشته شود. با تصویب دولت، ساعت شروع کار از نیمه خرداد به مدت یک فصل، به ۶صبح تغییر می‌کند. این عقب‌رفت «ساعت کار» دست‌کم سه چالش (اختلال) در پایتخت و دیگر شهر‌ها ایجاد خواهد کرد که مهم‌ترین آن، نحوه ارتباط بخش خصوصی با دولت با توجه به تشدید اختلاف ساعت‌کار بین شرکت‌ها و دستگاه‌ها است. دولت می‌توانست تهدید کمبود برق را به فرصت تبدیل کند و با کاهش ساعت‌کار هفته، از تجربه موفق جهان به نفع افزایش بهره‌وری نیروی کار استفاده کند.
توسعه در بنگلادش که گاهی از آن با عنوان «معمای بنگلادشی» یاد می‌شود، چندان ساده به‌دست نیامده است. این کشور ساختار اقتصادی خود را در ۳دهه گذشته تغییر داده و از مزایای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش پوشاک و منسوجات بهره برده و بر چالش‌هایی مانند بحران‌های مالی جهانی غلبه کرده است.
یک کارشناس حوزه دارو: امروزه دارو‌ها یا موجود نیستند یا اگر هم در کشور وجود داشته باشند، قیمت بالایی دارند و ما را در تهیه اقلام دارویی با چالش‌های فراوانی مواجه می‌سازند. از سوی دیگر در زمینه تولید دارو، ما در طول سال جاری به طور مکرر با تغییرات قیمتی روبه‌رو شدیم؛ مثلاً اگر در سال‌های گذشته تنها یک‌‎بار در سال تغییر قیمت داشتیم، امسال دیدیم که قیمت یک دارو دو الی سه مرتبه تغییر کرد.
نشست تخصصی”چالش‌های قضایی-پزشکی تغییر جنسیت” در پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار می‌شود.
تغییر نام صندوق احیا به صندوق توسعه گردشگری در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ که به تازگی کلیات آن به تصویب رسیده، مورد ابهام کارشناسان حوزه قانون گذاری قرار گرفته است.
یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی صنعت خودرو در ایران، انحصار بازار این کالاست زیرا موجب شده خودروسازان نه تنها به بهبود کیفیت، بلکه حتی به فکر تغییر ظاهر تولیداتشان هم نباشند.
اقتصاددان معروفی معتقد است که ما تمایل داریم چالش‌های اقتصادی را موقتی و به سرعت برگشت‌پذیر مشاهده کنیم اما این بار جهان به سمت تغییر اقتصادی و مالی عمیقی به جای یک رکود دیگر پیش می‌رود.
«قدرت گیری جمهوریخواهان در کنگره آمریکا، سیاست دو خطی دولت بایدن در رابط با ایران که هم بر دستیابی به توافق با تهران و هم اعمال فشار بر آن تاکید دارد را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این راستا، جمهوریخواهان از قدرت خود در کنگره و اثرگذاریِ این نهاد قانونی بر سیاست خارجی دولت مستقر استفاده خواهند کرد و زمینه را جهت تقویت آن بُعد از سیاست خارجی دولت بایدن در قبال ایران که بر تشدید فشار‌ها علیه این کشور تاکید دارد، بیش از پیش فراهم می‌کنند و البته در مسیر تعامل با ایران، چالش‌های گسترده‌ای را ایجاد خواهند کرد.»
مصطفی آجورلو مدیرعاملی باشگاه استقلال در حالی و در اتفاقی غیرمنتظره جای خود را به علی فتح‌الله زاده داد که به نظر می‌رسد این تغییر ناگهانی ریشه در مشکلات و چالش‌های مدیریتی این باشگاه داشته است.
چالش‌های تغییر متولی مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی به آموزش و پرورش
طالبان در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ میلادی حکومت اشرف غنی را سرنگون کردند و قدرت را در افغانستان به دست گرفتند. یک سال پس از آن این کشور با چالش‌های متعددی مواجه شده که نیازمند توجه فوری جامعه بین المللی است.
امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ به درخواست کاربران سایت نبض بورس چهار نماد کالا، فرابورس، کچاد و کگل به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند احتمالی آن‌ها در روز‌های آینده بورس مورد پیش بینی قرار گیرند. این چهار نماد چه خواهند شد؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ