تربت حیدریه ـ رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه از راه اندازی نخستین سامانه خدمت رسانی به جامعه ناشنوایان در سطح کشور خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیته ویژه منتخب رئیس جمهور در بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ بیانیه‌ای را منتشر کرد و نوشت: کمیته ویژه برای بررسی و پیگیری‌های تخصصی و دقیق‌تر مسأله، نسبت به تشکیل کارگروه‌های تخصصی ششگانه اقدام کرده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش جزئیات برنامه‌های این معاونت برای اربعین حسینی ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن از راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران در هفته‌های آتی خبر داد.
شرکت خطوط هواپیمایی عربستان از آغاز برنامه توسعه اتصال خطوط پروازی خود با چین خبر داد و از راه‌اندازی کریدور مستقیم پروازی و منظم میان فرودگاهای این کشور با فرودگاه بین‌المللی پکن خبر داد.
خسروپناه بیان کرد: برای نخستین مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شده است، همچنین برای نخستین بار ستاد رصدخانه در کشور راه‌اندازی شده است و ۴۵ رصد خانه علمی، فرهنگی و اجتماعی در کشور وجود دارد.
اصفهان - معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: اولین ساختمان انرژی مضاعف کشور با تولید ۱۸۰ هزار کیلووات ساعت برق راه‌اندازی شده است.
به نوشته واشنگتن پست، تیم رسانه‌ای جو بایدن از هفته آینده با پخش نخستین ویدیوی انتخاباتی وی، به شکل رسمی راه‌اندازی کارزار انتخاباتی او را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را آغاز می‌کنند.
نخستین عکاسخانه عمومی تهران حدود سال ۱۲۴۳، در خیابان جباخانه یا همین خیام امروزی به همت عباسعلی بیگ راه‌اندازی شد.
عداز ماجرای شهریور ۱۳۲۰ و رفتن رضا شاه از ایران فضا برای انجام یک سری فعالیت‌های روشنفکری از جمله فعالان اجتماعی باز شد. در این دوره یک سری از پزشکان و روشنفکران انجمن مبارزه با مصرف الکل و تریاک را راه انداختند. براساس اسناد موجوددر اوایل دهه بیست ۱۵ تا ۲۰ درصد تهرانی‌ها تریاک مصرف می‌کردند.
با حضور رئیس کمیته پیکل بال فدراسیون انجمن های ورزشی کشور در همدان، این رشته ورزشی در این استان به طور رسمی با حضور مسئولان ورزش در سالن ابن سینا راه‌اندازی شد و طی مراسمی از کتاب "مبانی پیکل بال" که توسط عباس حاجیلو و فریده نوروزی نگارش و تدوین شده بود رونمایی شد.
سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه در زمینه آموزش و پرورش استثنایی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: نخستین مدرسه اوتیسم تا سال تحصیلی آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
صنیع الدوله که برای نخستین‌بار کارخانه نساجی در ایران دایر کرده بود و طرح راه‌اندازی راه‌آهن سراسری را پیشنهاد کرده بود مقدمه جالبی بر نخستین بودجه ایران نوشته و بر ضرورت خارج‌کردن دخل و خرج عمومی از دست شاه و قراردادن آن در دست نمایندگان مردم تاکید کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی خبر داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی خبر داد.
یکی از دانشمندان کشور نیجریه با ساخت نخستین ربات انسان‌نما در نیجریه و آفریقا تاریخ‌ساز شد. انتظار می‌رود رباتی به نام اومیفی پیشرفت‌های پژوهشی جدیدی در زمینه هوش مصنوعی باز کند. طبق گزارش‌ها، این ربات می‌تواند به پنج زبان بومی نیجریه‌ای صحبت کند، چند زبان زنده جهانی را درک کند و به فرمان‌های گفتاری پاسخ دهد. دولت نیجریه اولین اندروید انسان‌نمای آفریقایی اومیفی را برای پیشرفت پژوهش‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های دیجیتال در نیجریه و آفریقا راه‌اندازی کرده است.
رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم راه‌اندازی خط تولید خودروی ملی کشور «توگ» در پردیس گملیک بورسا تاکید کرد: با خروج نخستین خودرو از خط تولید شاهد تحقق یک رویای ۶۰ ساله هستیم.
وزیر نفت از راه‌اندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی به نام ال‌پالیتو در ونزوئلا و پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های کشور در این پالایشگاه خبر داد.
کرج- نخستین مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور صبح شنبه با عنوان ساختمان خیام در سازمان فضایی ایران در ماهدشت افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت ستاره ایران، از انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای ایجاد مرکز نوآوری در این شرکت خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که این اقدام در شرکت خودروسازی کشور اجرا شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری ایران در روسیه را به‌عنوان گامی موثر جهت دستیابی به چشم‌انداز مبادلات ۸ میلیارد دلاری تا دو سال آینده میان دوکشور، ارزیابی کرد.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: افزايش چهار هزار و ۳۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی، انجام ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی، راه‌اندازی یک واحد جدید نیروگاهی در مدت هشت‌ماه و ثبت بیشترین میزان تولید برق سالانه از جمله رکوردشکنی‌های این صنعت در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم است.
«سید محمدعلی بلورفروش» از نخستین پهلوانانی بود که زورخانه‌های عمومی را در تهران راه‌اندازی کرد. در دوره قاجار، ورزش پهلوانی و کشتی باب شد و هر ساله در میدان ارگ با حضورشاه و درباریان و هزاران تماشاچی، پهلوانان پنجه در پنجه هم می‌انداختند.
«محمدحسین مهدوی امین الضرب» صاحب نخستین کارخانه برق تهران بود و برای نخستین بار کارخانه ذوب آهن را در کشور راه‌اندازی کرد. او تاجری مشروطه خواه و تجدد طلب بود و مهم‌ترین یادگار او تلاش برای توسعه تجارت بخش خصوصی است.
در نخستین رویداد فناوری‌های نوین کشاورزی تفاهم نامه راه اندازی شبکه شتابدهی فناوری نوین کشاوری منعقد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ