رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: به زودی نخستین آزمایشگاه و پایلوت تولید زیست توده گیاهان زراعی و دارویی افتتاح می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت نوپای فرانسوی سی‌بابلز (SeaBubbles) نخستین سرویس تجاری قایق باله‌دار (هیدروفویل) پرنده را در فرانسه راه اندازی کرده است.
سمنان- معاون پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از راه اندازی نخستین خانه فناور محیط زیست استان در مرکز سمنان خبر داد و گفت: این خانه فناور، در زمینه بستر سازی فناوری ها فعالیت خواهد کرد.
یکی از مهم‌ترین ویژگی خیابان لاله زار ثبت اولین‌ها به نام خودش است. بسیاری از مشاغل که برای نخستین بار در ایران راه اندازی شدند کارشان را از خیابان لاله زار شروع کردند. برای مثال نخستین گل‌فروشی ابتدا در این خیابان تأسیس شد. نخستین فروشگاه بزرگ به سبک اروپایی نیز در این خیابان راه‌افتاد و بالاخره نخستین چراغ گازی در این خیابان روشن شد.
معاون تجارت و خدمات وزیر صمت اعلام کرد: در راستای توسعه فن‌آوری در صنعت، ارتباط صحیح بین صنعت و دانشگاه و تجاری‌سازی سریع فن‌آوری‌های کشور، پردیس‌های فن‌آوری صنعت محور تشکیل می‌شوند.
معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ایام نوروز برای نخستین بار، بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی را در ایستگاه‌های راه‌آهن اندازی می‌کند.
با حضور رئیس کمیته پیکل بال فدراسیون انجمن های ورزشی کشور در همدان، این رشته ورزشی در این استان به طور رسمی با حضور مسئولان ورزش در سالن ابن سینا راه‌اندازی شد و طی مراسمی از کتاب "مبانی پیکل بال" که توسط عباس حاجیلو و فریده نوروزی نگارش و تدوین شده بود رونمایی شد.
سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه در زمینه آموزش و پرورش استثنایی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: نخستین مدرسه اوتیسم تا سال تحصیلی آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به راه اندازی نخستین کلینیک سیار حیات وحش گفت:مجمع خیرین محیط زیست تشکیل می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی خبر داد.
دکتر علی رستمی در جلسه شورای معاونین با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت لازم و تأمین ماشین آلات معدنی به‌منظور تولید 1 میلیون تن کاتد تا سال 1406، بر تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید بهینه و پایدار و استقرار نخستین معدن هوشمند مس تاکید کرد.
تربت حیدریه ـ رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه از راه اندازی نخستین سامانه خدمت رسانی به جامعه ناشنوایان در سطح کشور خبر داد.
پایتخت کره جنوبی اولین مسیر اتوبوس خودران خود را روز جمعه راه اندازی کرد.
کرمان - برای نخستین بار در سطح ملی شهرک زنجیره سامانه تبدیل انرژی خورشیدی به الکترونیکی «فتو ولتائیک» با سرمایه ۲۵ میلیارد تومانی و با حمایت بانک ملی در کرمان راه اندازی شد.
نخستین دفتر اطلاع رسانی، تبلیغات و بازاریابی گردشگری ایران در کشور ارمنستان با امضا تفاهم نامه میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و یک شرکت گردشگری راه اندازی می‌شود.
نخستین دفتر اطلاع رسانی، تبلیغات و بازاریابی گردشگری ایران در کشور ارمنستان با امضا تفاهم نامه میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و یک شرکت گردشگری راه اندازی می‌شود.
وزیر نفت از راه‌اندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی به نام ال‌پالیتو در ونزوئلا و پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های کشور در این پالایشگاه خبر داد.
طرح رصدخانه ملی ایران از سال ۱۳۸۱ با آغاز مطالعات مکان‌یابی آغاز شد و از سال ۱۳۸۸ در مسیر طراحی قرار گرفت. این طرح با پشت سر گذاشتن موفق طراحی تفصیلی در سال ۱۳۹۶ وارد مرحله ساخت شد و با وجود دشواری‌های اقتصادی، مسیر اجرای آن ادامه یافت و با وجود همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ ساخت و نصب محفظه تلسکوپ در سال ۱۳۹۹ و نصب و راه اندازی سازۀ تلسکوپ در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به انجام رسید.
با همت اداره اتوماسیون صنعتی در معاونت خدمات فنی ایران‌خودرو و با همکاری معاونت تولید قطعات و مجموعه ها و معاونت مهندسی سازمان و سیستم‌ها و معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول، سیستم ترنم تولید در موتورسازی سه طراحی، اجرا و راه اندازی شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: قطارها از شهرهای مختلف کشور عازم شهرهای مرزی می‌شوند. نخستین بار قطار مسیر زاهدان _ خرمشهر را راه اندازی کردیم.
امروز نخستین قطار ترکیبی تهران _ کربلا حرکت خود را آغاز کرد.
خطوط راه آهن آلمان به طور کامل هیدروژنی می‌شود‌.
در نخستین رویداد فناوری‌های نوین کشاورزی تفاهم نامه راه اندازی شبکه شتابدهی فناوری نوین کشاوری منعقد شد.
چینی‌ها به تازگی اولین ریل مغناطیسی معلق را در جهان راه اندازی کرده اند. این ریل که با استفاده از آهنربا‌های دائمی ساخته شده است، می‌تواند یک «قطارآسمان» را برای همیشه و بدون هیچ گونه منبع تغذیه‌ای روی هوا نگه دارد.
در جریان رویکردهای تحول گرایانه در ساختار سازمان صداوسیما، شبکه‌های تلویزیونی «شما» و «ایران‌کالا» در راستای آنچه «بیشتر دیده شدن برنامه‌های شاخص» عنوان شده، تعطیل شدند تا بدین ترتیب نخستین گام یعنی کوچک سازی ساختار عظیم پخش صداوسیما که محتوای کیفیت متناسب با حجم شبکه برای آن وجود ندارد، برداشت شود و هزینه‌های بی حاصل راه اندازی شبکه‌های کم مخاطب نیز صرف تولید باکیفیت در دیگر شبکه‌ها شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ