اتحادیه اروپا مواضع خود را در قبال چین در زمینه ارزش‌ها، امنیت اقتصادی و استراتژیک تغییر خواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در پایان رقابتهای آزاد اروپا سایت پاراتکواندو اروپا از دو تکواندوکار کشورمان که موفق به کسب مدال طلا و برنز شدند تمجید کرد.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا به منظور کاهش تنش‌ها میان صربستان و کوزوو با مقامات دو طرف دیدار می‌کند.
وبگاه شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه پنج فرد و دو نهاد ایرانی با ادعای دست داشتن در «نقض حقوق بشر» خبر داد.
دو شرکت آلمانی به شرکت های فناوری آمریکایی پیوسته و از پیش نویس قانون اتحادیه اروپا درباره شیوه استفاده از داده های مربوط به گجت های هوشمند انتقاد کرده اند.
«هیفا الجدیع»، سفیر عربستان سعودی در اتحادیه اروپا در دیدار با «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا، ضمن ارائه استوارنامه خود، مسائل مورد توجه دو کشور و تحکیم همکاری‌های فیما بین را بررسی کرد.
نخست وزیر اوکراین می‌گوید که این کشور امیدوار است ظرف دو سال، «کاملا آماده عضویت در اتحادیه اروپا» شود.
وزیر امور خارجه عراق و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و روابط دو جانبه را بررسی کردند.
اگرچه پس از بحران مالی منطقه یورو در سال ۲۰۰۸ انتظار می‏رفت چالش های اتحادیه اروپا به پایان برسد اما رقابت های سیاسی برای رهبری در اروپا یکی از موانع مهم این اتحادیه است.
رسانه ها به تشریح محورهای نشست ضدروسی سران اتحادیه اروپا که در دو روز آینده برگزار می شود، پرداختند.
دو موضوع اساسی موجبات تنش میان ایران و اتحادیه اروپا را فراهم آورده است. نخست اعتراضات داخلی ایران و دوم همکاری‌های تسلیحاتی میان ایران و روسیه. از سوی دیگر عامل سومی نیز در این میان وجود دارد که زمینه را برای تشدید تنش فراهم کرده است و آن به نتیجه نرسیدن احیای توافق برجام است.
یک رسانه انگلیسی به نقل از دو منبع اروپایی گفته اتحادیه اروپا روز دوشنبه نام ۳۷ فرد را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه خواهد کرد.
حدود دو سوم مجارستانی‌ها با تصمیم اتحادیه اروپا برای بلوکه کردن بودجه تخصیصی به این کشور مخالف بوده و این بلوک را به اتخاذ سیاست دوگانه علیه بوداپست متهم کردند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به توافقنامه مشترک میان اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرد: بیانیه مشترک همکاری میان این دو نشان می دهد که «اتحادیه اروپا به طور کامل تابع اهداف ناتو است»
ناتو و اتحادیه اروپا هفته آینده اعلامیه مشترک جدیدی در مورد همکاری های دو طرف امضا می کنند.
سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و دولت آمریکا از ارتباط با مقامات کوزوو و صربستان برای کاهش تنش ها میان دو طرف خبر دادند.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از ادبیات خارج از نزاکت دیپلماتیک بکار گرفته اخیر از سوی یکی دو وزیر اروپایی گفت: اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های خشونت گرا و حتی تروریستی شده است.
رادیو زیت لهستان اعلام کرد سه‌شنبه شب دو موشک به روستای پرژوودوف در منطقه ویوودشیپ لوبلسکی شرق لهستان واقع در مرز اوکراین اصابت کرده و جان ۲ تن را گرفته است.
سفیر چین در سوئیس معتقد است وضع تحریم علیه این کشور از سوی دولت برن، روابط دو جانبه را متاثر خواهد ساخت.
بر اساس گزارش مشترک سازمان جهانی هواشناسی و سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه دوم نوامبر (۱۱ آبان) منتشر شد، میانگین دما در منطقه اروپا از سال ۱۹۹۱ هر دهه ۰.۵ درجه سانتیگراد افزایش یافته است.
رئیس سابق اطلاعات ارتش ترکیه با اشاره به روابط یونان و ترکیه گفت: دلیل به بن بست رسیدن مذاکرات دو کشور در شرایط کنونی، سیاست آمریکا و اتحادیه اروپا در مدیترانه شرقی است.
اتحادیه اروپا هیئتی به ارمنستان اعزام می‌کند تا ضمن اعتمادسازی میان باکو و ایروان در ترسیم مرزها به دو کشور کمک کند.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی اوضاع جنگ در اوکراین و دیگر مسائل امروز، نشستی دو روزه در شهر پراگِ جمهوری چک برگزار می‌کنند.
یکی از آژانس‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد که اروپا با بدترین خشکسالی خود در حداقل ۵۰۰ سال اخیر مواجه است و دو سوم این قاره در حالت هشدار قرار دارند.
ایران در پاسخ به آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق وین که از سوی اتحادیه اروپا ارائه شده است، نظرات خود را منتقل کرده است. آنطور که از لابلای مواضع تیم ایران پیداست، اختلافات بر سر سه موضوع است که ایالات متحده در دو مورد انعطاف شفاهی خود را بیان کرده، اما باید در متن گنجانده شود. موضوع سوم هم به تضمین تداوم اجرای برجام برمی‌گردد، که به واقع‌بینی آمریکا برای تامین نظر ایران بستگی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ