کلید مهار ولع پرخوری در اواخر شب با زندگی سالم و عادات غذایی خوب در طول روز شروع می‌شود. با تغییراتی در وعده غذایی خود خواهید دید که در نیمه شب هوس غذایی کم تری را تجربه می‌کنید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیئت‌مدیره نظام پزشکی گفت: تا قبل از سال ۹۰ چیزی به نام طب اسلامی در کشور نداشتیم. چند کتاب تحت‌عنوان طب‌الائمه، طب‌الرضا و طب‌الحدیث وجود داشت که بیشتر در حد توصیه بود؛ مثل اینکه پرخوری نکنید یا قبل از سیرشدن دست از خوردن غذا بکشید و... حدود یک دهه است که سروکله این افراد پیدا شده. به‌تدریج مشخص شد، ادعاهای‌شان نه‌تنها نفعی ندارد که منجر به آسیب به بیماران هم می‌شود.
آن‌ها دارویی با یک مولکول کوچک ساخته‌اند که از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و از کبد موش‌هایی که در طول زندگی خود از رژیم غذایی با قند و چربی بالا استفاده می‌کنند، محافظت می‌کند. این تحقیق امیدبخش مبارزه با اثرات منفی تغذیه‌ی ناسالم است.
جایگزین کردن مایعاتی که در طول تمرین از دست داده‌اید باید اولویت شماره یک باشد. داشتن آب زیاد در شکم نه زیاد، بلکه کمی اشتها را کاهش می‌دهد. به محض پایان ورزش آب بنوشید تا تشنگی خود را برطرف کنید و فضایی در شکم خود اشغال کنید.
ساسان شرقی، فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم گفت: افزایش یا کاهش وزن همیشه نشانه‌های کم کاری یا پرکاری تیروئید نیست و بعضا به دلیل پرخوری یا کم خوری جوانان است.
وقتی آب کمتری می‌نوشید، طبیعی است که احساس تشنگی داشته باشید، در این مواقع اشتباه گرفتن حس تشنگی با گرسنگی اتفاق عجیبی نیست و ممکن است به جای رفع تشنگی، پرخوری کنید و چاق شوید. علاوه بر این، تشنگی زیاد می‌تواند منجر به انتخاب گزینه‌های ناسالم مانند نوشابه و آبمیوه‌های فرآوری‌شده جهت رفع این حس شود. تنها گزینه مناسب برای رفع تشنگی، آب است که به ما انرژی می‌دهد، دمای بدن را تنظیم می‌کند و سموم را از مغز و خون ما خارج می‌سازد.
یافته‌های محققان شواهدی را برای زمان‌بندی مصرف غذا به‌عنوان یک استراتژی جدید برای به حداقل رساندن آسیب‌پذیری خلقی در افرادی که دچار ناهماهنگی شبانه‌روزی هستند، ارائه می‌کند.
استرس می‌تواند به طرق گوناگون سبب افزایش وزن شود که یکی از آن‌ها «پرخوری» است. زمانی که دچار استرس مزمن هستیم، میل به غذا خوردن در ما بیشتر می‌شود، به ویژه تمایل به خوردن غذا‌هایی با کربوهیدرات بالا که باعث می‌شود اشتهای بیشتری پیدا کنیم و به خوردن ادامه دهیم
دریافت کالری کم همیشه به معنای کمتر غذا خوردن نیست؛ غذا‌های کم‌کالری بسیاری وجود دارند که مصرف منظم آن‌ها باعث مدیریت اشتها و کاهش وزن می‌شود. غذا‌هایی که نه تنها حاوی مواد مغذی هستند، بلکه سیرکننده نیز هستند و حتی وسوسه پرخوری را کاهش می‌دهند.
اگر تا به حال بعد از صرف وعده غذا دچار سوءهاضمه یا نفخ شده‌اید، ممکن است به این دلیل باشد که در غذا خوردن زیاده‌روی کرده‌اید. علاوه بر این، پرخوری می‌تواند باعث افزایش دریافت کالری و در نتیجه چاقی شود و به بدن آسیب بیشتری برساند.
مطالعه‌ای روی ۴۹۵ شرکت کننده نشان داد که میان کیفیت ضعیف خواب شبانه با پرخوری و مصرف کمتر غلات کامل ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. از این رو می‌توان انتظار داشت که خواب ناکافی در نهایت منجر به افزایش وزن شود، حتی در افرادی که کمتر در معرض خطر ابتلا به چاقی هستند.
وقتی موقع غذا خوردن، حواس‌تان به چیزی دیگر، مانند تماشای تلویزیون، معطوف شود، احتمال اینکه پرخوری کنید، وجود دارد.
ویژگی اصلی این آش به خاطر داشتن سماق، صفرابری آن است. سرکانی‌ها برای این آش یک شعر محلی هم دارند که همه آنها، آن را بلدند.
بولیمیا در گروه اختلالات تغذیه و خوردن طبقه‌بندی می‌شود؛ ربطی به دوست داشتن غذا، شکمو و بی‌اراده بودن، ندارد. مبنای روان‌شناختی دارد، اما عوارض جسمانی هم ایجاد می‌کند.
معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در ماه رمضان یک وعده غذایی حذف می‌شود، گفت: نباید در وعده افطار و سحر، پرخوری کنیم.
فصل سرما به سبب پرخوری و کم تحرکی شرایط دفع کامل سموم را از بدن ضعیف می‌سازد به همین دلیل فصل بهار فرصتی عالی برای پاکسازی بدن می‌باشد.
همه ما میدانیم که یکی از علت‌های اضافه وزن پرخوری است، اما برخی از افراد با وجود اشتهای زیاد و خوردن انواع غذا‌ها لاغر هستند.
روزه‌داران در وعده افطار باید ضمن پرهیز از پرخوری از غذاهای سبک و در عین حال پُرانرژی استفاده کنند.
نتایج پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد، خرما بهترین غذا برای روزه‌داران در ماه مبارک رمضان است.
غلط‌ترین کاری که می‌توانید بعد از یک روز پرخوری انجام دهید، این است که به خودتان قول بدهید که دیگر غذایی را نخورید. قول دادن برای نخوردن غذا‌های سرخ کرده و شیرنی جات چند روز و یا چند هفته‌ای بیشتر دوام نخواهد آورد و بهترین راه برای کنترل رژیم غذایی‌تان، خوردن آن‌ها به حد متعادل است. بهتر است که به سرعت تصمیم نگیرید و به رژیم عادی خود بازگردید. سعی کنید معده خود را با میوه و سبزیجات تازه پر کنید.
دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث سندروم خوردن شبانه می‌شود، با این حال برخی از کارشناسان معتقدند که مشکلات مربوط به چرخه خواب و بیداری یا اختلالات هورمونی می‌توانند از دلایل بروز آن باشند.
بسیاری از دانشمندان باور دارند که عادت ناخنک زدن به غذا و پرخوری و یا خوردن مواد غذایی ناسالم بدان خاطر است که مواد غذایی ناسالم ارزان قیمت قفسه‌های سوپرمارکت‌ها و فست فود‌ها را پر کرده اند.
تهوع گاهی هم ناشی از زیادی میل کردن شیرینی‌هاست و با کم کردن مصرف آن‌ها وضعیت بهتر خواهد شد؛ تلاش کنید پرخوری نکنید و از نان سبوس‌دار در حجم کم استفاده می‌کنید تا به مرور بهتر شوید.
رضا منصوری، روانشناس گفت: پرخوری عصبی یک وضعیت بهداشت جسمی و روانی جدی است که نیاز به تشخیص و درمان مناسب دارد، پس‌از آن ممکن است ترکیبی از روان درمانی، درمان پزشکی و مشاوره تغذیه تجویز شود.
زمانی‌که بیش از حد گرسنه هستید به فست فود مراجعه نکنید چرا که شروع هر وعده غذایی با معده خالی می‌تواند منجر به پرخوری و انتخاب‌های ناسالم شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ