وقتی آب کمتری می‌نوشید، طبیعی است که احساس تشنگی داشته باشید، در این مواقع اشتباه گرفتن حس تشنگی با گرسنگی اتفاق عجیبی نیست و ممکن است به جای رفع تشنگی، پرخوری کنید و چاق شوید. علاوه بر این، تشنگی زیاد می‌تواند منجر به انتخاب گزینه‌های ناسالم مانند نوشابه و آبمیوه‌های فرآوری‌شده جهت رفع این حس شود. تنها گزینه مناسب برای رفع تشنگی، آب است که به ما انرژی می‌دهد، دمای بدن را تنظیم می‌کند و سموم را از مغز و خون ما خارج می‌سازد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد و بیماری مزمن کبدی هستند.
این یافته‌ها نشان داد که نوشیدنی‌های شیرین برای سلامتی مضر هستند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، نوشیدن مکرر نوشیدنی‌های شیرین شده با قند با افزایش وزن، چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، بیماری‌های کلیوی و بیماری کبدی غیر الکلی مرتبط است. همچنین با پوسیدگی دندان و نقرس که نوعی آرتریت است مرتبط است.
احتمالاً نوشیدنی‌ای که همیشه از آن برای بیدار نگه داشتن خود استفاده می‌کنید چای یا قهوه است، به خصوص اگر صبح یک روز سرد هم باشد. اما اولین نوشیدنی شما با یک لیوان آب باشد. با این کار بدن آب مورد نیازش را به دست می‌آورد و در نتیجه، انرژی بیشتری پیدا می‌کنید.
لیموناد یکی از نوشیدنی‌های تابستانی است که می‌تواند سریعاً هم دمای داخلی بدن را پایین بیاورد و هم باعث پیشگیری از کم‌آبی بدن شود.
نوشیدنی‌های تابستانی انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید یک نوشیدنی خوش طعم برای رهایی از گرما و یا مهمانی‌ها آماده کنید.
آب لیمو با کمی عسل یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید بنوشید، چه به دنبال کاهش وزن باشید یا نه. آب لیمو و عسل نه تنها راهی برای سم زدایی بدن شماست، بلکه به شما انرژی می‌دهد و هضم و ایمنی سالم را تقویت می‌کند.
اگر برای رفع خستگی روزانه خود از نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنید، باید بدانید این نوشیدنی‌ها دارای کافئین بالایی هستند و می‌توانند باعث گاستریت یا ورم معده، التهاب، افزایش حرکات روده و اسهال شوند.
بر اساس مطالعه منتشرشده در مجله علمی Nature، خوردن تنها یک ساندویچ هات‌داگ، به دلیل دارا بودن سدیم و اسید‌های چرب ترانس، می‌تواند ۳۶ دقیقه از عمر شما کم کند. بر اساس این تحقیق، مصرف نوشیدنی‌های شیرین، هات‌داگ، همبرگر و سایر فست‌فود‌ها بیشترین ارتباط را با کاهش طول عمر انسان دارد.
درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که ممکن است به روند کاهش وزن شما کمک کند، از نوشیدنی‌های سرکه سیب گرفته تا پاکسازی با آب.
اگر تمایل به طعم شربت‌های میوه‌ای دارید، این نوشیدنی انتخاب خوبی است. توت‌فرنگی نیز همانند لیمو منبع خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست. برای تهیه این نوشیدنی، ۲۵۰ گرم توت‌فرنگی را خرد کرده و با چند برگ نعناع تازه و برش‌های لیمو در بطری دو لیتری آب بریزید و بگذارید چند ساعت بماند سپس آنرا میل کنید.
آب نوشیدنی ایده آل است، با کالری صفر و ۱۰۰٪ هیدراتاسیون! سعی کنید هر روز ۶-۸ فنجان میل کنید. اگر آب ساده برای شما جذابیت ندارد، چرا با چند تکه لیمو، لیموترش یا خیار کمی آن را زنده نکنید؟
در روزهای گرم، تنها نمی‌توان با آب رفع تشنگی کرد، چراکه افت فشار و گرمازدگی در روزهای گرم بیشتر است و تنها هیدراته شدن بدن نوشیدن آب نیست.
اگرچه دیابت قابل پیشگیری است، اما هنوز یک بیماری شایع است که سالانه میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دیابت برای هر فردی و در هر شرایطی می‌تواند منجر به افزایش قند خون شود. مسئله مهم در کنترل دیابت، توجه به نوشیدنی و غذایی است که مصرف می‌کنید.
در این تصویر با نوشیدنی‌های مناسب از افطار تا سحر آشنا شوید.
رژیم غذایی نامناسب و بیماری‌های زمینه‌ای همگی از عوامل شناخته‌شده ریزش مو به شمار می‌روند، اما مطالعه‌ای جدید نشان داده است که برخی نوشیدنی‌ها نیز جزو همین عوامل‌اند. کمبود مواد مغذی و رژیم‌های غذایی نامناسب از دلایل رایج نازک شدن مو و ریزش آن است.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط دانشگاه هاروارد انجام شد، اثبات کرد که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز چربی بدن را تا چهار درصد کاهش می‌دهد. قهوه گزینه خوبی برای کاهش وزن است؛ چرا که حاوی کالری زیادی نیست و کافئین موجود در آن می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.
یکی از مهمترین مسائلی که باید روزه‌داران در ماه مبارک رمضان به آن توجه کنند، تأمین آب مورد نیاز بدنشان است. در اینفوگرافیک زیر چند توصیه مفید برای تشنه نشدن در طول روزه‌داری آمده است.
افراد نباید سحری را از برنامۀ غذایی حذف کنند، چون باعث کاهش توان افراد در مقابل گرما شده و باعث بروز مشکلاتی، چون سرگیجه، حالت تهوع، عدم تمرکز و ... می‌شود.
ابتلا به دیابت به این معنی است که شما باید از هر چیزی که می‌خورید یا می‌نوشید آگاه باشید. دانستن تعداد کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنید و اینکه چگونه می‌توانند بر قند خون شما تأثیر بگذارند بسیار مهم است.
​آب انار حاوی آنزیمی است که باعث شکسته شدن بسیاری از دارو‌های ضد فشار خون می‌شود.
ممکن است که بعضی از ترکیبات خاص موجود در چای مانند پلی‌فنول‌ها باعث کاهش سطح گلوکز خون شوند اما میزان این ترکیبات زیست‌فعال باید به قدری زیاد باشد که بتواند به سطح اثربخشی مشخصی برسد. چای اولانگ نوعی چای سنتی چینی است که از همان گیاه اصلی و مرجع برای تهیه چای سیاه و سبز گرفته می‌شود.
چه با شیر، چه تلخ و چه با شکر؛ قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم در جهان است طوری که هر آلمانی به‌طور متوسط در سال ۴۵۰ فنجان قهوه می‌نوشد. برای بسیاری از مردم، قهوه بخشی از شروع روز است، چون کافئین موجود می‌تواند کسالت را از بدن دور کند، اما گاهی اوقات این روند کاملا برعکس است؛ به‌طوری‌که شما با نوشیدن قهوه احساس خستگی می‌کنید، اما چرا این اتفاق می‌افتد؟
غذاهایی با میزان کربوهیدرات بالا مثل نان سفید، برنج، سیب زمینی و ذرت را محدود کنید.
برخی غذا‌ها و نوشیدنی‌ها مانند غذا‌های تند، غذا‌های پرچرب و قند بالاتر محرک‌های رایج برای تپش قلب در بیمارانی است که به تپش قلب مبتلا هستند و باید از آن اجتناب و یا حداقل مصرف‌شان را محدود کرد؛ محرک‌های رایج شامل کافئین بیش از حد، قند، الکل و غذا‌های غنی از خانواده کربوهیدرات‌هاست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ