ناتو و اتحادیه اروپا هفته آینده اعلامیه مشترک جدیدی در مورد همکاری های دو طرف امضا می کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسیه مخالفت خود را با دعوت از ۸ کشور اتحادیه اروپا و ناتو برای نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین اعلام کرد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که تلاش ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا با پیوستن سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ارتباطی ندارد.
رئیس جمهور ترکیه و رئیس شورای اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس سران ناتو در ویلنیوس دیدار کردند.
یک مقام ارشد کمیسیون اروپا گفت: روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا متفاوت از عضویت سوئد در ناتو است.
در نشست امروز سران اتحادیه اروپا با اعضای ناتو و مقامات اوکراین، پیرامون شورش اخیر گروه «واگنر» در روسیه صحبت شد.
مقامات ناتو و اتحادیه اروپا سخت تلاش می‌کنند تا از همه امکانات خود برای شکست روسیه در اوکراین استفاده کنند؛ در همین رابطه کمیسیون اروپا از تداوم حمایت نظامی خود از اوکراین خبر داد.
رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تکرار درخواست دوباره برای عضویت کشورش در ناتو گفت: همه کشورهای اروپایی همسایه روسیه باید به عضویت اتحادیه اروپا و ناتو درآیند.
میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به باور مسکو «قرارداد صلح تنها در حالتی ممکن است که نیرو‌های مسلح اوکراین از خشونت دست برداشته و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین متوقف شود.» او همچنین تاکید کرد که برای دستیابی به صلح پایدار، اوکراین باید دوباره به وضعیت بی‌طرف خود بازگشته و از عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند. او افزود که کی‌یف باید «واقعیت‌های سرزمینی جدید» را که پس از برگزاری همه‌پرسی در مناطقی از اوکراین شکل گرفته، بپذیرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که دبیرکل ناتو درباره پیوستن احتمالی اوکراین به این ائتلاف، تصمیم‌گیرنده نیست.
معترضان در ایتالیا در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه ناتو در جنگ اوکراین، پرچم آمریکا و اتحادیه اروپا را آتش زدند.
اعتراضات گرجستان در وعده‌های غرب مبنی بر الحاق به اتحادیه اروپا و ناتو ریشه دارد؛ وعده‌ای که اوکراین را در باتلاقی عمیق فرو برد و ترکیه را دو دهه در صف انتظار نگهداشت.
رئیس جمهور اوکراین بار دیگر بر اهمیت عضویت این کشور در ناتو و اتحادیه اروپا تاکید کرد.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای از مطرح کردن موضوع خرابکاری در خط لوله نورد استریم در منطقه تحت مسئولیت اتحادیه اروپا و ناتو در نشست گروه- ۲۰ خبر داد.
نخست وزیر مجارستان اعلام کرد بوداپست روسیه را تهدیدی برای امنیت اروپا نمی داند.
رئیس جمهور اوکراین خواستار تقویت توان تسلیحاتی این کشور از طریق متحدان غربی آن شد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به توافقنامه مشترک میان اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرد: بیانیه مشترک همکاری میان این دو نشان می دهد که «اتحادیه اروپا به طور کامل تابع اهداف ناتو است»
ناتو و اتحادیه اروپا امروز با امضای یک تفاهمنامه همکاری مشترک، بر ادامه حمایت از اوکراین تاکید کردند.
اتحادیه اروپا و ناتو با توجه به شرایط اوکراین و با هدف موضع گیری علیه چین، همکاری نظامی خود را گسترش می دهند.
به زودی اتحادیه اروپا و ناتو سندی مشترکی در مورد اوکراین صادر می کنند.
رئیس جمهور اوکراین امروز در سخنانی در نشست مجمع پارلمانی ناتو در مادرید گفت: از درخواست کی یف برای عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو حمایت کنید.
رئیس پارلمان اروپا امروز در کنفرانس مطبوعاتی با رئیس جمهور مولداوی اعلام کرد: پارلمان اروپا خواستار تأسیس اتحادیه دفاعی در تکمیل «ناتو» است.
جورجیا ملونی که قرار است به زودی به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا قدرت را در دست گیرد، اعلام کرده که دولت جدید او کاملاً طرفدار ناتو و اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.
از سوی دیگر سدات اونال به عنوان نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد، فاروق قیماقچی با عنوان نماینده دائم ترکیه در اتحادیه اروپا و زکی لونت گومروکچو نیز به عنوان نماینده دائم ترکیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) معرفی شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که درخواست اوکراین برای الحاق به ناتو در شرایط فعلی در درجه نخست اولویت قرار ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ