رئیس گروه پارلمانی ایران در APA گفت: مجلس شورای اسلامی و مجلس بحرین به عنوان دو کشور تأثیرگذار، نقش مهمی در آینده مجمع مجالس آسیایی ایفا می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع آگاه از احتمال پیوستن ایران به کمیته پنج جانبه حل بحران ریاست جمهوری لبنان با توجه به نقش این کشور در تحولات منطقه خبر دادند.
مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید تا جایگاه نهایی 16 تیم شرکت کننده مشخص شود.
نماینده پارلمان بحرین گفت: روابط ایران و عربستان در عالی‌ترین سطح خود در روند دیپلماسی جاری است و ما از نزدیکی روابط کشورها خرسندیم.
تیم ملی والیبال جوانان ایران مرحله گروهی مسابقات قهرمانی مردان زیر ۲۱سال جهان را با پیروزی مقابل بحرین به پایان برد.
تنها راه قانونی جدایی بحرین از ایران برگزاری رفراندوم در سرتاسر کشور ایران و پذیرش این جدایی از سوی اکثریت ملت ایران بود که هرگز محقق نشد. نظرخواهی صورت‌گرفته توسط سازمان ملل نیز از حداقل موازین حقوقی بی‌بهره بود و به‌جای برگزاری یک رای‌گیری و رفراندوم از کل اهالی بحرین که در آن برهه تاریخی جمعیت اندکی نیز بود به نظرخواهی از تعداد محدود و دست‌چین‌شده‌ای از شیوخ عرب بسنده کرد.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
امام جمعه مشهد گفت: با تفاهماتی که اخیراً میان کشور‌های منطقه به وجود آمده و ایران، عربستان و بحرین به اتفاق‌نظر رسیده و سوریه نیز به اتحادیه عرب وارد شده، اکنون صهیونیست‌ها چشم باز کرده‌اند و خود را در تنگنایی می‌بینند که هر لحظه فروپاشی آن‌ها را سریع‌تر از قبل می‌کند.
برخی منابع بحرینی اعلام کردند که اخیرا هیئتی از ایران به بحرین سفر و از سفارت ایران در منامه بازدید کرده است.
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران امروز در ادامه مسابقات جام ملت های آسیا در تایلند به مصاف بحرین می رود و در صورت پیروزی در این دیدار به جام جهانی صعود خواهد کرد.
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا فردا به مصاف بحرین می‌رود.
معاون اول رئیس پارلمان بحرین به از سرگیری قریب الوقوع پروازها میان ایران و بحرین اشاره کرد.
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دو ماه پیش توافق اولیه برای بازدید هیات های فنی ایرانی و بحرینی از سفارت خانه های دو کشور حاصل شد.
عضو هیئت پارلمانی ایرانی اعزامی به بحرین با اشاره به ابراز تمایل بحرین‌ها برای سفر رئیس مجلس کشورمان به این کشور گفت: رئیس مجلس بحرین به ما گفت که قصد دارد در فرصتی مناسب به ایران سفر کند.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: قرار است سفارت‌های ایران و بحرین راه‌اندازی شود تا با وحدت نظر با یکدیگر در مسائل منطقه‌ای قوی‌تر عمل شده و انشالله ارتباطات خوبی حاصل شود.
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سعودی‌ها اصرار دارند که فرایند توافق شامل حال بحرینی‌ها شود و بنظر نمی رسد که آنها بتواننددربرابر فشار سعودی‌ها برای ملحق شدن به کاروان آشتی با ایران مقاومت کنند.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که در حال حاضر گفتگوهای مهمی میان ایران و بحرین در سطح دوجانبه برای از سرگیری روابط درحال انجام است.
متقابلا در ایران نیز تغییر دولت از خرداد ۱۴۰۰ و تغییر گفتمان سیاست خارجی به سمت همسایگان و نگاه به شرق باعث شده تا در عمل نگاه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در نزدیکی به سمت بلوک غرب به حاشیه رود. طبیعتا این وضعیت نقش مهمی در بروز تنش‌های فراگیر در روابط ایران و اتحادیه اروپا با محوریت تروئیکای اروپایی داشته است.
به ملت خود می گوییم جمهوری اسلامی در دوران تحریم کامل، شناورش سه برابر شناور آمریکایی سرعت داشته و به ۹۰ نات می‌رسد. موشک‌هایی داریم که دشمن فکر آن را هم نمی‌کند. امکانات و سلاح‌هایی را که در رزمایش‌ها نمایش می‌دهیم، موشک‌هایی نیست که در عملیات واقعی استفاده می‌کنیم
پیشکسوت فوتبال ایران به انتقاد از نحوه برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی پرداخت.
در این برهه زمانی که اروپایی‌ها با بحران‌های عمیقی مانند بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، برای ایفای نقش «پلیس بد» در روند مذاکرات هسته‌ای دست‌بسته هستند و این نقش را به صهیونیست‌ها سپرده‌اند تا با تهدید و لاف‌زنی‌های خود علیه ایران، بتوانند جاده امتیازگیری آمریکا و اروپا از ایران را صاف کنند!
تیم ملی هندبال نوجوانان ایران با پیروزی برابر بحرین میزبان رقابت های قهرمانی آسیا ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات جهانی را هم کسب کرد.
کارشناس مسائل بین الملل نوشت: ناکامی روسیه در جنگ در تحلیل نهایی به نفع ایران است. به‌خصوص اینکه اروپا با درکی درست از نقش ایران در تأمین انرژی و ثبات بازار، درصدد حل بحران هسته‌ای و رفع موانع حضور ایران در این بازار است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ